Een beetje in navolging van het topic over Breitling: wat vinden we op dit moment van Tag Heuer? Zelf ben ik lang een fan van dit merk geweest, met name de Carrera-serie vond/vind ik erg mooi. Maar ik heb hier en daar wat rare dingen gelezen over goedkope materialen en ik proef soms bij wat forumleden een ondertoon als het over dit merk gaat.
Ik heb geen idee of dit terecht is of onterecht. Ik zou graag een compleet beeld krijgen van de voor- en tegenstanders van dit merk.
Ik heb inderdaad een tijdje geleden een topic gestart over zgnd āoverpricedā horloges. De aanleiding was een artikel van een horlogemaker die een TAG kreeg met de bedoeling om er een nieuw batterijtje in te zetten. Het ging om een recent damesmodel van een paar duizend euro. Na het openen bleek het uurwerk uit de goedkoopste lijn van ETA afkomstig te zijn. Het batterijtje eruit halen lukte niet omdat er onmiddellijk een pootje afbrak en er een nieuw uurwerkje in moest. Ik weet het niet precies meer maar er zat een uurwerk van nog geen twee tientjes in. Als je als min of meer gerespecteerd merk zo op de kleintje let, ben je volgens mij niet goed bezig. Dit geldt natuurlijk lang niet voor alle modellen in de collectie, de meesten zijn mooi afgewerkt, mooie uurwerken etc. maar tochā¦
Ach, die ondertoon. Zo hier en daar vind ik dat er nogal veel losse (en loze) kreten worden neergeschreven. Kijk maar in het door jou aangehaalde Breitling-topic.
TagHeuer heeft wat horloges die zij als instapmodel gebruiken die mogelijk zijn voorzien van een simpeler uurwerk, dat geloof ik best. Zijn deze overpriced? Misschien wel als je het puur zwart/wit bekijkt. Maar nou en? Het wordt ervoor betaald. En ook de instapmodellen van een merk dragen bij aan het ontwikkelbudget voor andere modellen.
Eerlijk gezegd snap ik deze discussie onder horlogeliefhebbers niet. Werden wij juist niet door de bekendere merken gevoed in onze honger een mooi horloge te bezitten? Ik wel in ieder geval. Dit gevoel, het graag willen bezitten van zoān horloge, geeft een meerwaarde aan ieder model van dat specifieke merk. Nogmaals, volgens mij is dat alleen weggelegd voor de bekendere merken als TagHeuer, Breitling, Omega, Rolex enz enz.
Kortom, TagHeuer blijft een topmerk, met prachtige modellen als de Carrera en Monaco.
Mijn eerste (echte) horloge was de Tag Heuer sel link. Destijds nieuw gekocht voor 2400 gulden (1998). Veel geld maar ik vond het zoān mooi horloge ik moest het hebben en dus betaal je dat gewoon. Ik draag het nog zeer vaak en tot nu toe absoluut probleemloos quartz uurwerk. Weet niet wat voor uurwerk erin zit maar deze doet het zeer goed! Nieuwe batterij erin en lopen maar!
Dus voor mij is Tag Heuer nog steeds een gerespecteerd merk.
Het ligt natuurlijk ook aan je persoonlijke ervaringen of je een merk goed vind of niet.
Binnen 1 maand liep ie circa 1 minuut per dag achter. Heb het horloge naar Siebel in U gebracht, niet meteen⦠eerst effe afgewacht maar het werd niet beter. Na 3 maanden kreeg ik hem terug. Er zaten twee diepe krassen op de zwarte wijzerplaat zo diep dat de alu kleur van de dial zichtbaar was. Twee digits (op 10 en 11) waren ingedrukt en beschadigd. De kast was op twee verschillende plekken gekrast alsof er met een schuursponsje overheen gegaan was.
Ik was dol op dat horloge. Ik had me suf gefotografeerd op dat ding, ik heb er lang naar gezocht, stevig onderhandeld en uiteindelijk was ik heel blij. Met mooi Tag Heuer boekje etc. Ik was de koning te rijk.
