Swatch x Audemars Piguet Only

Na een nachtje geslapen wil ik die donker/lichtblauwe wel. En de zwart/witte.
Misschien zaterdag es temperatuur opnemen in de shop?

2 likes

Ik denk wel dat het kan. Swatch heeft met 40mm ook nét klein genoeg gemaakt hiervoor, want 40mm voor een pocket watch is klein. Doorgaans is een pocket watch +/- 50mm.

3 likes

Als je de merken even achterwege laat dan doet het design i.c.m. de kleuren vermoeden dat de doelgroep 8-14 jaar is.

2 likes

Ik ga er zeker niet voor in de rij staan, maar ik denk dat zo’n Royal Pop best lollig staat op je rugtas. Of ik daar dan 400 voor over heb, daar twijfel ik wel over. Heel eerlijk zou ik dit design beter vinden met een quartz uurwerk zeker als je hem als tafelklokje zou willen gebruiken is handwinder gewoon niet zo handig.

1 like

Ze zullen niet gelimiteerd zijn en daarna zelfs online verkrijgbaar. De Moonswatches zijn nu ook online te koop via Swatch. Ook de populaire kleurstellingen zijn online te koop. Ik zou gewoon even een maandje wachten tot de 14 jarigen er al allemaal 1 hebben gekocht die ze waarschijnlijk niet met winst kunnen verkopen btw :sweat_smile::rofl:

Toch kan ik me niet voorstellen, dat zo’n collab met een merk van buiten, nog jaren in de schappen blijft liggen. Is bij de MoonSwatch natuurlijk een ander verhaal.

Dit doet me denken aan een Ferarri Testarossa kit die je om je Pontiac Fiero kon bouwen. Dat was ook triest net als dit.

De Pontiac Fiero (1984-1988) staat bekend als een populaire basis voor Ferrari-R0503V’s vanwege zijn middenmotor-ontwerp en sportieve lijnen, vaak ‘stratenmakers-Ferrari’s’ genoemd. Hoewel vaak oneerbiedig “nep”, werden sommige kits, zoals de zeldzame Pontiac Mera, destijds zelfs nieuw via dealers verkocht als Ferrari.

Oneerbiedig nep genoemd. Dat valt te betwisten want ik vind het gewoon nep.

Dat waren de MoonSwatch en de BP Swatch ook.

Jawel, let maar op. En dan na een paar jaar zijn ze allemaal weer verkocht net als de 2 voorgangers.

Gewoon jezelf niet voor de gek houden en bedenken dat je met een Swatch loopt, meer dan dat is het niet. Ik ben in 2022 ook meegegaan in de hype met de MoonSwatch, het is een plastic prul dat nog geen 100 euro waard is.

Het probleem bij de Moonswatch was dat mensen met geld (en enige haast) niet in de rij wilden staan (logisch) en even 2,5 a 3k ervoor over hadden. Ben bang dat dat nu weer gaat gebeuren. Eerst even afwachten of het zakhorloge design net zo populair gaat zijn als een polshorloge.

Ongeacht of je dit leuk vindt of niet. Dit is wel goed voor de horlogeindustrie. Had gisteren wat gesprekken hierover met collega’s die normaal echt niets hebben met horloges. Die zelf hierover begonnen te praten. Vind dat stiekem toch wel leuk en slim gedaan door Swatch.

1 like

Schitterend dit! En slim van AP, want het is gewoon trollen natuurlijk zonder je eigen horloges te grabbel te gooien.

Ja klopt, die 40mm popped out had ik oorspronkelijk ook niet verwacht. Maar toch, in een case om je pols zal hij dus sowieso tussen de 42-44mm worden en 1-2mm dikker, dat kan echt niet anders.

Het is een dure Swatch

1 like

Ik snap je punt maar dit is toch wel iets anders. In plaats van dat je een totaal andere auto koopt die je op een Ferrari laat lijken, is dit toch wel echt uit AP zelf.

1 like

het is een smart, geen AMG

Die zwart witte is wel geinig. Ik hoef hem niet net als de versie van Blancpain, maar wat uiteraard wel interessant is dat er nu een handopwinder is.

Die irony kasten met System51 zijn allemaal 13.8 mm dik. Deze is slechts 8.4 mm dik.
Als ze dit later ook in de irony kasten gaan stoppen krijg je misschien leuke Swatch handopwinders in een veel draagbare kast.

Plus een natuurlijke power reserve ingebouwd:
“When the barrel chambers are grey, they reveal the coils of the mainspring. This means the watch needs to be wound. Conversely, when the colour is gold, the mainspring is no longer visible through the barrel chambers. It is fully compressed, indicating that the watch is fully wound and running at full power.”

Toch weer een mooie inovatie qua uurwerk als je puur daar naar kijkt.

3 likes

Flavor Flav keurt hem goed, maar die is vast niet zo bekend hier op het forum :joy:

4 likes

In de zorg mag je vaak geen polshorloge dragen. Met de getoonde kleurtjes en het ontwerp zou het zo maar een hit kunnen worden in de ziekenhuizen. Of ze het geld ervoor over hebben, dat betwijfel ik,

:clown_face:

O hij is in de AP fabriek gemaakt en geassembleerd? Dat wist ik niet.

Dacht alleen dat ze “ja” tegen swatch hadden gezet om hun merkje erop te plempen.

Ik ga er voor

4 likes