Hallo allemaal,
Op deze druilige maandagochtend vinden we de tijd om ons weer bezig te houden met onze hobby. In de tuin werken zit er voor vandaag niet echt in bij ons en ik neem aan in Nederland precies hetzelfde weer! Precies herfst. En wat doen we in de herfst en wintermaanden? Juist, onze horlogecollectie komt naar boven en we vragen aan kenners over dingen die we willen aankopen maar niet goed weten hoe en wat we moeten doen. Zo ben ik van plan om een Tag Heuer Aquaracer daydate white dial aan te schaffen, welliswaar zonder doos en documenten maar ik wil graag wat advies van jullie kenners. Ik weet dat er een standaard valjoux 7750 in zit, een beetje opgewaardeerd door Tag Heuer maar eigenlijk is het nog dezelfde Valjoux als voorheen, wel met 25 jewels. Wat vinden jullie? Zou ik dit doen of zijn er punten waar ik zeker rekening mee moet houden? Bij deze een afbeelding van het horloge.
die banden zijn allemaal jingly jangly en hollow end links.
voor de rest toppertjes!
Dus niet makkelijk kleiner te maken of hoe moet ik dat begrijpen?
Ja, sowieso een leuk model, van een uitstekend merk. Maar, wat zie ik? Niet direct duidelijke give-aways, wat betreft evt. nep. Maar, het wordt hier terecht vaker geroepen: ‘buy the seller’. Ik zou een horloge als dit liever voor net ietsje meer kopen bij een vertrouwde partij als B&O Watches, Q-watches of Ten2Two. Dan koop je gewoon niet andermans ellende.
O.k., verder een horloge met gebruikssporen en wat viezigheid. Maar goed, dit is ook een model van best wat jaartjes geleden. Wel een gangbaar uurwerk. Maar dan nog kunnen er best wat kosten bijkomen: sowieso onderhoud en waterdicht maken. Maar misschien ook nog reparaties. Het kan meevallen en het kan tegenvallen.
Succes!
Dit is niet het horloge dat ik koop, het is een gelijkaardig model
Ah, o.k… Is het niet zinvoller om foto’s te posten van het horloge dat je wél op het oog hebt?
Nu hoor ik niks meer. Is dat goed of slecht nieuws?
O.k… Ja, weinig en slechte foto’s zijn vaak geen goed signaal. Verder, zie ik daar een sleepspoor op de wijzerplaat? Via welk medium wordt deze aangeboden en hoe zijn de ratings van verkoper? Ook een heel ‘aantrekkelijke’ prijs is vaak een red flag. Nou ja, dat zijn zo wat overpeinzingen, die bij mij opkomen. Zo ik ga weer even het zwembad in. Veel te heet, hier.
Ik zie wat dikke krassen op het glas (of een haar?). Verder is deze in nettere staat dan die je eerder postte.
Sowieso vind ik het een leuk model. Die polished centerlinks in de band zouden mij niet staan, maar genoeg mensen die dat juist mooi vinden.
Deze wordt aangeboden door een goede bekende waar ik geregeld koop. Ik vroeg me enkel af of het wel verstandig was om dit merk aan te kopen. Dit is mijn eerste Tag Heuer. Die streep is normaal. Er zit een ronding in het dial. Ik had het horloge gisteren gezien en om gehad maar geen foto’s van gemaakt, die heb ik hem achteraf gevraagd omdat daar pas mijn interesse begon op te wekken!
Oh, o.k… Maar dat maakt wel uit. Dus geen shady aanbieder op een of ander platform.
Ik neem aan dat jij dus ter plekje de werking kunt checken? Nou ja, als het een bekende is en de prijs is reëel (check C24 en gaal daar een beetje vanaf), waarom niet?
Ah, dat zie ik dus. Prima.
TAG’s zijn niet super populair op het moment, maar maken lekkere toolish horloges. Betaal dus vooral niet te veel en je hebt er een mooie aanwinst aan.
Ik vind zijn prijs eigenlijk goed. En wat is momenteel wel populair? Het ligt op z’n gat de horlogeverkoop. Kijk even op dit forum hoeveel up’s er gegeven worden. Het is momenteel helemaal om zeep!
Kan even goed zijn dat de bandpennen gebogen zijn, dat zie je wel vaker.
Vind dit leuke horloges en een ETA 7750 zijn echte werkpaarden.
Zoals eerder aangegeven, hou rekening bij aankoop met een servicebeurt, dat kost wel wat, nl +/- 450 euro voor de eta te servicen en weer waterdicht te maken. En indien vorige eigenaar menig onderhoud heeft overgeslagen kan daar nog wel eens iets extra bijkomen van kosten.
Sinds Max33 in de F1 zit en kampioen rijd is dat toch wel wat veranderd. TAG Heuer is een racemerk, als je gaat kijken naar welke sport zij aanwezig zijn, dan is het steeds autosport.
Dat dus!
En dan spreken we vaak over de mooiste horloges!
Huh? Ja, ik weet dat ik een TAG Heuer fanboy ben. Maar waar baseer je dit op?
Met de huidige line-up (waaronder de Carrera 39 glassbox), zeer positieve ontvangst in de schrijvende, b/vloggende en podcastmakende horlogewereld en de enorme brand exposure, door o.a. F1, en recente films en series, is het merk juist heel populair.
Nee, horloges van dit merk moet je niet kopen als ‘investering’. Zeker niet, als je een nieuwe koopt. Maar dat geldt voor vrijwel alle merken, m.u.v. enkele, zoals Rolex. Maar dan, we zitten hier niet op een boekhoudforum, toch?
Edit: @BMWX6M, je was me voor.
Edit2: Oh en zelfs hier op het immer kritische HF is TAG Heuer echt duidelijk een stuk meer geliefd dan toen ik hier in 2011 kwam.
Sorry Ed, wilde je niet beledigen ofzo Ik bedoelde vooral dat TAG’s veel afschrijving kennen en de TS daarom niet teveel moet betalen. Ik zie hier in het blauw dat nieuwe TAG’s met 40% korting nog niet verkocht worden. Laat staan modellen van 15 jaar oud. Niet iedere verkoper lijkt zich dat te (willen) realiseren en ik zie dus veel onrealistische vraagprijzen op bijvoorbeeld Chrono.
Niks tegen het merk verder. Sterker nog, een CS3111 voor een mooie prijs zou ik gelijk toevoegen aan de collectie.
Hij moet 1000€ hebben. Ik ben ze hier nog niet tegen gekomen aan deze prijs. Wel zonder doos/documenten maar de doos kan ik achteraf krijgen. Is dit toch nog teveel?