Na drie maanden retour, behandeld door nog minder dan een loodgieter die met horloges in de weer gaat. Mijn Carrera had klaarblijkelijk na reparatie en volstrekte beschadiging de kwaliteitscontrole van Tag Heuerā¦met glans doorstaan. Ik vond het onbestaanbaar. Ik heb Siebel duidelijk gemaakt dat dit niet kon. Dat begrepen zij. Zij waren enkel āmessengerā. De Tag ging terug. Kwam na 8 weken terug. Nog steeds krasjes op de kast. De wijzerplaat was nu goed.
Ik was er klaar mee. Ik heb het horloge meegenomen en op de fiets naar huis besloten Nooit meer, nooit meer een Tag Heuer te kopen. Nooit meer.
In mijn ogen zijn het sukkels die totaal geen gevoel hebben voor klantbeleving.
Een horloge dat binnen 1 maand substantieel achterloopt drie maanden in reparatie houden zonder enige berichtgeving, dan totaal verwoesten, vrolijk terugsturen⦠Echt kansloos. Wanneer ik mijn lamy pen laat vallen, wordt deze kostenloos gerepareerd, wanneer ik mijn JLC Reverso naar Schaap breng betaal ik een lekker bedrag maar krijg ik een horloge terug dat als nieuw is waar mijn hart telkens weer⦠na 14 jaar nog sneller van gaat kloppen. Dat gaat ergens over.
Tag Heuer wil zich mijns inziens meten met de groteren⦠Dat kunnen ze niet. Wanneer ik die vrolijke oprichter in zijn sportauto met een lollige bril het publiek zie toelachen(nu staat ie in alle blaadjes) denk ik stilletjes⦠kerel werk aan āexcellence in executionā ipv aan aandoenlijke pr. Zelf heb ik ook een fijne Tag Heuer zonnebril op de kop getikt (beeldspraak!) ⦠dat wel. Maar NOOOOOIT MEEEER een Tag Heuer klokje⦠NOOOIT MEEER.
Binnen 1 maand liep ie circa 1 minuut per dag
achter. Heb het horloge naar Siebel in U gebracht,
niet meteen⦠eerst effe afgewacht maar het werd
niet beter. Na 3 maanden kreeg ik hem terug. Er
zaten twee diepe krassen op de zwarte wijzerplaat
zo diep dat de alu kleur van de dial zichtbaar
was. Twee digits (op 10 en 11) waren ingedrukt en
beschadigd. De kast was op twee verschillende
plekken gekrast alsof er met een schuursponsje
overheen gegaan was.
Ik was dol op dat horloge. Ik had me suf
gefotografeerd op dat ding, ik heb er lang naar
gezocht, stevig onderhandeld en uiteindelijk was
ik heel blij. Met mooi Tag Heuer boekje etc. Ik
was de koning te rijk.
Na drie maanden retour, behandeld door nog minder
dan een loodgieter die met horloges in de weer
gaat. Mijn Carrera had klaarblijkelijk na
reparatie en volstrekte beschadiging de
kwaliteitscontrole van Tag Heuerā¦met glans
doorstaan. Ik vond het onbestaanbaar. Ik heb
Siebel duidelijk gemaakt dat dit niet kon. Dat
begrepen zij. Zij waren enkel āmessengerā. De Tag
ging terug. Kwam na 8 weken terug. Nog steeds
krasjes op de kast. De wijzerplaat was nu goed.
Ik was er klaar mee. Ik heb het horloge meegenomen
en op de fiets naar huis besloten Nooit meer,
nooit meer een Tag Heuer te kopen. Nooit meer.
In mijn ogen zijn het sukkels die totaal geen
gevoel hebben voor klantbeleving.
