Tag Heuer lanceert de Autavia Isograph

Deze horloge bleef mij niet onopgemerkt. Van 1933 tot 1957 was de Autavia een dashboardinstrument dat werd gebruikt in raceauto’s en vliegtuigen. De naam zelf is een samentrekking van auto en luchtvaart. Lees eens verder en laat gerust jouw mening achter: https://horloge.info/tag-heuer-lanceert-de-autavia-als-een-collectie/

Ik ben enthousiast!

15 likes

Uhm, en zojuist weer een bericht hierover?

1 like

Ik ook enthousiast

Uploaden duurde lang. Dacht dat mijn vorige topic niet was geplaatst.

Ziet er best goed uit!

Ik ook. Ik vind ze vrijwel allemaal mooi. Zeker de bruine dial met zilveren bezel inlay is fantastisch.

Sterker nog, dit kon wel eens één van de leukere releases van Baselworld zijn, en direct een reden om m’n mening over Tag Heuer bij te stellen. In zeer positieve zin.

Ik vraag me alleen in alle ernst af wat de retail gaat doen, alsmede de tweedehands markt. Want 3500-3600 is niet goekoop voor zo’n ding.

Maar mooi zijn ze wel.

2 likes

Ik kijk ernaar en ik voel… nix…

2 likes

Zonder datum is het wel een stukje mooier.

Ik heb even een photoshop gemaakt.

Het is echt een rommeltje van stijlen vind ik. 62mas bezel look staat ook raar. En tsja, persoonlijk geen fan van cijfers als markers. Dus helaas voor mij geen geld over de balk smijten…:wink:

1 like

Datum op de 3 vind ik altijd mooier dan op de 6.

Ik vind het maar een nietszeggend model

Ik vind hem gaaf, maar gelukkig is ie 42mm en hoef ik hem niet te kopen.

Dat hoort ook bij de Autavia. Verdiep je maar in de geschiedenis van het model.

1 like

Dat verklaart in ieder geval waarom ik ook de oude modellen meestal niks vind, maar daar zijn wel uitzonderingen op.

1 like

Net zoals zowat de mooiste chronograaf ooit. Deze nieuwe isograph hadden ze beter een Aquaracer kunnen noemen.

4 likes

Deze spreekt mij zelf ook minder aan hoor. Deze echter…

3 likes

Véél te dik… helaas…

1 like

5 likes

Yep, en dit vind ik dan wel weer een leuke rommelstijl…:wink: Overigens als ik ‘vintage autavia’ google, komen de cijfers als markers niet voor, maar wellicht gezien het doel en tijdperk waarnaar deze verwijst is dat juist nodig. Ik vind het altijd zo nutteloos.

5 likes

Voel niks bij deze nieuwe TH. Voor mij is dit het echt niet. Autavia chronograaf is wel echt vet mooi! Maar kan me best voorstellen dat liefhebbers hier warm voor lopen. Smaken verschillen gelukkig anders liepen we allemaal met hetzelfde en bleef er weinig hobby te beleven.

4 likes