Swiss Made 🇨🇭 horloge met Japans Eco-Drive uurwerk ..?!?

Oftewel The Citizen geld voor een E168 :face_with_hand_over_mouth:

Voordeel is wel dat er eindelijk een Zwitserse quartz is die op de indices zal tikken :wink:

3 likes

:scream:
Jeetje! Dat Tag Heuer toch.
Misschien moeten ze toch echt eens naar andere horlogemerken kijken, want die zouden zoiets nooit doen!

3 likes

Ja en toch….die aquaracer is leuk om te zien, zeker in titanium……was die een stuk goedkoper dan had ik er wel voor in geweest.

Vind je de scheve kostprijs vs verkoopprijs nu het issue of meer het gesmokkel met origine? Daar ben ik nog wel benieuwd naar.

Want dit is wel een ‘in your face’ voorbeeld, maar er zijn er talloze vrees ik onder de horloges. Voor beide types gefoefel.

Zodra er geen volledige transparantie meer is over de herkomst en ontwikkeling van een uurwerk, ontstaat het risico dat de consument een onjuist beeld krijgt voorgeschoteld.

Dat was precies waar bij het Calibre 1887 de schoen wrong. Het probleem was voor veel liefhebbers niet dat TAG Heuer gebruik maakte van een Seiko basis, maar dat het uurwerk naar buiten toe werd gepresenteerd als een volledig door TAG Heuer zelf ontwikkeld en exclusief calibre.

Wel 1 van de betere calibers op de markt!!

Feitelijk gezien heb je gelijk.
Voor die prijs heb ik liever The Citizen :slightly_smiling_face:

TAG Heuer is slechts één voorbeeld. Uiteraard zijn er ook andere merken die dit soort praktijken toepassen.

:face_with_peeking_eye::rofl::rofl:

Komaan, we houden onszelf toch al jaren voor de gek. We creëren een ideaal beeld in ons hoofd en de waarheid willen we niet horen :wink:

4 likes

Aan de binnenkant staat vast “made in China” :face_with_peeking_eye: :crazy_face:

1 like

Opa Jack vind het prima!

Marketing trein loopt lekker anno 2026.
Voor Heuer en taggie op plaat betaal je 1500+ euries extra!

Die solargraph is lekker vooral de zandvoort editie met Panasonic accu aan boord :wink:

groetjes,

Edouard Heuer

Mijn eerste Breitling, de jupiter pilot, had ook een miyota/ citizen caliber.
Citizen 35100/miyota 3s10 caliber.
Ook Pontiac Breil en meer merken hebben dit gebruikt.
Dus gebeurt wel vaker.

1 like

Deze bedoel je toch!

Proost :wink:

2 likes

Waar blijft @TagEd?

2 likes

Waar blijft de bronvermelding van deze met zorg uitgevoerde vertaling…

1 like

tik tok opa Ed :grin:

Tag Heuer AMG blue by Superwitschi - Amazfit GTR • GTR 2

1 like
  1. Het is geen engels, je verstaat zijn taal niet
  2. groep voor leden

Ook dat is een discussiepunt in America :face_with_peeking_eye:

1 like

De beste man of vrouw heeft dan toch wel een naam?

Bij shopping mall merken zijn we dit toch al gewend dat er Seiko&Citizen uurwerken worden gebruikt.

1 like