Stevig aan de prijs tegenwoordig, vooral dat horloge met die microrotor. Niks schappelijks meer aan.
Ik heb er eentje, ik vind de prijs nog wel meevallen. Afwerking van wijzerplaat en kast is erg goed en het is fijn dat ze erop voorzien zijn om zelf onderhoud te kunnen plegen op dit binnenwerk. De prijzen van dit binnenwerk zijn ook wat hoger dan zelfs de ST19 in bulk. Maar ik zou de prijs ook eerder “correct” noemen dan “schappelijk”.
2 jaar geleden waren ze correct geprijsd nu zijn ze gewoon duur.
Oei oei oei die Vulcain die lust ik wel
En inderdaad, tof merk!
2 jaar gelden mijn aquascape gekocht, kun je vandaag voor dezelfde prijs kopen als wat ik toen heb betaald… kun je niet van veel andere producten zeggen…!
De afgebeelde horloges van deze merken vind ik juist heel erg ‘saai & sober’, wel kwaliteit, maar voor mij zonder ‘franje’
Ik mis Alpina in dit topic, wat sympathiek betreft weet ik het niet, maar voor mij wel genoeg eigen smoel
Hieronder 2 die ik in mijn collectie heb
Ook Hamilton van voor mij in deze categorie met mijn X-copter
Als ik denk aan een sympathiek merk dan is Nomos mijn absolute nummer 1. Heb het merk al vaker met exact die bewoording omschreven en kan me niet herinneren dat ik dat ooit bij welk merk in welke industrie ook heb gedaan.
Sinn is niet mijn stijl, maar vind ik zeker een sympathiek merk met een eigen gezicht en kwaliteit-prijs die op papier erg goed is.
Tot voor kort had ik ook Lange & Sohne genoemd. Bieden topafwerking ongeacht het prijspunt en hebben een herkenbaar klassiek design.
De introductie van de Odysseus, een sporthorloge met geïntegreerde band, om mee te liften op de hype valt mij van ze tegen. Vervolgens hoor je verhalen over het aanbieden van koppelverkopen met andere Lange’s om een allocatie te krijgen. Dat is zeker niet sympathiek.
Glashutte original dan? Ik heb wel eens een filmpje over hun productiemethoden gezien en dat was erg lokaal en relatief kleinschalig. Geeft mij het gevoel van een eerlijk en sympathiek merk. Vind ook de exemplaren hier een mooi eigen gezicht hebben en echt kwaliteit uitstralen. Looking at you @DVR
God, dat we die Duitsers als het klinkende voorbeeld van sympathiek zouden bestempelen, wie had dat gedacht.
Ach we zijn 1990 al lang vergeten
Louis Erard en Ball horen hier m.i. zeker bij.
En als opgekocht merken mee mogen doen, Eterna. Ook zeer herkenbare horloges.
Helemaal akkoord, tot je een service doet. Ik ben mijn Tangente al kwijt sinds december. In juni was die helemaal rondgepolijst teruggekomen ondanks het verzoek niet te polijsten. Nu is die terug om een kastwissel te doen, zonder meerkosten gelukkig. Maar toch…
Dus ik nomineer vandaag Oris nog eens. Zal met service niet anders zijn, maar goed 🫣
Ai dat is zeker een ongelukkige situatie. Daar krijg je een zuur gevoel van. Hopelijk is het een losstaand incident, al is een half jaar service tijd ook vrij fors
Het eerste merk zonder marketing bla bla moet ik nog tegenkomen. En ik heb een flink aantal van de merken die langskomen in huis
Ik zou Kuoe aan het lijstje durven toevoegen…
Zeker voor een eenvoudige handwinder. Maar goed, ik zit niet zonder en ik laat het niet aan mijn hart komen. Zolang die nu mooi terugkomt, dan kan ik er weer 10j van genieten
Ik houd niet alle marketing verhalen van alle merken in de gaten, maar Farer vind ik best sympathiek, ook omdat ze originele ontwerpen hebben.
Holthinrichs vind ik een sympathiek merk. Zeker toegankelijk in prijs. Ook is een bezoek aan de werkplaats mogelijk. Deelname aan de HFLE met een sub merk is ook zeker tof.
Daarbij hebben de horloges een eigen smoel en onderscheiden zich zo van de kudde.