Tag Heuer Autavia 1966 reissue in 2017!

42 mm…zucht, kan net wel/niet (ook afhankelijk van L2L) maar waarom nu zo groot??
40 is toch groot genoeg?

15 mm…zucht, te hoog voor mij, “tonnetje” op de dunne pols waarschijnlijk.

Enthousiasme is al weer voor een groot deel verdwenen helaas…

Grt. Marco

Bij 40*15 was t nog meer een tonnetje geweest. Denk dat diit een van de redenen is geweest

Kan best meevallen nog
De Calibre 17 is 41mm bij 14 of 15mm
Die is op mijn smalle polsen veel fijner dan ik vooraf had gedacht
Platte caseback en de vorm van de lugs helpen daarbij

Passen dus …

4 likes

42mm is een normale moderne maat voor een horloge. Sterker nog, dit is tegenwoordig niet eens heel erg groot. En wat mij betreft ook echt wel het minimum voor een sportieve chrono. Ook met de hoogte heb ik totaal geen moeite. Kan zo’n model goed hebben en ik houd persoonlijk ook niet van dunne horloges. Een horloge mag best een beetje aanwezig zijn.

Wat betreft het geld verdienen met een reissue; ja ze hadden ook, bijvoorbeeld net als Omega met de Speedmaster, gewoon al die jaren door kunnen blijven produceren. Hadden ze er heel wat meer aan verdiend.

M.b.t. de prijs, € 4.900 vind ik een hoop geld. Niet omdat het een (TAG) Heuer is. Maar gewoon omdat zo’n prijs in geen enkele verhouding staat tot de productiekosten. Dat doen ze dan wel weer precies als Omega.

Maar als iets wel duidelijk is geworden in de horlogewereld, dan is het dat hoe hoger de prijs is die je ervoor vraagt, des te meer mensen warm lijken te lopen voor het model… En Bivet is geen domme jongen. :slight_smile:

Vind 'm voor de rest wel goed gelukt.

1 like

Positieve punten:
42 mm is inderdaad een reguliere maat anno 2017. Geen probleem lijkt me. De stalen band is mooi geworden en zou voor mij een must zijn. Aansluiting op kast/lugs is ook netjes uitgelijnd. Tot slot is de prijs van 4900 Euro met stalen band niet extreem hoog, ook gezien het uurwerk en andere soortgelijke horloges van dergelijke merken.

Mindere punten:
Datumvenster met afwijkend lettertype conflicteert met de rest van de subdial (ander lettertype + grootte). Verder hangt de uurwerkaanduiding ‘HEUER H2’ er wat bekrompen bij en is niet mooi qua kerning. De bezel is teveel opgeblazen en wat uit verhouding in vergelijk met andere elementen. Met name de cijfers zijn onnodig groot en vet. Dit maakt het geheel als horloge wat minder elegant en subtiel in mijn beleving.

Verdict:
Mooi horloge met vintage roots en moderniseringen. Sommige zijn geslaagd, andere wat minder. Altijd kopen met stalen band.

Ter vergelijk: reissue (links) en origineel (rechts):

1 like

Regulier of niet, is gewoon te groot voor veel polsjes.

2 likes

Hoewel ik eerder aangaf deze re-editie te kopen ga ik dat toch niet doen.

Het is een mooi ding maar ik geef de 5k liever uit aan een andere vintage Heuer of chrono, vooral ook omdat hij naast m’n Autavia 2446m en 2446c eigenlijk niet zo veel toevoegt en omdat ik met 1 re-edition (de Longines) wel genoeg modern spul heb :thumbsup: .

Het is lachwekkend hoe onwetend horlogeverkopers zijn in dat soort winkels. Je zou zeggen dat ze moeten worden opgeleid om daadwerkelijk vakinhoudelijke kennis te hebben over het product wat ze staan te verkopen. Zeker gezien de prijzen van het product.

Zou goed mogelijk kunnen zijn maar sinds ik bij William Wien een Speedmaster Mark II racing heb gepast van
42 x 15 weet ik dat dit niet eigenlijk niet kan op mijn pols… Daarbij geldt natuurlijk wel dat het ene horloge de andere niet is qua pasvorm bij gelijke maten maar ik vrees het ergste…

Ook vraag ik me af waarom zowel het origineel als de re-issue geen tachymeter hebben (heb me eerlijk gezegd nog niet verdiept in het zoeken van een antwoord, wellicht is het parate kennis van iemand…).

Grt. Marco

Is er al iemand die deze in zij bezit heeft? Ik heb deze voorbije weekend al is irl. gepast maar op leder. Ik vroeg me af hoe deze op staal draagt. Het lederen bandje leek me nml. nogal goedkoop.

Heb ‘m een jaar geleden besteld, kwamen ze in mei aanzetten met de versie op leer, wat ik er ook goedkoop uit vond zien.
Daarna opnieuw besteld en vorige week kreeg ik een belletje dat ‘ie binnen was (ga ‘m volgende week ophalen).
Inmiddels heb ik een andere fraaie rev panda, dus wellicht dat ik ‘m meteen in de verkoop doe. PM me maar als je ‘m zou willen komen passen.

Grtz. Erik

1 like

Beste Erik,
Aan welke prijs zou die dan mogen vertrekken moest ik interesse hebben?
Alvast een fijn weekend gewenst.
Bart

Ik heb er gisteren een gepast (op staal) toch wel erg mooi! Prijs is al gedaald tot ongeveer 3500 euro… mocht iemand willen flippen dan hoor ik het graag! Of ik ga even sparen voor een nieuwe …