Ik wel!
Iemand een Swatch kopen voor laten we zeggen €50k. Ik heb er nog eentje liggen. Ik weet dat het niet toegestaan is om een aankoop direct door te flipperen met een klein beetje winst, maar in dit geval maakt @jur vast wel een uitzondering voor me.
Zonder gekheid, ik heb vandaag een ontzettend leuke Swatch overgenomen van @PaJa. Eentje met een verhaal! En dit is 'm:
Het klokkie leverde daarbij ruim zesenvijftigduizend dollar op, daarbovenop vast ook nog velingkosten. WOW!
Deze kun je gewoon voor zes tientjes nieuw kopen bij Swatch. Mijnes gaat in cadeaupapier naar een dame die helemaal into Swatch is en er al een paar honderd heeft liggen, hopelijk deze nog niet. Oh en ik print ook de “On behalf of the Holy Father” brief even uit.
Beetje late reactie. Sorry. Maar, dat vind ik inderdaad eigenlijk wel heel jammer en het neigt een beetje naar willekeur. Bij sommige Swatch Group merken en modellen wordt voor iedere scheet een SE of LE, of wat dan ook, uitgebracht. En voor het horloge dat de Zwitserse horloge-industrie heeft gered, gaat het 40(OMG, ik word oud!)-jarig jubileum gewoon in stilte voorbij. Kom op, Swatch! Nou ja, hier dan wat mooi en sentimenteel leeswerk, over de 40e verjaardag van dit unieke en verzamelwaardige merk.
Zo af en toe pak ik nog wel eens Swatch uit de doos, voor mij toch het begin van de horlogehobby (en ja, dus al weer veertig jaar verslaafd…)
Vandaag de USA sterren aquachrono
Die is heel gaaf! Blijft toch bijzonder hoeveel verschillende modellen er zijn gemaakt, in de loop der jaren en regelmatig zie ik iets dat ik nog niet kende. Zou er nog een ander merk zijn dat zoveel verschillende modellen heeft gemaakt?
En wereldwijd, althans ik liep in Essen (Duitsland) toevallig tegen een Swatch winkel aan met een lege batterij. Werd ook ter plekke - zonder verdere vragen - vervangen. Erg netjes! Ik heb dat trouwens ook hier bij een lokale juwelier bij een Seiko die ik daar vorige eeuw heb gekocht, “levenslange batterijservice”. Heel fijn!
Overigens voor de Swatch liefhebbers heb ik een leestip:
SWATCHISSIMO (ISBN: 9782940019007, uitgegeven door Antiquorum).
Ik liep tegen dit leestafelboek aan, bij een ‘antiquariaat’ boekwinkeltje in Hilversum. Heel erg leuk en informatief Swatch boek. Heb het zelf cadeau gedaan aan een Swatch verzamelaar, die herkende er heel veel horloges uit vanuit de beginperiode. Tijdloos ontwerp! Twee tientjes …
Weekendje in Brussel Swatch store in om de nieuwe OmegaXSwatch te bekjken. Komt pas morgen binnen Tja, zocht toch ook een gele knaller voor de zomer. Ik vond deze collectie van Jean-Michel Basquiat wel leuk. Al met al genieten
Ik ben al een tijdje op zoek naar de volgende Swatch, maar hij blijkt overal uitverkocht Is er toevallig iemand die hem heeft en hem aan me wil doorverkopen? Hoor het graag!