Swatch weg bij Bijenkorf

Zojuist was ik bij de Bijenkorf in Eindhoven voor de reparatie van m’n MoonSwatch. Pusher los gekomen.
Dame vertelde me dat ze sinds kerst geen reparaties meer aannemen en dat je rechtstreeks contact met Swatch moet opnemen, omdat Swatch uit de Bijenkorf gaat. Overigens uit alle Bijenkorf winkels.

Er komt een nieuwe flagstore voor Zuid-Nederland….

Gewoon ter info!

Fijn weekend!!

10 likes

Ze willen natuurlijk meer marge binnenharken door de middle man eruit te halen

4 likes

Swatch of alles van de groep?

Lijkt op alles van de Swatch groep. Ze verkopen ook geen Rado meer, zowel niet fysiek alw online.

2 likes

De hele Swatch Group is weg uit de Bijenkorf, alle merken.

3 likes

Ze hebben 10 tissots en 3 hamiltons op de site staan. Met de rest is het al afgelopen.

Wel jammer ze hadden daar toch een mooie hoek, altijd even kijken als ik er langs kwam.
Hopelijk komt die winkel dan in Eindhoven dat is toch een beetje de thuisbasis van de Swatchgroup voor Nederland.

1 like

Interessant, de vraag is dan wie de verkering heeft uitgemaakt? Vond Swatch de Bijenkorf een pauperwinkel geworden of vond de Bijenkorf misschien dat Swatch pauper horloges maakt?

Bij de Bijenkorf verkopen ze trouwens nog wel Michael Kors, Guess, Armani en andere plakmerken meuk, dus denk het eerste dan…

1 like

Het was een shop in shop van de Swatch group zelf dus die middle man was er al niet :grinning:

2 likes

Ik hoopte vorige week nog een Longines weg te kapen voor een leuke prijs, maar er lag geen exemplaar meer (Amstelveen)

1 like

Ik denk dat je beter de vraag kunt stellen. “Vond Swatch dat ze teveel huur betaalde of vond de Bijenkorf dat ze te weinig huur ontvingen” :laughing:

8 likes

Bij een shop-in-shop is de host (in dit geval de Bijenkorf) meestal gewoon de middle man.
Het is niet gewoon een stukje winkel verhuren. De constructie is een stuk ingewikkelder en de host wil een flink stuk van de marge in ruil voor bijvoorbeeld het gebruik van de ruimte, faciliteiten en personeel en niet te vergeten de aanloop van klanten van de host.

3 likes

Was gisteren bij de Beijenkorf in Maastricht. Ik ging ervan uit dat ik nog een Longines met korting kon oppikken. Niet dus gaat allemaal retour naar het hoofdkantoor omdat alle modellen courant zijn. Dikke pech, niets gekocht. We hoeven dus niet meer naar de Beijenkorf in de toekomst

Ahh dan zal daar idd de schoen hebben gewrongen :grinning:

Daar kwam ik toch al niet :upside_down_face:

6 likes

Jammer. Ging altijd wel even kijken wat ze hadden liggen van de Swatch Groupmerken en heb er ooit, lang geleden, m’n enige huidige Swatch horloge (met een mooie korting) gekocht. :grin:

1 like

Maar er moeten allerlei kosten en fees aan de Bijenkorf betaald worden en dat loopt behoorlijk op.

Ah…… iemand was me voor …. :slightly_smiling_face:

1 like

Den Haag hetzelfde. Alles weg.

Ooit bij de Bijenkorf in Amsterdam een Longines gekocht. Ik werd daar geholpen door een paar lieve jongelui, die echt van toeten nog blazen wisten op horloge gebied. Verder gaf de Bijenkorf 0 service op het gebied van batterijen wissel etc. Ik begrijp wel dat de swatch groep daar niet meer wil liggen, tenzij misschien in de toekomst shop in a shop.

Interesting.

Ze namen behoorlijk wat m2 in beslag bij de Bijenkorf dus benieuwd wat er voor in de plaats terug gaat komen?

Als de bijenkorf nog toekomst wil hebben is relevante invulling wel noodzakelijk.

Zouden ze willen mikken op hoger segment? Een tudor erin net zoals bij een Harrods? Zou een Tudor dat überhaupt wel willen?

In Amsterdam hebben ze behoorlijke shops van Cartier etc. Maar de andere steden zijn die er niet of minder groot.

Blijf dit topic wel even volgen.

1 like