Tag Heuer Carrera Limited Edition, meningen?

Hallo Forum Leden,

ik heb een horloge op het oog om tweedehands aan te schaffen:

TAG Heuer Carrera Limited Edition CV201Z.FC6233 calibre

Het horloge is uit 2017, en is in februari 2018 nog bij de dealer geweest voor onderhoud.
wordt geleverd met doos, certificaten en aankoopbewijs.

volgens de verkoper is het horloge zo goed als nieuw

bij deze wat foto’s

de afgesproken prijs €1.600
graag hoor ik jullie meningen over dit horloge / deze deal (Deal or no deal)

Ik ben geen expert en over smaak valt te twisten maar dit vindt ik wel raar. Waarom moet een nieuw horloge binnen 1 jaar naar de horlogemaker voor onderhoud?

Misschien dat iemand mij kan bijpraten over waarom dit kan voorkomen?

1 like

Onderhoud of reparatie? Welk persoon zou met zijn gezonde verstand binnen het jaar zijn horloge laten servicen…

1 like

Je hebt in principe al de deal gemaakt :stuck_out_tongue:.
Het enige gekke is dat het horloge al na een jaar onderhouden is, misschien dat je de oorzaak kunt achterhalen?

1 like

haha grappig dat iedereen over hetzelfde valt :smile:

2 likes

Ik vind het een beetje kapitaal vernietiging, onderhoud is iets anders dan een reparatie onder garantie natuurlijk.

ik heb een foto van de factuur van het ‘onderhoud’, hier zie ik inderdaad wel duidelijk staan dat er iets gerepareerd is, wat kan ik echter niet achterhalen, aan de prijs te zien, is het niks aan het uurwerk geweest denk ik… ga het navragen, houdt jullie op de hoogte!

mocht deze reparatie niks geks zijn, is het wel een goede eerlijke deal?

1 like

Ik zie red flags, als ik het model opzoek zie ik prijzen van tweedehands marktplaats 3500 euro tot 4500 dollar nieuw uit US.

Fishy…

Dit, ik heb een cv2011 gehad en die staan bij dealers voor 1500,dus waarom zou eentje van een jaartje oud evenveel staan, zeker als dit een ltd zou zijn

Volgens mij verkopen die Carrera niet zo makkelijk hoor.

1 like

Ik zou het persoonlijk niet doen !
Gek een reparatie die niet binnen de garantie valt blijkbaar binnen één jaar :thinking:

de verkoper verteld mij dat dit een waterdichtheids- beurt is geweest, welke zijn juwelier geadviseerd had om elk jaar te doen, deze valt buiten de garantie.

zelf dacht ik dat een gehele onderhoudsbeurt bij een automaat ongeveer 1x in de 3 jaar genoeg was… (ben geen kenner)

hoor graag van jullie!!!

Waterdichtheid test van 50 euro?
Is hij er persoonlijk mee gaan duiken voor de test :joy:

Gewoon even de juwelier bellen :wink:

Een ltd hoeft niet persé meerwaarde te geven. Er zijn merken die nogal actief zijn met het uitbrengen van ltd’s…

Wat hierboven gezegd wordt, kijken wat voor reparatie het is geweest. Is het niks bijzonders geweest en je vind hem 1600 euro waard (snap ik!) dan gewoon lekker doen.

@Ramniv
mijn budget was eigenlijk een heel stuk lager (€1.200), echter vind ik dit echt een heel mooi horloge, alleen zie online prijzen van minimaal €2.200, daarom twijfel ik of dat ons akkoord a €1.600 realistisch is…

Online prijzen en wat je er daadwerkelijk voor krijgt is niet altijd hetzelfde. Buy the seller, ga eventueel samen naar juwelier en soms heb je gewoon mazzel als het model er is wat jij mooi vindt.

Komt hij wel uit 2017?
De code op het pasje is door mij namelijk niet te ontrafelen.
Als iemand een reparatiebon bewaard dan zal hij toch ook wel de aankoopbon uit 2017 hebben.

Opgestuurd naar tag zelf he.

Ik zou het niet doen.
De foto’s zijn niet heel duidelijk, maar het lijkt of op de eigen foto’s de indexen minder ver komen dan op de eerste foto.
En als je zoekt op tag cv201z.fc6233 replica krijg je ook een paar hits.

Tenslotte probeerde de verkoper hem een maand geleden voor 3500€ te slijten, dan is hij toch wel héél veel in prijs gezakt…

3 likes