Heel veel plezier man.
Want dit is tenslotte een echte shopping experience.
Niet dat laffe koffie drinken bij een AD en verhoudingsgewijs veeeeel meer centjes achterlaten in ruil voor een “gevoel” alsof je voor vol aangezien wordt.
Heel veel plezier man.
Want dit is tenslotte een echte shopping experience.
Niet dat laffe koffie drinken bij een AD en verhoudingsgewijs veeeeel meer centjes achterlaten in ruil voor een “gevoel” alsof je voor vol aangezien wordt.
Ik ben helemaal klaar om deze zomer met deze te flaneren en hopelijk mijn mede ‘liefhebbers’ een beetje te kietelen.
U is het vrouwtje thuis?
Om de openingsvraag te beantwoorden: nee. Don’t believe the hype.
Neemt niet weg, veel plezier er mee voor de liefhebbers.
Ik geloof er echt helemaal niks van. Het sterkste model van Omega is het model dat sinds de maanlanding praktisch onveranderd is gebleven. Daar ligt de kracht.
Voor een stel ouwe mannen op een horlogeforum wel ja.
De echte wereld is wat groter.
Klopt en dat is precies de rede dat de Omega Speedmaster professional de best verkochte Omega ter wereld is.
Voor 100 euro was ik van de partij geweest, ik vind 400 euro gewoon teveel geld voor een hebbedingetje. Maar leuk voor de mensen die hem wel gaan halen, hoop op wat updates vanuit de rij
Persoonlijk vind ik het helemaal geweldig deze ontwikkeling. De “passionista” vinden het uiteraard helemaal niks maar die vinden eigenlijk alles “helemaal niks”. Je kunt het ook van de andere kant bekijken. Hoeveel procent van de kopers van de Moonswatch hadden hiervoor nog nooit van een Speedmaster of Moonwatch gehoord? Hoeveel procent van de kopers van de Blancpain X Swatch hadden ooit van het bestaan van de 50 Phantoms gehoord? Het sreekt een grote doelgroep aan die wellicht hierdoor juist een interesse ontwikkeld in de stalen varianten van deze modellen of merken. Net als er zo vaak afgegeven wordt op de smartwatch generatie. Dan wordt er wel even aan voorbij gegaan dat de interesse in dingen die de tijd aangaven om je pols erg was teruggelopen en door een hele generatie weer iets om de pols te krijgen de horloge industrie een enorme boost gekregen heeft.
Wellicht onstaat er een hele nieuwe generatie APRO kopers of in ieder geval weet een hele genratie nu straks wat AP betekent en daar doet de industrie zijn voordeel mee. Het lijkt mij in ieder geval een businesscase met alleen maar winnaars! (op een paar zuurpruimen hier op dit forum na dan…)
Food for Thought.
Het is easy money op de kap van kinderen en jongeren,overal zie je deze commerciële haaien verschijnen,ook in de muziek wereld of de media,tv,etc.etc.
Dat deze jongeren éénmaal volwassen uit nostalgie de horloges uit een horlogehuis met heritage en eeuwenoude geschiedenis,ambacht en innovatie gaan nastreven is een misvatting,ze leven snel en geven geen moer om geschiedenis of authenticiteit.Als Rolex e.a. die reeds hun sporen hebben verdiend slim zijn blijven ze ver weg van dit kinderlijke kudde marketing gedoe.
Eens toegegeven,waar stopt het dan,de ene hype willen lanceren op de andere,vluchtig,als gedrogeerde poenpakkers,altijd meer en meer,weg van de essentie,de verbondenheid en levenslange appreciatie door dik en dun,in weer en wind van je eigen doorleefde ervaringen met een eerbiedwaardig horloge op je pols.Echter voor geld danst de beer en dit in velerlei opzicht.
Haal het AP eens uit het verhaal, zou je dan overwegen een Swatch zakhorloge te kopen voor 385 euro? En er een horlogeband aan zetten om dan toch maar een beetje een soort van Royal Oak voor weinig te hebben… neh. Dus het antwoord op je vraag: nee.
Ik vind het jammer dat ze er een zakhorloge van gemaakt hebben, een polshorloge had ik vast wel een keer in het voorbijlopen van een Swatch store gekocht, nadat de hype gedaald was.
De jongere generatie weet echt wel wat een AP is hoor. Of een Richard Mille…
Ik ben 43, val ik hier ook onder ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben benieuwd wat het in werkelijkheid gaat worden
. Op dit moment is het voor mij meer een
ROYAL FLOP
Ipv
Royal Pop
De mooiste!

Zelfde is voor omega, blancpain en andere watch/swatch brands in de toekomst!
Doen ze puik ![]()
Tijd om je marketing skills on track te krijgen als eigenaar van HF opa Henrik.
Nog beter ga met pension en verkoop HF aan @daffie voor 10 euro ![]()
![]()
Nee, ik verander toch niet ![]()