Swatch only

Ik wel! :joy:
Iemand een Swatch kopen voor laten we zeggen €50k. Ik heb er nog eentje liggen. Ik weet dat het niet toegestaan is om een aankoop direct door te flipperen met een klein beetje winst, maar in dit geval maakt @jur vast wel een uitzondering voor me. :wink:

Zonder gekheid, ik heb vandaag een ontzettend leuke Swatch overgenomen van @PaJa. Eentje met een verhaal! En dit is 'm:

Size matters, het is een kleintje … :beers:

Dezelfde referentie is door de Paus gedragen en geveild voor een goed doel.

Het klokkie leverde daarbij ruim zesenvijftigduizend dollar op, daarbovenop vast ook nog velingkosten. WOW! :star_struck:

Deze kun je gewoon voor zes tientjes nieuw kopen bij Swatch. Mijnes gaat in cadeaupapier naar een dame die helemaal into Swatch is en er al een paar honderd heeft liggen, hopelijk deze nog niet. Oh en ik print ook de “On behalf of the Holy Father” brief even uit.

… net echt. :wink:

5 likes

Swatch bestaat dit jaar 40 jaar. Maar vooralsnog hebben ze er niks mee gedaan… niemand nog iets van geruchten gehoord over een tof Anniversary model?

1 like

Uit 1991:

5 likes

Vreemd eendje in de bijt en elke keer weer zoeken hoe in te stellen wegens gebrek aan fysieke knopjes :joy:

3 likes

Hij heeft wel een zeer hoge Star Trek
Interprise gehalte. :+1:

Mijn jongste zoon ook helemaal blij met zijn horloge😊

7 likes

Nauwkeuriger dan de gemiddelde Rolex en prima “pedigree”…

6 likes

Na zo’n 30 jaar herenigd met mijn oude Swatch toen mijn dochter van 1 die opeens ergens vond bij mijn moeder thuis :joy:

11 likes

Mijn Swatch eerder deze week

2 likes

Wat vinden jullie hiervan? Kos uitvoering van Swatch

6 likes

Beetje late reactie. Sorry. :sweat_smile: Maar, dat vind ik inderdaad eigenlijk wel heel jammer en het neigt een beetje naar willekeur. Bij sommige Swatch Group merken en modellen wordt voor iedere scheet een SE of LE, of wat dan ook, uitgebracht. En voor het horloge dat de Zwitserse horloge-industrie heeft gered, gaat het 40(OMG, ik word oud!)-jarig jubileum gewoon in stilte voorbij. Kom op, Swatch! :roll_eyes: Nou ja, hier dan wat mooi en sentimenteel leeswerk, over de 40e verjaardag van dit unieke en verzamelwaardige merk. :blush:

3 likes

Zo af en toe pak ik nog wel eens Swatch uit de doos, voor mij toch het begin van de horlogehobby (en ja, dus al weer veertig jaar verslaafd…:grimacing:)
Vandaag de USA sterren aquachrono

4 likes

Die is heel gaaf! Blijft toch bijzonder hoeveel verschillende modellen er zijn gemaakt, in de loop der jaren en regelmatig zie ik iets dat ik nog niet kende. Zou er nog een ander merk zijn dat zoveel verschillende modellen heeft gemaakt?

1 like

En wereldwijd, althans ik liep in Essen (Duitsland) toevallig tegen een Swatch winkel aan met een lege batterij. Werd ook ter plekke - zonder verdere vragen - vervangen. Erg netjes! Ik heb dat trouwens ook hier bij een lokale juwelier bij een Seiko die ik daar vorige eeuw heb gekocht, “levenslange batterijservice”. Heel fijn!

2 likes

Oh, dat had ik nog nooit gehoord, behalve bij Swatch! Heel netjes!

1 like

Je moet wel dertig jaar je bonnetje bewaren. :wink:
Ik heb toevallig afgelopen week even een nieuw batterij gehaald, kosten nul … “service”.

Overigens voor de Swatch liefhebbers heb ik een leestip:

SWATCHISSIMO (ISBN: 9782940019007, uitgegeven door Antiquorum).

Ik liep tegen dit leestafelboek aan, bij een ‘antiquariaat’ boekwinkeltje in Hilversum. Heel erg leuk en informatief Swatch boek. Heb het zelf cadeau gedaan aan een Swatch verzamelaar, die herkende er heel veel horloges uit vanuit de beginperiode. Tijdloos ontwerp! Twee tientjes …

3 likes

Oh, super leuk! Weet ook nog zo goed dat de Swatch er net was en je er écht een MOEST hebben. :grin:
Diverse gehad, in de jaren daarna. Nu nog één… :blush:

2 likes

Weekendje in Brussel :belgium: Swatch store in om de nieuwe OmegaXSwatch te bekjken. Komt pas morgen binnen :sweat_smile: Tja, zocht toch ook een gele knaller voor de zomer. Ik vond deze collectie van Jean-Michel Basquiat wel leuk. Al met al genieten :stuck_out_tongue_winking_eye: :yellow_heart:

9 likes

Kroon zit muurvast maar bij de Swatchshop werd die keurig voor me op tijd gezet :ok_hand:

4 likes

Ha medeforumers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar de volgende Swatch, maar hij blijkt overal uitverkocht :sweat_smile: Is er toevallig iemand die hem heeft en hem aan me wil doorverkopen? Hoor het graag!

Koen

https://www.swatch.com/nl-nl/sigan-so28n101/SO28N101.html

1 like