Recent is mijn oog gevallen op een Tag Heuer 973.006, in mijn optiek één van de mooiere vintage modellen van Tag Heuer. Naar mijn mening zag dit exemplaar er erg goed uit en alles lijkt te kloppen, het enige wat mij zorgen baart is het feit dat de kroon niet Tag Heuer maar het Heuer logo heeft. Nu zie ik dit bij meerdere exemplaren en gingen Tag en Heuer rond deze periode samen, echter vraag ik mij nu toch af: is dit exemplaar echt?
Horloge ziet er wel uit als echt. Maar geen garantie, hoor!
Maar kenners, wat vinden we van de caseback en dan met name het ‘ingekaderde’ TAG Heuer?
Deze (foto hier direct onder) vind ik op de site van BOEW en daar heb ik alle vertrouwen in.
Aan de andere kant. Deze kom ik dan weer tegen op Heuerville.
Ja, nog een Heuer-versie. Maar wel ook met een ‘kader’ om het logo, dus.
Misschien dat ze in dat met de heel vroege versies van de TAG Heuer branded 973.006 / 2000 nog wel zo deden. Zou ook de Heuer branded kroon kunnen verklaren.
Ja, op een gegeven moment is TAG Heuer voor de quartzversies het groen/rode logo gaan gebruiken. Maar in het begin volgens mij niet.
Nou ja, ik heb wel wat oudere nep TAG Heuers gezien en die hadden in ieder geval heel duidelijke ‘give-aways’. Deze heeft dat niet. Dus maakt me niet direct wantrouwig. Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.
Ja en deze heeft dan weer een andere (oyster-style) band. Nou ja, het blijft een puzzel en af en toe een beetje interpreteren/invullen en 'ns een gokje nemen.