Een horloge dat binnen 1 maand substantieel
achterloopt drie maanden in reparatie houden
zonder enige berichtgeving, dan totaal verwoesten,
vrolijk terugsturen⦠Echt kansloos. Wanneer ik
mijn lamy pen laat vallen, wordt deze kostenloos
gerepareerd, wanneer ik mijn JLC Reverso naar
Schaap breng betaal ik een lekker bedrag maar
krijg ik een horloge terug dat als nieuw is waar
mijn hart telkens weer⦠na 14 jaar nog sneller
van gaat kloppen. Dat gaat ergens over.
Tag Heuer wil zich mijns inziens meten met de
groteren⦠Dat kunnen ze niet. Wanneer ik die
vrolijke oprichter in zijn sportauto met een
lollige bril het publiek zie toelachen(nu staat ie
in alle blaadjes) denk ik stilletjes⦠kerel werk
aan āexcellence in executionā ipv aan aandoenlijke
pr. Zelf heb ik ook een fijne Tag Heuer zonnebril
op de kop getikt (beeldspraak!) ⦠dat wel. Maar
NOOOOOIT MEEEER een Tag Heuer klokje⦠NOOOIT
MEEER.
Heb je hier iets aan?
Dat bedoel ik dus, persoonlijke ervaringen! (zie mijn vorige post in dit topic) Die van mij is heel anders, ik zou er zo weer een kopen.
Zeker draait het om persoonlijke ervaringen⦠echter een merk als Tag Heuer zou zich een dergelijk verhaal toch niet moeten laten gebeuren is mijn opvatting.
Ieder zijn smaak. Ieder zijn ervaringen⦠Daar valt niet aan te ontkomen. Echter zij zijn voor mij zwaar afgevallen van enig predikaat A-merk.
After sales is voor mij minstens zo key als sales of levering van een horloge. Je koopt tenslotte die ervaringā¦
Dat mogen ze zichzelf aanrekenen.
Oja en dan nog een mooie uit de marketing: Itās all about Perceived Added Value⦠die is toch ook fraai⦠Geef mensen een goed gevoel ook al is dat goede gevoel misschien nog eens niet helemaal gebaseerd op āechte waardeā⦠Tja⦠dat was hem voor vandaag. Trustuh en veel schik van je Tag⦠jij bent er tenslotte blij mee en daar draait het klokkie omā¦
ik blijf erbij dat Breitling (en vele andere āSwiss Madeā merken) in basis een kastenbouwer en reclame merk is. Uiteraard maken ze (over het algemeen) wel goede horloges met daarin de betere kwaliteit ETA calibers, maar echte innovatie is/was er nauwelijks⦠Tot ze voor het blok gezet werden toen Swatch aankondigde de levering van ebauches aan derden te willen staken/verminderen. In ieder geval was het met Breitling nog niet zo triest gesteld als met TAG Heuer. Breitling had nog de kennis in huis om de B01 te kunnen ontwikkelen, [b]TAG moest voor hun āeigenā caliber 1887 een basisontwerp inkopen bij Seikoā¦[/
Google maar eens op de special van de carrera die onlangs door Tag Heuer is uitgebracht.
De Tag Heuer president heeft na een internet rel moeten toegeven dat het uurwerk inderdaad bij Seiko is ingekocht.
Mocht het een spring-drive uurwerk van Seiko zijn zou het niet echt verkeerd zijn,
maar als het een 7s26 uurwerk zijn zou het inderdaad erg jammer zijn.
Ik was me juist aan het oriƫnteren op een Tag Heuer Aquaracer, nieuw model, tot ik verschillende slechte reviews hierover las. De schroefkroontube schijnt zo gaar te zijn dat deze bij normaal gebruik binnen de kortste keren kapotdraait en vervangen dient te worden, valt volgens Tag Heuer niet onder de garantie??
Bij zulke berichten haak ik al snel weer af, ondanks dat ik het een supermooie klok vind.
Ik heb 10 jaar terug wel een Tag Heuer 2000 gehad, was gewoon een goed zowel klok/band/materiaal.
overheen gegaan was.
was de koning te rijk.
MEEER.
Heb je hier iets aan?
