En als ze tussen de 9 en 25 is?
Ook zeker wel. Iets met doelgroep… ![]()
Sommige mensen vinden zichzelf ook tot de doelgroep horen. Sommige 70-jarigen zien zich ook als doelgroep voor techno-feesten. Het overige publiek dat daar rond loopt kijkt daar heel anders tegenaan.
Die vallen idd wel op ja, 2 mooie exemplaren.
Ongeveer 800 miljoen tot 900 miljoen meisjes/vrouwen wereldwijd tussen 9 en 25 jaar
Laat nou 0,5% dit gaan kopen
best mooie business case!
waar maak jij je zo druk om eigenlijk
Helemaal mee eens.
Ik zei het in het andere topic al:
Kijk naar franchises als The Fast and the Furious en games zoals Need for Speed en Gran Turismo. Een hele generatie groeide daarmee op en droomt nu van auto’s zoals de Toyota Supra, Nissan Skyline GT-R, Mazda RX-7 en Lancia Delta. Niet voor niets zijn die auto’s tegenwoordig enorm in waarde gestegen.
Dat is precies wat merken als Omega, Blancpain en AP nu doen met dit soort collabs. Het draait niet om de huidige 30+ koper, maar om de volgende generatie warm maken voor het merk. Jongeren maken op een toegankelijke manier kennis met iconische designs en bouwen daar emotionele waarde bij op.
Daardoor ontstaat ook een interessante vraag: moet Rolex niet ook iets gaan doen? Want over 10 à 20 jaar zou de hype en culturele relevantie zomaar meer richting merken als Omega, Blancpain en AP kunnen verschuiven.
Deze zet van AP is gewoon briljant. Of je het mooi vind of niet het boord een nieuwe doelgroep aan en zorgd voor een toekomstige doelgroep en nieuwe horloge lieferhebbers in de toekomst.
Mwa, ik denk het niet. Het zijn volgens mij eerder noodgrepen geweest van Swatch met betrekking Omega. Die staan er financieel niet zo florissant voor. Dat geeft te denken.
Maar die kunnen toch helemaal geen klokkijken??
Alleen digitaal nog een beetje
Ja dus die hebben er niks aan. Alleen als mode statement
Oo dat ben ik met je eens het was een noodgreep om Omega, Blancpain financieel sterker te krijgen. Maar dit kan als nog betekenen dat er over 10 à 20 jaar wel een verschuiving plaatsvindt van interesses. Daar om is deze strategie ook gewoon briljant je bestookt jonge generaties waar ze later hebberig van worden door de nostalgie en extra voor willen betalen.
Ik zelf wacht nog steedds op een Swatch x Bregeut enige wat ik zou kopen ook.
In nog geen 1 miljoen lichtjaar…
Ik weet nog met die vorige Swatch hype dat iemand hier vertelde dat ie zicht had op de achterzijde van de winkel in Amsterdam en toen voor de lol riep dat er een nieuwe voorraad werd geleverd. Iemand van hier ging direct naar de winkel om z’n slag te slaan maar kwam van een koude kermis thuis. Mooie poets
Al kon niet iedereen erom lachen.
Dat maakt toch niet uit? Dit is een leuke accessoire voor dames tussen de 7 en 25. Heel veel horlogeliefhebbers zetten hun horloge niet eens op tijd als ze hem dragen.
Hahaha heerlijk
Ik vind dit iig erg tof! ![]()
Hun dedicated douchehorloge misschien niet, nee ![]()

Ik vind alles prima, ieder zijn eigen ding. Dat maakt onze hobby ook zo mooi ![]()
Veel vinden ook wat van Breitling, terwijl dit mijn favoriet is samen met (Grand)Seiko.
Maar antwoord op je vraag: ik ga hem niet halen.
Niet direct maar dat ik er ooit 1 koop, die kans is groot.
Wat ik absoluut niet begrijp zijn de uiterst zielige reacties die ik soms lees, en vooral in dat specifieke topic dat nu voor 24 uur is gesloten.
Precies een kleuterklas.
Als je iets echt niet moet hebben, dat is je recht maar ZWIJG dan gewoon en moei je niet in een discussie. Mij zal je nooit iets horen zeggen over Seiko en zelfs Grand Seiko, gewoon omdat het absoluut mijn ding niet is. Maar ik snap zeer goed dat dit bij andere totaal anders zit.
Het marginaliseren van een plastic hoorloge dat zou gemaakt zijn voor mensen die geen echte AP kunnen betalen … echt ? hoe naïef !!!
Ik zal er waarschijnlijk ooit wel 1 kopen en zou dat met veel plezier kopen net als andere horloges en ik denk dat ik toch enkele aardige stukken bezit… absoluut niets mis met een Swatch (X AP)