Onlangs de Tag Heuer Link van mijn vrouw naar de juwelier gebracht. Horloge was inmiddels bijna 10 jaar oud en de batterij (want quartz) was leeg. Of ze de batterij wilden vervangen, evt noodzakelijk onderhoud doen en het horloge weer waterdicht maken. En aangezien het horloge na bijna 10 jaar trouwe dienst toch wat draagsporen vertoonde, eventueel kast en band wat polijsten.
Begreep van de juwelier dat het horloge naar een service centre in Duitsland zou gaan. Indien de kosten van de reparatie meer dan EUR 150,- zouden bedragen, zou eerst een prijsopgave worden gedaan. Polijsten van kast en band zou naderhand in eigen atelier van juwelier plaatsvinden.
Zojuist de prijsopgave ontvangen. Kosten voor reparatie (excl. polijsten) bedragen EUR 555,- Dat was toch ff wat meer dan gedacht.
Zie onderstaand fragment uit prijsopgave.
Klacht/opdracht: Uurwerk staat stil, graag een nieuwe batterij plaatsen en herstel van de
waterdichtheid, indien meer dan eerst een prijsopgave.
Geconstateerd: Smering van het uurwerk is niet meer in orde, lunette is gesleten, kast en band
vertonen sporen van impact.
De volgende reparatie moet uitgevoerd worden om het goede functioneren van het uurwerk te
kunnen garanderen.
- Nieuw uurwerk monteren, incl. nieuwe batterij.
- Nieuwe kroon en tube.
- Pakkingen vervangen, herstel en controle van de waterdichtheid.
De kosten voor het uitvoeren van bovenvermelde reparatie zullen € 555,- bedragen.
Is dit reëel of schrijft Tag Heuer hier met hele dikke pen?