Zou persoonlijk bij een duiker als deze sneller voor een lager aandeel goud gaan tegen de slijtage. Hublot heeft hier het keramiekgoud voor bedacht. Volgensmij mag je alleen bij 9 karaat of minder het geen goud meer noemen.
O.k., ja goud is denk ik niet het allerbeste materiaal voor een toolwatch.
Maar zo’n horloge koop je, volgens mij, ook niet vanuit praktische overwegingen.
Deze bestaat overigens ook nog.
En daar zie ik mezelf dan ook eerder mee lopen.
Sterker nog, ik vind het oprecht een mooi ding!

Als minder dan de helft van de legering geen goud is mag je het geen goud noemen.
In de praktijk mag je dus alles onder de 14 karaats goud geen goud noemen.
Ziet er inderdaad wel mooi uit, maar om daar nu € 2200 extra voor te vragen ten opzichte van de gewone stalen versie (met stalen band) vind ik toch wel bizar.
Ik zie trouwens behoorlijke prijsstijgingen per heden. (Circa 5,5% op Aquaracers tot meer dan 8% op Carrera’s. bron: websites Gassan, S&C).
Ja, verbaast me niks, die prijsverhogingen. Zie je helaas overal.
En nee, is natuurlijk behoorlijke premium, voor dat goud. Maar prijzen van horloges t.o.v. materialen slaan sowieso vaak nergens op. Kijk 'ns bij Rolex en Omega.
En toch verkopen die dingen echt wel.
Er liggen nog wat leuke, redelijk geprijsde quartz modellen bij TH in Roermond:
Zeker als je nog 10% extra korting pakt met die privilege card van de outlet.
Of dit een
is, daar zijn de meningen op HF over verdeeld. Maar een coole Carrera is het sowieso!
Idd niet slecht. Alleen vind ik dan die PVD ‘Nightdiver’ natuurlijk weer het leukst. Maar dat is dan toch nog best een hoop geld… Nou ja, toch niet genoeg in het potje nog.
Wow! En in wat voor staat!
Petje af
Schitterend
Waar heb je die ‘gevonden’?
Dank, ik heb hem al jaren maar ik durf hem niet te dragen 🫣
Een prachtig horloge, ook om alleen naar te kijken Hij staat je in ieder geval heel erg goed
Zeker fraai!
Oh, da’s jammer. Maar waarom niet, dan?
Hij is is vrijwel perfecte staat maar toch al 54 jaar oud. Ik durf hem niet te beschadigen…heb ik altijd bij dure vintage horloges…🥲
Ik heb ze dan ook bijna allemaal verkocht behalve deze dan.
Gewoon lekker van genieten, man! Een geweldig cool horloge, dat het verdient om (in ieder geval af en toe) gedragen te worden.