Ik denk dat je weinig aan een automaat hebt bij een zakhorloge dat nauwelijks beweging maakt als je 'm bij je draagt.
Maar goed, ze hadden het uurwerk al liggen. Regelmatig handmatig opwinden.
Echt €400,- voor een stukje plastic dat over 5 jaar de vuilnisbak in kan. Man, man, man…
Dat is ook mijn gedachte, een automatisch uurwerk in een zakhorloge is apart. Wellicht omdat ze weten dat het een hebbedingetje is, dat je in de zomer 1x op een barbecue aan je vrienden laat zien en daarna in een lade belandt?
Ik hoop dat het automatische uurwerk een indicatie is dat er ook polsbandjes door Swatch aangeboden zullen worden.
Het is een handwinder.
Oeps te snel gereageerd dan
Ik lees dat de nieuwe Swatch x AP collectie verkrijgbaar is in zowel Lépine- als Savonnette-uitvoering. Weet iemand welke versie bedoeld is om in een horlogeband of polsdrager te klikken? Ik vermoed de Lépine, maar ben niet zeker.
De lichtblauwe vind ik leuk ![]()
Pols bandje zal vanzelf wel komen. Dat maakt ook dat de 2 varianten met subseconds de populairste zullen zijn aangezien de kroon dan op de “juiste” positie zit.
Dat zie je snel genoeg als je naar de foto’s kijkt… ![]()
Wat een verhaal dit!
Het zou overigens wel helemaal kunnen aanslaan bij Gen Z. Lekker een prikkelarm horloge. ![]()
Ook zie ik de eerste scalpers al op MP staan. Zal deze persoon al doorhebben dat het een andere release is geworden? ![]()
Ik vermoed de savonette ![]()
Iemand op Reddit is al begonnen met een 3D case te designen:

SLIM!
400,- voor een exemplaar met koordje.
Daarna bandjes los op de markt voor…100,- … 200,- ??? ![]()
Tis net of mensen geld proberen te verdienen.
Deze swatch ap collab is gewoon een flater.
Niemand wil dit.
Iedereen wil een goedkope AP om rond de pols te wikkelen en zich t mannetje te voelen voor een paar honderd euro.
Jammer jongens
Ff wat harder je best doen zodat je een echte kan betalen.

Ik wilde vanuit het zuiden naar Antwerpen rijden vrijdagavond.
Maar het valt me erg tegen dit…
Jammer!
Vlees en vis is van gisteren, het is nu allemaal vales /vega, je “moet” met de tijd meegaan en dat doen ap en swatch dus ook…
Toch snappen veel mensen in al die comment sections (en ook op Reddit) niet dat het horloge in een case minimaal 42mm zal worden en waarschijnlijk logischer zelfs 44mm. De standaard hanger is al 44mm met een minimaal randje. Een soort Offshore wordt het dan. Ook die mockup van Delugs houdt daar geen rekening mee.