Hier hebben we inderdaad iets aan.
Als ik als klant ergens slecht ben behandeld zal ik daar ook NOOIT meer iets kopen.
Ik ben een fan. Natuurlijk is de finishing niet van het nivo van Breguet enzo - alle waar naar zān geld. Voor mij zijn het uitstekende horloges, mooi vormgegeven en met een mooie historie voor het geld.
Mijn Kirium (ik weet 't - quartz) is jaaarenlang mijn enige horloge geweest en ik draag 'm nog steeds met heel veel plezier.
Ik had laatst een klant in de werkplaats, voor een klus die ik aan zijn auto ging doen. We reden beiden exact dezelfde auto, en waren allebei redelijk horlogegek.
Hij had een Aquaracer om de pols, die heb ik even mogen vasthouden.
Ik vond het een schitterend horloge, qua uitstraling zou ik ze er zo bij willen hebben. Als er een basis Eta automaat van goede kwaliteit inzit, heb ik daar geen problemen mee. De meeste klokken in mijn ācollectieā hebben een Eta als basis. Ik hoop dan maar gewoon dat ze em redelijk hebben afgewerkt. Eta automaten zijn in mijn ogen prima, iedere horlogemaker kan er wat mee. Niet exclusief, maar wel betrouwbaar.
Een horloge in deze prijsklasse is zowieso niet echt exclusief, maar moet natuurlijk een goed basis kwaliteitsniveau bezitten. Het quartzuurwerk verhaal met de afbrekende lipjes kĆ”n gewoon echt niet als je daar dik duizend euro of nóg meer voor hebt neergelegd⦠Voor iets meer kan men bij Eta een veel beter uurwerk inkopen, dan neem je als fabrikant je kwaliteit ook serieus naar je klant toe. Daar mag men zich in mijn ogen diep voor schamen. Toch wil ik niet meteen alle modellen maar over dezelfde kam gaan scheren, dat is veel te zwart/witā¦
Ik ben zelf niet bekend met de kwaliteit van Tag, maar als ik kijk naar de modellen die ze hebben zitten er best een aantal leuke tussen. Ik ben vooral gecharmeerd van de Monaco lijn.
Tja, ik moet toegeven⦠Ik heb stiekem ook wel een raar onderbuikgevoel bij TAG Heuer, mede door enkele zeer vreemde en discutabele verhalen gelezen te hebben. Ik heb meer met de oude Heuers,van voor ze Avant Garde werden zeg maar⦠Wat hebben die een onwaarschijnlijke hoeveelheid mooie chronoās uitgebracht in vooral de jaren 60/70. Misschien wel HET retro horlogemerk?
overheen gegaan was.
was de koning te rijk.
MEEER.
Heb je hier iets aan?
Jazeker. Ik zie dat je hier heel terecht nog heel boos over bent. Is het horloge naar een officeel servicecenter van Tag Heuer gegaan?
Ik vind overigens echt dat Siebel hier ook geen ruggegraat toont. Zij horen voor jou als klant te staan en zich hard te maken voor jou. Zoān reactie van: tja, we verkopen het alleen maar en kunnen verder niets is echt zo slap.
Dus wat mij betreft 2 x ongeschikt: Tag Heuer service en Siebel!
Ik heb in 1998 een nieuwe TAG Heuer 2000 quartz met witte wijzerplaat gekocht. (1550 gulden) Dat was een paar jaar mijn enige horloge. Later ben ik gaan wisselen met andere horloges. Het is een comfortabel en goed afgewerkt, nauwkeurig horloge. Ik draag hem niet meer omdat ik de kast (nu) iets te klein vind en de witte wijzerplaat te weinig contrast heeft (ligt meer aan mijn ogenā¦).
Zou ik er nu weer een kopen ? Nee, waarom niet :
Ik heb een kleiner budget voor horloges
Er is voor minder geld ook iets moois te koop
Vind mijzelf niet helemaal meer de doelgroep van Tag Heuer