Swiss Alpine Military by Grovana

Als dat de intentie zou zijn geweest had @Zuid er waarschijnlijk geen topic over gemaakt en daarin vervolgens alle correspondentie gedeeld lijkt me.

Niet zo negatief mensen.

Er zijn forumleden hier die door contact te zoeken met leveranciers of merken toch aardig wat leuke dingen voor elkaar hebben gekregen, zoals @Chillekasper vorig jaar met de Invicta 1953.

3 likes

Zou dat direct in de eerste mail aan Invicta geregeld zijn? Gezien de korte antwoorden van die Zwitser, vond ie het geen erg leuk verzoek in ieder geval.

1 like

Geen idee, maar je kan vragen hè.
En het antwoord is ook niet héél afwijzend toch.[quote=“Zuid, post:8, topic:351645”]
Could we get samples to review and show them in our watch community? I am happy to pay the shipping fees.
A: You can place an order and we’ll grant you special prices - these are fully functional watches
[/quote]

Voor een eerste korte contact vind ik het wel een aardig bod.

Deel die beste man mee dat we op het Forum een aantal Fiffers hebben en wat dat inhoud en wie weet wat ie doet.

4 likes

Die fiffers is wel een leuk idee. Kunnen veel mensen de Genova-horloges zelf beoordelen.

1 like

Ik vind ook wel dat er weer een aantal mensen hier over een woordje vallen. Ik maak ook al haast 3 jaar deel uit van de HF community maar voel me totaal niet achtergesteld of gepasseerd omdat Zuid het woordje ‘we’ gebruikt.

Je kan ook overal over vallen…

Gewoon een leuk stukkie info Zuid :+1:

2 likes

Thanks @Silvester1987 en @andrepost.

Steek ik uren in research en een poging om een leesbaar stukje redactie te maken over een horlogemerk gaat de discussie uiteindelijk over iets anders.

5 likes

Welnu, heb met Heinz nog een mailwisseling gehad. Dat FIFFEN gaat niet lukken. Heb een catalogus ontvangen (staat niet online) en ik kan korting krijgen. Ik heb hem vriendelijk bedankt voor de informatie. Ik vind het een sympathiek merk en ik zou misschien een horloge van mij kunnen inzetten. Maar ja, dan doe ik de promotie voor hen. Eigenlijk doe ik dat al door in een topic aandacht aan hen te schenken. Ik sluit dit hoofdstuk verder af.

Nu het uitgebreide relaas.

Van Swiss Alpine Military staat amper iets op YouTube. Dat is best een gemiste kans.
Heimdallr begrijpt bijvoorbeeld snapt dat heel goed. Van elk model sturen ze gratis een exemplaar naar elke YouTuber met meer dan 10 kijkers. Vandaar allemaal kritiekloze filmpjes rond dezelfde tijd over hoe fantastic/great/super een Heimdallr wel niet is.

Van Heinz krijg ik 20% korting op een model uit de volledige catalogus. Als dit de benadering is van de bloggers, Youtubers en Instagrammers is dan snap ik wel dat er niets gemaakt wordt over dit merk.
Catalogus is hier te downloaden:

SAM-Master 2021-low resolution-4MB.pdf (3,8 MB)

Wat ik had voorgesteld was om de 7078.9535 te gaan FIFFEN. De retailprijs van dit model is € 549. Ik kan hem kopen voor € 439.

Bij onze Duitse vrienden van Timeshop24.de kun je hem bestellen voor € 137

Gaat hem dus niet worden.

Ik heb verder geen antwoord gehad op wie de de AD’s in Nederland en België zijn.

Aangezien hier nogal zuur wordt gereageerd op gratis dingen (kan dus blijkbaar niet, topic binnen 1 dag gesloten) heb ik in het kader van volledige transparantie de mailwisseling hieronder.

Dear Heinz,

Thank you very much for your swift responses.
Who are the Authorized Dealers/Resellers in Belgium and the Netherlands?

We would like to ‘Flip It Forward (FIF)’ a watch in our community.
The watch we think is suitable for a FIF is the 7078.9535 as this has a leather strap.

As this watch has 24 mm lugs the other community members can change/add their strap and pass it to another member (with/without their strap).
If you think another model is better for a FIF action then that is also fine.

Every member publishes pictures in the community:

• when they receive the package
  • a wrist photo with the existing strap or change the strap.

The result is a very colourful series of pictures, remarks, feed back etc.
The feed back can be on the build quality, the looks of the combo (watch - strap) etc.

Have a nice weekend.

Antwoord van Heinz is:

Thanks Tony for your mail and update.
If you are interested to purchase a watch out of the attachedd catalogue, we’ll be happy to grant you a special 20 % discount.

With our best regards,
Heinz

1 like

Ah beetje jammer inderdaad om er zo mee om te gaan.
Zeker als je kijk wat het horloge ergens anders kost.

Heinz is een man van weinig woorden blijkbaar.

Zou er ook geen moeite meer voor doen terwijl het zo mooi had kunnen zijn 🤷

1 like

@andrepost Yep Andre, laten rusten

1 like