(Tag) Heuer Only (Deel 2)

Aquaracer 300 tribute 844. Leuk, maar niet zo mooi als het origineel.

7 likes

Dat dus. Dit is een heel vroege, (want) met de kathedraalwijzer. Betekende een turningpoint in de geschiedenis van het merk. In de latere jaren '70 ging het niet goed met het bedrijf en (dus) besloot Jack Heuer dat het tijd was om een duikershorloge op de markt te brengen.

Dit begon dus met deze 844, die samen met het Franse bedrijf Monnin werd gemaakt. Hierna volgden de 1000- en 2000-series en daarna nog de luxere 3000. Nadat het bedrijf TAG Heuer werd, kwamen er nog meerdere series bij: de 1500, 4000, de Sports Elegance (S/El) en de 6000.

De duikers van (TAG) Heuer waren in de '80s en '90s enorm populair onder yuppen en financejongens en iedereen die succes wilde uitstralen. Verreweg de meeste waren quartzmodellen, die gewild waren vanwege hun robuustheid en nauwkeurigheid en goede prijs-/kwaliteitverhouding. Maar er waren ook automaten. De omzetboost die de duikers TAG Heuer brachten, hebben ervoor gezorgd dat het merk nu nog bestaat.
TAG Heuer Dive Watches – The Oldest, the Newest and 25 of the Years in  Between | OnTheDash

In 2004 werden alle series vervangen door de nieuwe Aquaracer, die inmiddels ook alweer een aantal generaties en meerdere uitvoeringen kent.

Nou ja, tot zover even een stukje geschiedenis, dat niet bij iedereen bekend is, denk ik.
TAG Heuer Dive Watches – The Oldest, the Newest and 25 of the Years in  Between | OnTheDash

16 likes

Ik heb zo eentje al jaren bij mij in de kast liggen, een 844/5 denk zou eens moet worden nagekeken( automaat ) heeft letterlijk over heel wereld gedoken

1 like

Zou ik zeker 'ns mee naar 'n horlogemaker gaan, voor een service en dan gewoon regelmatig gaan dragen. Zonde als ie alleen maar in een kast ligt!

Daar ligt nu juist bij mij een gevoelig punt, ligt naast een tritium speedmaster,heb altijd mijn horloges beschadigd of slechter werkend teruggekregen van de horlogemaker.
Liggen als jaren in de lade, nu gewoon een 50€ casio op de arm

Oh!? :open_mouth: :grimacing:
Nee, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Nou ja, overbodig te zeggen dat je in ieder geval naar een andere horlogemaker moet, dan. Maar ze zijn er wel hoor, die dit heel goed kunnen doen. Misschien 'ns beginnen met hier kijken.

Succes!

1 like

Dan moet je toch echt wel een andere horlogemaker zoeken, of beter communiceren met de horlogemaker wat je verwachtingen zijn.

Dit dus!

Niks dat zo stevig is en zo juist gaat als een Casio. :wink:

Snap het aan de ene kant wel maar zo in de la is ook zonde voor een Speedy tritium en een Monnin, zoals @TagEd al adviseert kijk toch eens rond.

Het zal mijn houding spijtig genoeg niet meer veranderen, omdat ik heel veel zorg draag voor mijn horloges, om dan vast te stellen dat een horlogemakers dat gewoon allemaal verkrachten.

Is verkopen dan misschien niet het beste, win/win?

2 likes

Hier klopt ergens toch iets niet? Verwacht je dan zo veel, dat geen enkele horlogemaker jou op een correcte manier kan helpen? Zelfs de fabrikant niet?

Kan me niet inbeelden dat jij er telkens de slechte horlogemaker uithaalt om bij langs te gaan. En als ze allemaal slecht zouden zijn, dan stond het forum hier vol met dezelfde verhalen die jij ook waarneemt.

Lijkt mij idd een betere optie.

1 like

Ik denk het niet, als men een speedmaster binnenbrengt bij een Omega service punt, en bij het ophalen de wijzers gewoon over elkaar vastzitten, en als dan de betrokken uurwerkmaker het horloge vastneemt en de via de kroon de wijzers los wrikt ?
Met als resultaat dat het tritium en de verf van de wijzers zijn beschadigt ik denk niet dat de oplossing is of was.
Mijn aquaracer is reeds drie maal binnen geweest, gewoon dat ik een normale gangreserve wil, niet een gangreserve van 6 uur.

