Hallo, Ik zou graag mijn beide Swiss ETA 2824-2 horloges optimaal laten afregelen hopende nabij de COSC norm te komen. Liefst ergens nabij Alkmaar en voor een redelijke prijs. Iemand een goed betrouwbaar adres ? Gaat om een Aevig Balaur & Certina DS action diver.
Net telefonisch contact gehad met Kalle Slaap. Deze man zijn werkplaats is maar 23 km van mijn voordeur !
Ik denk…dat ik ze naar hem breng binnenkort. Wat is zo een forum toch handig
@Roger_R : als je de horloges hebt laten afstellen, wil je dan t.z.t. het resultaat hier vermelden? Ik wil nl. hetzelfde laten doen bij drie van mijn horloges.
Zal ik zeker doen. Echter net gebeld met Wesselink & Vreeker ik kan daar evt. zelfs vanmiddag terecht.
Ze achterlaten wat gaan winkelen/koffie drinken ergens en ze 2 uur later weer ophalen.
Iets meer dan +/- 10~20 sec per dag. Ligt ook aan of ik ze draag. Handmatig opwindt. Hoe ik ze s’avonds neerleg.
Ik wil ze gewoon zo goed mogelijk hebben “tikken”
Het gaat om enkele tientjes per horloge. Mits alleen afregelen en waterdichtheid hierna testen. Indien er ook olie ververst dient te worden dan wordt het meer. Wesselink & Vreeker is zelfs maar 8 km van mijn voordeur.
VrijMiBo gemist maar zo blij als een kind…Liep 16sec per dag voor. Amplitude ruim boven de 300.
Nu afgeregeld ( hopelijk bijna COSC-norm ) en getest op waterdichtheid @ € 10,–.
Stond met 20 min. weer buiten TOP zaak.
Maybe een stukje nieuwe klantenbinding. Ik belde vanochtend gelijk na de TiP in dit topic. Legde uit dat het om een nagenoeg nieuw horloge ging. En of hun please vandaag tijd hadden. Ik kon s’middags gelijk langskomen en erop wachten.
Ik heb het dus nu al twee keer het volgende gehad. Horloge weggebracht voor een service. Netjes opengemaakt en bekeken. “Nee hoor meneer, service is echt nog niet nodig. Heb hem iets bijgesteld en hij loopt top. Mooie amplitude en geen slijpsel of andere rare dingen”. Neemt u hem maar weer mee". Had een lelijk krasje op het matte van mij Speedy. 5 minuten later was het weg.
Over de afgelopen 24 uur loopt hij keurig precies op tijd tov de ( online ) atoomklok waarmee ik heb gisteren om 16:30 mee gelijk heb gezet ! Aankomende Dinsdagmiddag ga ik hun hetzelfde “kunstje” laten doen bij mijn Aevig Balaur HFLE
TiP ; http://www.am-pm.nl/de-juiste-tijd/