Tag Heuer Aquaracer of Oris Aquis Date?

marnix.moed Schreef:

watchup Schreef:


Toch is er wel wat mogelijk voor de aquis.

http://www.combat-straps.com/

De banden die daar vandaan komen zien er goed
uit.

ziet er best aardig uit die croco combi

wow toffe straps op die site!

LUWE Schreef:

En… Horloge al gekocht?

Mocht dat nog niet het geval zijn… Tip: mocht
het de portemonnee toelaten, koop ALTIJD het
horloge met een stalen band!

Nieuw kosten die in verhouding tot rubber en leer
niet zo heel veel meer.

Maar naderhand los kopen, kosten ze een
Vermogen

Prijsverschil bij aanschaf is 150 euro.
Losse stalen band 230euro en losse aanschaf rubber 170euro.

Wellicht al te laat maar zag een mooie Sinn U1 op het verkoopgedeelte staan (ik ken de verkoper niet). Ben zelf ook aan het sparen voor een mooi duikhorloge en zowel de Oris als de Sinn staan hoog op mijn lijst.

Succes met je keuze, voor zover je die nog niet hebt gemaakt.

Groet

…, en de nieuwe eigenaar is er ook zeer tevreden over!!!

Dus +1 voor de Oris.

Beste forumleden,

Hartelijk dank voor jullie reacties! Had niet verwacht dat zoveel mensen zouden reageren, echt super. Omdat ik al snel reacties kreeg, heb ik mijn impulsieve koopreflex even uitgesteld. Ik wordt morgen geopereerd, maar als ik weer mobiel ben, ga ik mezelf belonen met een mooi Oris!

Gr. Piet

Veel sterkte… en straks een mooie Oris :slight_smile:

Sterkte!

Die kroonbeschermers van de Oris zijn voor mij echt een no-go. Therefore zou ik voor de Tag Heuer gaan :slight_smile: De eerste welteverstaan.

Pietsnot42000 Schreef:
------------------------------------------------. Omdat ik al snel reacties kreeg, heb ik

mijn impulsieve koopreflex even uitgesteld. Ik
wordt morgen geopereerd, maar als ik weer mobiel
ben, ga ik mezelf belonen met een mooi Oris!

Gr. Piet

veel sterkte morgen!

Ik denk dat de Oris rationeel bezien meer waarde voor je geld biedt, maar het gaat hier niet alleen om nuchtere ratio. Ook andere zaken zoals emotie en status spelen een rol. Gevoelsmatig zou ik voor de Tag gaan. Het merk Oris zegt me niet zo veel moet ik bekennen.

1 like

image

3 likes

Beter laat dan nooit…

Leuke follow up; Oris of Tag 4 jaar later…

Oris … nog nooit overwogen.

Wil nou wel weten wat het geworden is toen​:hushed::grinning:

1 like

Die Piet, die is hier i.i.g. niet! (meer). Zal zijn operatie wel goed afgelopen zijn destijds? Dat vraag ik me dan toch wel weer af…

Ben ik de enige die deze thread grondig heeft doorgenomen en er pas op het einde achtergekomen dat de thread 4 jaar oud is :slight_smile:

2 likes

Hallo mensen!

Ik ben inderdaad een tijdje niet meer actief geweest op dit forum. De thread is/was inderdaad dood!
Mocht dit bericht nog gelezen worden: Ik ben uiteindelijk in december 2014 voor de Tag Heuer Aquaracer gegaan (WAK2110) met stalen band.

Twee kinderen en wat grijze haren later, ben ik nog steeds erg blij met mijn horloge. De reden dat ik nu weer op het forum aan het speuren ben is dat ik een probleem heb: Ik heb mijn Tag eergisteren laten vallen in de badkamer en sindsdien doet hij niets meer…!

Ik ben gisteren op internet aan het speuren geweest, want ik ben op zoek naar een goede (prijs/kwaliteit) horlogemaker die me kan helpen. Ik wil een onderhoudsbeurt voor de Tag (afgelopen 7 jaar niet gedaan :face_with_raised_eyebrow:). Er zit ook een krasje op het saffierglas ( :grimacing:) en hij doet niks meer. Ik weet dat ik leuk aan de beurt ben, maar ik zie zoveel online reparatiediensten dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb inmiddels zes horlogemakers een e-mail gestuurd en krijg van de meesten te horen: “Breng maar langs”. Ik snap die reactie, want er zal eerst onderzoek moeten plaatsvinden. Ik heb mails gestuurd naar thewatchlab.nl, 123watchrepairs.nl, watchme-amsterdam.com, interchrono.nl, jorisuurwerkreparatie.nl en sonders.nl

Kan iemand me in de juiste richting sturen? Ik woon in Almere en wil het horloge graag fysiek wegbrengen. Ik wil mijn horloge niet op de post doen en vind het niet erg om een stuk te rijden, als ik daarmee de beste prijs/kwaliteit krijg.

Leuk om weer op dit forum te zijn! Ik beloof dat ik deze keer wel blijf hangen om de resultaten te delen…

Mvg, Piet (Peter)

Dit zjin de HF bekende horlogemakers. Volgens mij zit er een standaard ETA 2824-2 of kloon daarvan in zo’n aquaracer. Elke horlogemaker zou die moeten kunnen servicen…

Zelf heb ik PeterLC uit Rotterdam dat laten doen voor een Sinn. Liep daarna als een zonnetje.

ORIS. Naast het fraaie horloge zelf, zijn die ORIS stalen banden fantastisch mooi. Daar zou ik nooit een andere band op swappen, dus dat ‘nadeel’ is er wat mij betreft niet eens.

TAG zou ik geen seconde over denken.