Mijn principe is en dat geld voor betaalde activiteiten , als je geen eer wil halen uit je vakwerk en eer voor je werk, doe het dan tenminste voor het geld dat je ervoor krijgt.

2 likes

Denk toch dat je bij de verkeerde horlogemaker bent geweest, voeren zij geen testen uit alvorens het horloge weer aan de klant te bezorgen?

Ook hier denk ik dat het een horlogemaker betreft die niet weet wat hij doet. Als het onderhoud volledig is gebeurd zoals het hoort, en de juiste onderdelen zijn vervangen, getest op timegrapher en dan nog een weekje op polssimulator, en daarna nog gangreserve test, dan kan dit gewoonweg niet.

Kan het nooit mis gaan? Zeker wel, daarvoor dient de garantie periode van 1 of 2 jaar na een servicebeurt, zodat je als consument beschermd bent voor de uitgevoerde werkzaamheden. Maar bij een goede horlogemaker zal je deze garantie niet snel moeten claimen.

Maar als ik me niet vergis, had jou horlogemaker geen toegang tot onderdelen van TAG Heuer, dan is hij dus niet gecertificeerd en ben je volgens mij al verkeerd bezig in het opzicht:

a) Geen toegang tot nodige kastonderdelen van TAG Heuer om hem weer waterdicht te maken

b) Misschien zelfs geen toegang tot ETA onderdelen om de nodige service te doen?

Als hij geen toegang heeft tot onderdelen, dan kan hij natuurlijk niet alle onderdelen vervangen die nodig zijn bij een servicebeurt.
Heb je onderdelen meekregen die vervangen zijn,? Zo ja som ze eens op of plaats foto, worden we weeral wat wijzer.

Vertel ons eens zonder namen te noemen, over wat voor een horlogemaker het gaat… bijberoep, hoofdberoep, hobbyist?

Zo heb ik een kennis, die een Cartier had die moest geserviced worden wegens waterinfiltratie. Hij vroeg me om dit te doen, heb geweigerd wegens voorlopig nog geen toegang tot Cartier onderdelen, dus ik rade hem Cartier gecertificeerde horlogemaker aan of Cartier zelf. (Kostprijs 600 euro)

Hij was fier toen hij me later kon vertellen dat hij iemand gevonden had die het horloge voor 220 euro een beurt had kunnen geven, het werkte weer zij hij.
Ik vroeg hem welke onderdelen er vervangen waren geweest… blijkbaar niets. Gewoon wat gekuist en olie gekregen zei hij fier want goedkoop en het werkt weer. Maar dus nog steeds niet waterdicht? :speak_no_evil:

En daar wringt het, je gaat niet met een luxe sportauto op onderhoud bij Auto 5 om het even te vergelijken.

Ik probeer hier niemand met de vinger te wijzen, wel probeer ik te achterhalen waarom het juist is fout gegaan en of we wel alle feiten kennen.

2 likes

Ik slinger er nog maar een serie 1000 TH in.
Goed weekend allen! :sunglasses: :beers:

11 likes

Is goed, doe ik nog even een 2000 en inmiddels een lekkere :beer: opengetrokken.

Prettig weekend, iedereen!:partying_face:

16 likes

Doe ik ook mee met een 1000. :wink:

12 likes

Proost Ed. Goede foto!

1 like

Lekker hoor!

1 like

De Monaco op een jubilee gezet. Niet slecht al zeg ik het zelf.

13 likes

Thanks, man! :beers:

Heb ik, volgens mij, nog niet eerder gezien. Maar kan idd wel. Sowieso zie je niet zo vaak een Monaco op staal. Maar ze werden ook vroeger al met stalen band gedragen. Hier een uit 1972 op een NSA-band.


Is uit mijn geboortejaar. Maar verkoopprijs ($ 12.900) is echt een stukkie te hoog, vind ik.
Aan de andere kant, als je kijkt wat er voor Daytona’s wordt gevraagd, valt dit nog wel mee.

2 likes