Tag heuer, maar wat is het? Zeldzaam?

Vandaag afgesproken met @MrKees en we hadden het over jaren 70 led horloges. Toen schoot mij een horloge binnen, die ik jaren geleden had gekocht.

Uit de la gehaald, maar ik kan er niet echt iets vinden qua referentie nummer of een tweede exemplaar.

Hier de foto’s.

Uploaden: 16224107207798409189100088399887.jpg…

Nu kwam ik wel hetzelfde exemplaar van een andere fabrikant tegen. De majestiyk m-11 (met rode led) maar meer info helaas niet. Ik lees wel dat er van de majestyk slechts 500 exemplaren zijn uitgebracht en dat het zeldzaam is. Maar hoe zeldzaam is die met tag heuer erop? :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

Linkje naar de info die ik heb gevonden.

Ben erg benieuwd of iemand mij meer kan vertellen over dit horloge. Dit horloge laat trouwens ook de dagen zien en de majestyk niet… Thank voor het mee denken! Wordt gewaardeerd.

6 likes

Raar. Je zou denken dat LED een ding was lang voor Tag heuer überhaupt bestond.

Ook dat zon ding van andere merken bestaat doet me eigenlijk vooral denken dat iemand creatief bezig is geweest. Vind de algehele kwaliteit ook niet bepaald high end ogen.

Maar goed…

2 likes

Hoort dit niet in #Vragen over echtheid, waarde etc”?

1 like

Ik dacht dat ik namelijk t zelfde soort type horloge bij mijn juwelier had gezien (in zijn privé collectie).
Weet het alleen niet meer zeker.

2 likes

Dat zou je inderdaad denken, Heuer werd in 1985 overgenomen door Techniques d’Avant Garde. Dat zou betekenen dat deze LED pas van na die tijd zou zijn…

1 like

Gaaf horloge :grin:

1 like

En led was volgens mij hip in de jaren 70 voor lcd.

1 like

Wel een fensie ding!

Net als die Computron van @MrKees

2 likes

Als ik het vergelijk met wat ik gezien heb en
even kort google klopt dat inderdaad wel.

Ik vind ‘t wel een fancy horloge, ben wel benieuwd :grimacing:

1 like

Hahaha, ja zo kwamen we dus bij dit horloge terecht.
Schijnt een hele doelgroep voor te zijn, die dit echt vet vinden.

2 likes

Heb hem inmiddels omgezet :wink:

2 likes

Hier staan ook nog wel een paar geinige pareltjes

1 like

De enige LED ( light emitting diode) configuratie van Heuer is uit 1977 icm met een LCD scherm ( liquid crystal display)
Zie ook https://www.calibre11.com/heuer-digital-era/

Het horloge op de foto is een LED horloge maar helaas niet van Tag Heuer

2 likes

“Modern” horloge gezien hoe de leds er uit zien en de lithium knoop cel. Zou bik wijze van spreken na 2000 kunnen zijn. Had Adidas ook niet zo iets?

1 like

Die lithium cell zou niet uit hoeven maken, als ik de vierde foto bekijk achter het linkje naar de Majestik, dan staat daar CR2032 op het deksel. Het horloge van Chris_EU meldt een CR2016 op het deksel.

1 like

Kijk eens naar het 6e horloge in de header van de retroleds website. Zelfde kast en band. Zou het kunnen dat het een prototype van Tag Heuer is ofzo? Niet geslaagd en via een ander merk uitgebracht, zoals bijvoorbeeld Majestyk en deze met blauwe leds?

2 likes

Dit had ik dus ook gevonden. Als ik kijk naar de zware kast en band, dan oogt het niet naar een goedkoop replica model waar tag heuer op is gezet…

Dat en het gegeven dat in de jouwe een batterij wordt gebruikt met een mindere capaciteit (CR2016 tegenover CR2032 in de Majestyk) lijkt alsof het een probeerseltje was. Wel een gaaf probeerseltje.

1 like

Uitsluiten kan ik het niet maar m’n gevoel zegt dat het eerder iets is waarbij men wilde laten denken dat het een TH was terwijl het dat niet is.

Het logo op de voorkant, het feit dat er een batterij aanduiding op de achterkant staat, andere nagenoeg identieke horloges met een ander merk. Het zijn toch allemaal rode vlaggetjes wat mij betreft.

4 likes

Dat denk ik ook. Ik durf m’n hand er niet voor in het vuur te steken.
Hij zou best legit kunnen zijn, maar dan verwacht ik meer info zoals op bijv. de website die @crownguard aandroeg.

1 like