Tag Heuer Senna CT2115

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Sieg 40 jaar en kom uit Rotterdam. Ben eigenlijk al jaren een liefhebber van horloges maar nooit echt een dikke klok gehad. Aangezien ik een F1 fan ben en met name van Ayrton Senna kwam ik op marktplaats een Tag Heuer Senna CT2115 uit 2002 tegen. De vraagprijs is EUR 1.700,- en laatste onderhoud is in 2008 geweest. Aangezien ik een leek ben is mijn vraag wat jullie ervaringen met dit type Tag Heuer zijn, de aandachtspunten en wat een acceptabele prijs is. Dacht dat de nieuwprijs destijds EUR 1.200,- was in 2002? Daarnaast heb ik gelezen dat een horloge om de 2 a 3 jaar een onderhoudsbeurt moet krijgen?

Mvg,

1 like

Waarom geen nieuwe? http://www.eugenevanbaal.nl/horloges/tag-heuer/formula-1/tag-heuer-senna-caz1013-ba0883

Tsja geen idee eigenlijk. Ik heb de CT2115 altijd wel een leuke klok gevonden en ik weet niet of ik de nieuwe Senna wel zo leuk vind. Kwestie van smaak…Dacht dat deze een quartz is en de CT2115 een automaat? Maakt dat veel uit?

Ben zelf ook nog geen prof op het horloge gebied, ik heb zelf een automaat je hebt geen gekloot meer met het batterijtje. Alleen nog maar onderhoud en dat moet idd ongeveer om de 3 jaar gebeuren.

Idd onderhoud om de 3 jaar en deze heeft voor het laatst in 2008 een beurt gekregen. Ik zoek eigenlijk al jaren dit model voor een schappelijke prijs maar tsja nu weer het onderhoud. Ik wil niet voor onaangename verrassingen komen te staan.

Hoho mannen, niet zo snel:

Bedenken jullie je wel dat dit onderhoud vele, vele malen duurder is dan een nieuw batterijtje? Kan zomaar factor 10 zijn, afhankelijk van het uurwerk. Een batterijtje (laten) vervangen vind ik niet zo’n “gekloot” hoor. Ik kan er over oordelen want ik heb zowel een behoorlijk aantal quartz als automaat horloges. Ik heb al vele x weinig geld hoeven uitgeven om een batterijtje te laten vervangen (soms zelfs gratis bij een AD) maar ook al vele malen VEEL geld aan automaten, zowel reparaties als onderhoud. 3 jaar is overigens relatief snel voor onderhoud, iedere 5 tot 7 jaar is realistischer.

Grt. Marco

2 likes

Thanks! Ook weer wat geleerd vandaag. :grin:

Vandaar ook mijn twijfels zeker aangezien het onderhoud voor het laatst in 2008 is geweest. Straks zit ik met extra hoge kosten…

Over onderhoud kan je veel terugvinden via de search op dit forum. Persoonlijk denk ik dat om de 3 jaar zwaar overdreven is, eerder om de 8 jaar of zo. Wat maakt dat dit specifieke horloge eigenlijk nog altijd aan een onderhoud toe zou zijn.

Als je via de officiële dealer gaat kan je rekenen op iets rond de 350 euro, dat heb ik onlangs betaald voor een volledig onderhoud op mijn aquaracer chrono. Deze kwam dan wel als nieuw terug.

Persoonlijk vind ik de prijs die je aanhaalt redelijk hoog voor dit horloge.

Bedankt voor je reactie. Wat vindt je dan een schappelijke prijs?

De Aquaracer chrono is een automaat met chrono uurwerk. Dat is totaal niet te vergelijken met de Senna wat een quartz horloge is.

Als dit je droomhorloge is dan gewoon een nieuwe kopen.

Huh? De CT2115 is toch een chrono en geen quartz?

Volgens mij is de ct2115 een automatic, en als ie in 2008 voor 't laatst een beurt heeft gehad moet je die kosten er absoluut bij rekenen. Dan wordt 'ie wel vrij prijzig.
Aan de andere kant is 't een limited die niet veel wordt aangeboden, wat de prijs enigszins rechtvaardigt (vraag-aanbod).
Toch zou ik nog even stevig onderhandelen, denk dat 1700 a 1800 een mooie prijs is waar de beurt bij zit.

Dus EUR 1.700,- inclusief beurt. Dus dan zou ik max EUR 1.300,- neer moeten tellen indien ik de beurt bij de dealer laat doen?

Sorry, ik ging uit van de Senna op de foto van davykuipers.
Dat is namelijk een quartz.

Vroeger kon je de onderhoudskosten van TAG Heuer terug vinden op de website. Als je goed zoekt kom je ze wel ergens tegen. Overigens heeft een analoge kwarts ook onderhoud nodig! Na de ‘kwarts-motor’ volgt er ook een serie tandwieltjes om de wijzers in de juiste snelheid te laten draaien. Minder dan bij een mechanisch uurwerk maar nog steeds onderhoud. Inderdaad om de 5 a 7 jaar. Ik adviseer je dit wel te doen. Als je daar, net als ik, het geld niet voor hebt zit er maar 1 ding op. Probeer het jezelf aan te leren of volg een cursus. :smile: Met een beetje verzameling zit je namelijk al snel aan 500 euro per jaar aan onderhoud.

Overigens kan je op Chrono24.nl ook vaak uitzoeken wat iets ongeveer waard is.

Groet,
Arvid

Bedankt voor je reactie. Ow das cool een cursus volgen. Waar heb jij dit gedaan?

Ik heb de verkoper gemaild.Ik houd jullie op de hoogte. Meer tips en adviezen blijven welkom uiteraard. :wink:

Ik ben ook een Senna fan en heb zelf de CJF2113 maar de CT2115 vindt ik ook erg mooi.
Je zal een onderhoudsbeurt moeten incalculeren, deze heeft een valjoux 7750 uurwerk.
Ik zou deze bij een onafhankelijke horlogemaker laten servicen en dan zul je zo’n 250 euro kwijt zijn.
Qua waarde denk ik dat een realistische prijs rond de 1000 ligt.
Maar ze staan niet vaak te koop en dan is het de vraag hoe graag wilt de verkoper verkopen en jij kopen,

Als het laatste onderhoud in 2008 is geweest, is de aan te bevelen update/upgrade van het Valjoux 7750 uurwerk waarschijnlijk ook nog niet uitgevoerd. Hierbij worden, naar ik begreep van Jan Ubels, onderdelen vervangen door nieuwe onderdelen van hoogwaardiger materiaal wat de betrouwbaarheid en levensduur verlengd, naar ik aanneem.

Het eerste aanstaande onderhoud aan dit TH horloge wordt daardoor waarschijnlijk iets duurder. Volgens mij was ik een jaar of 2 geleden voor onderhoud, bedoelde upgrade en een kleine reparatie € 350 tot € 375,= kwijt (ik weet het niet meer exact) voor het Valjoux 7750 uurwerk van mijn Longines.

Grt. Marco