Tag Heuer, echt?

Beste allen,

Recent is mijn oog gevallen op een Tag Heuer 973.006, in mijn optiek één van de mooiere vintage modellen van Tag Heuer. Naar mijn mening zag dit exemplaar er erg goed uit en alles lijkt te kloppen, het enige wat mij zorgen baart is het feit dat de kroon niet Tag Heuer maar het Heuer logo heeft. Nu zie ik dit bij meerdere exemplaren en gingen Tag en Heuer rond deze periode samen, echter vraag ik mij nu toch af: is dit exemplaar echt?

3 likes

Ziet er echt uit…….ik heb er zelf ook eentje gehad met een Heuer kroon en Tag-Heuer logo op wijzerplaat en clasp.

1 like

Zou me meer druk maken over het feit dat de foto’s van een afgelopen veiling in Japan zijn geleend

17 likes

Oh, dat is inderdaad geen pluspunt :frowning:

Een vriend van me had deze via de veiling gewonnen en vroeg of ik interesse had aangezien ik dit exemplaar zoek, vandaar :grinning:

1 like

Lume pip is er af

1 like

Hey Bram! :slightly_smiling_face:

Horloge ziet er wel uit als echt. Maar geen garantie, hoor!

Maar kenners, wat vinden we van de caseback en dan met name het ‘ingekaderde’ TAG Heuer?
Deze (foto hier direct onder) vind ik op de site van BOEW en daar heb ik alle vertrouwen in.

Aan de andere kant. Deze kom ik dan weer tegen op Heuerville.
image
Ja, nog een Heuer-versie. Maar wel ook met een ‘kader’ om het logo, dus.
Misschien dat ze in dat met de heel vroege versies van de TAG Heuer branded 973.006 / 2000 nog wel zo deden. Zou ook de Heuer branded kroon kunnen verklaren.

1 like

Hoe weet u dat vraagt deze internet leek zich af?
Prima detective werk b.t.w.!
:nerd_face:

1 like

Ik vind deze caseback er wat vreemd ‘bol’ uitzien en de facet rand aan de zijkant ontbreekt ook?

1 like

:thinking: Maar die foto komt dus uit de voorraad van BOEW.

Dit is de caseback van die van TS.
Screenshot_20220714-152521_Brave
Die heeft idd veel meer de facetrand…

Ja, op een gegeven moment is TAG Heuer voor de quartzversies het groen/rode logo gaan gebruiken. Maar in het begin volgens mij niet.

Nou ja, ik heb wel wat oudere nep TAG Heuers gezien en die hadden in ieder geval heel duidelijke ‘give-aways’. Deze heeft dat niet. Dus maakt me niet direct wantrouwig. Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

2 likes

Hier sluit ik me aan, de kwaliteit ziet er erg goed uit van het horloge en alles op de kroon en heel misschien de caseback ziet er keurig uit.

1 like

Zie nu net dat een professionele handelaar dezelfde caseback als horloge in kwestie heeft.

Als in: hij gebruikt exact dezelfde foto of: dit exemplaar heeft ook niet de scherpe facetrand op de caseback? Waar is dat? En post even de foto.

Caseback van de handelaar (niet zelfde horloge as horloge in kwestie): 23934161-gfh0evtq1uy67kfd3bnon2ux-Large (1)

1 like

Ja en deze heeft dan weer een andere (oyster-style) band. Nou ja, het blijft een puzzel en af en toe een beetje interpreteren/invullen en 'ns een gokje nemen. :wink:

1 like

Google lens

In mijn ogen niets mis met de 2000.
Deze staat nu te koop op MP toch?
Aan de missende lume pip te zien is het dezelfde?

1 like

Volgensmij niet dezelfde, wel toeval van lume pip!

Dank voor je antwoord, ik denk dat de kans groot is dat het inderdaad een echt exemplaar is.

1 like

Lijkt of de band wel aardig veel rek heeft