Zojuist was ik bij de Bijenkorf in Eindhoven voor de reparatie van m’n MoonSwatch. Pusher los gekomen.
Dame vertelde me dat ze sinds kerst geen reparaties meer aannemen en dat je rechtstreeks contact met Swatch moet opnemen, omdat Swatch uit de Bijenkorf gaat. Overigens uit alle Bijenkorf winkels.
Er komt een nieuwe flagstore voor Zuid-Nederland….
Wel jammer ze hadden daar toch een mooie hoek, altijd even kijken als ik er langs kwam.
Hopelijk komt die winkel dan in Eindhoven dat is toch een beetje de thuisbasis van de Swatchgroup voor Nederland.
Interessant, de vraag is dan wie de verkering heeft uitgemaakt? Vond Swatch de Bijenkorf een pauperwinkel geworden of vond de Bijenkorf misschien dat Swatch pauper horloges maakt?
Bij de Bijenkorf verkopen ze trouwens nog wel Michael Kors, Guess, Armani en andere plakmerken meuk, dus denk het eerste dan…
Bij een shop-in-shop is de host (in dit geval de Bijenkorf) meestal gewoon de middle man.
Het is niet gewoon een stukje winkel verhuren. De constructie is een stuk ingewikkelder en de host wil een flink stuk van de marge in ruil voor bijvoorbeeld het gebruik van de ruimte, faciliteiten en personeel en niet te vergeten de aanloop van klanten van de host.
Was gisteren bij de Beijenkorf in Maastricht. Ik ging ervan uit dat ik nog een Longines met korting kon oppikken. Niet dus gaat allemaal retour naar het hoofdkantoor omdat alle modellen courant zijn. Dikke pech, niets gekocht. We hoeven dus niet meer naar de Beijenkorf in de toekomst
Jammer. Ging altijd wel even kijken wat ze hadden liggen van de Swatch Groupmerken en heb er ooit, lang geleden, m’n enige huidige Swatch horloge (met een mooie korting) gekocht.
Ooit bij de Bijenkorf in Amsterdam een Longines gekocht. Ik werd daar geholpen door een paar lieve jongelui, die echt van toeten nog blazen wisten op horloge gebied. Verder gaf de Bijenkorf 0 service op het gebied van batterijen wissel etc. Ik begrijp wel dat de swatch groep daar niet meer wil liggen, tenzij misschien in de toekomst shop in a shop.