(Tag) Heuer Only (Deel 2)

Nineties it is!
Lekkâh :+1:

1 like

De Carrera krijgt vandaag wat polstijd. Zo, nog even 'n laatste klusje, op deze vrijdagmiddag en dan kan het bier open! Prettig weekend alvast, iedereen! :beers:
16748219162026981555477154119947

14 likes

9 likes

De vijf is bijna in de klok!:wink: Goed weekend.

7 likes

Fijn weekend mede Tag dragers

10 likes

10 likes

De GS

1 like

Leuk. Maar in het TAG Heuertopic? :thinking:

2 likes

Ooohhhh, foutje 🫣

2 likes

Super dik deze. Mooi van lelijkheid. Zou er graag 1 hebben.

Groeten
Rutger

1 like

Nog even een ode aan de 6000 stalen band. De details zijn moeilijk vast te leggen, maar alle losse elementen (meer dan 100) met gepolijste en geborstelde afwerking maken dat de 6000 destijds terecht de top-of-the-line was.

En nu mag 'ie terug in de horlogedoos.

5 likes

Even een vraagje hier. Ik begin geïnteresseerd te raken in onderstaande TH Carrera (een Zenith el primero 146 heritage is trouwens ook in de race).

Ik lees dat de rotor best aanwezig is om de pols, iets waar ik mij bij de Valjoux 7750 erg aan kon irriteren. Ik vond de welbekende wobble / spin zelfs zo storend dat ik chrono’s enige tijd heb afgezworen. Kan een kenner mij vertellen hoe de Valjoux 7750 en het caliber in de Carrera cal 18 zich tot elkaar verhouden qua draagervaring?

De competitie (38 mm)

6 likes

De Carrera 18 zit hier in de collectie sinds een jaar of 4 dus ik heb er ervaring mee.

Absoluut geen wobble of geluid van de rotor zoals bij de Valjoux 775x. Bij abrupte bewegingen voel je het uurwerk wel bewegen en dat hoor je ook als je er op let. Het voelt een beetje goedkoop aan, maar in de kern is het een Sellita SW300 met een losse chronograaf module.

Ik zal eens wat plaatjes posten wanneer 'ie weer eens om de pols gaat.

1 like

17 likes

18 likes

13 likes

10 likes

15 likes

7 likes

Goedemorgen Heuerista’s!

We gaan in de motorsportvibe vandaag :sunglasses:

21 likes