Goedemiddag allemaal,
Ik heb eigenlijk nooit echt serieus naar TAG Heuer gekeken, maar de laatste tijd begin ik een paar modellen toch steeds meer te waarderen. Het zijn twee echt totaal verschillende modellen, in alles. Ik heb vroeger altijd dikke duikers gedragen (44-45mm) maar merk de laatste jaren dat mijn smaak wat aan het veranderen is. De laatste tijd gekozen voor o.a. Grand Seiko en de Citizen Chronomaster.
Het gaat om de Autavia en om de Monza, zoals ik zei twee echt totaal verschillende horloges maar deze twee blijven in mijn hoofd hangen. Mocht 1 van jullie zijn/haar ervaringen wat bezit betreft willen delen, mijn dank is groot!
Van deze Autavia zijn er, volgens mij, twee op HF. Ik heb er één van.
Best een fors horloge. Maar, op mijn pols van 17,5cm goed te doen. Voelt lekker robuust aan en, met licht bollend saffier, 100WR en (in-house uurwerk) met 80PR, ook een praktisch en draagbaar horloge. Ja, en dit horloge ziet er gewoon héél goed uit: een modern horloge, met vintage looks. Die van mij gaat nooit meer weg, in ieder geval. ![]()
Overigens maakt TAG Heuer ook de glassbox Carrera. Die is er in 39mm en is daarmee echt wat meer bescheiden, qua afmetingen. Wordt mijn eerstvolgende aankoop, waarschijnlijk. ![]()
Die zijn inmiddels ook wel jong gebruikt te vinden.
En sinds kort is ie er ook in 41mm. Maar die heb ik nog niet irl mogen aanschouwen. Ga ik, binnenkort, zeker nog wel even doen.
En deze is nog niet gebruikt te vinden, voor zover ik weet.
Ja, if you ask me, wordt 't op chrono-gebied niet mooier dan dit: een van (TAG) Heuer chrono; van oorsprong een van de meest toonaangevende spelers, op dit gebied.
![]()