Tag Heuer wat doe je nu?!?

Dankje. Heb dit soort dingen ook gelezen.

Kijk, mijn auto haalt ook niet de in de info vermelde 1:20, maar van een paar seconden naar meer dan 6 min verschil vond (en vind) ik te bont. En de ad en Tag hebben zich er met Jantje… afgemaakt.

Zijn er hier niet meer van dit soort gevallen bekend? Zelf weet ik dus dat ik niet de enige ben.

Ik kan je verhaal bijna niet geloven.

2 likes

Nee, denk niet dat je hier iemand vindt die een afwijking van 7 min/dag zou accepteren :slightly_smiling_face:

2 likes

Toch is het zo. Maar ik maak er zelf niet meer zo’n probleem van. Het is dat het hier ter sprake kwam door een stukje plastic aan een Tag.

Wat ik zei, de case is voor mij closed. Maar afwijkingen van een paar (<10 )seconden gaan er bij mij moeilijk in gezien deze ervaringen.

Wat te doen bij niet accepteren? Dat deze kwestie niet goed opgepakt is door ad en Tag beaam ik meteen. Wat dan te doen?
Gelukkig ben ik niet afhankelijk van een horloge, de Tag draag ik gek genoeg met plezier omdat ik hem erg fraai vind, maar mijn mening is dat er voor dat geld betere merken te vinden zijn

Andere AD zoeken… horlogemaker hier op t forum iemand zoeken die m kan afregelen…
Desnoods retourneren als ie altijd slecht liep… maar das in elk geval te laat
Maybe nieuw uurwerk regelen en laten monteren…

In elk geval… -6 minuten… mijn 80 jaar oude horloges lopen beter.

1 like

@ TS, doe jezelf een plezier en doe het bovenstaande. Een elabore Zwitsers uurwerk moet zeker onder de +10 sec per dag kunnen zitten. Zoek maar eens de specificaties op van een eta elabore grade uurwerk.

2 likes

Ik had hier, forum, misschien eerder te rade moeten gaan, dat is een punt. Hoop wel dat het niet meer nodig zal zijn :wink:

Denk je, ik denk eerder andersom.
Ik vind Tag Heuer gewoon fantastisch mooie horloges.
Wat de rest er over denkt, interesseert mij bitter weinig.

1 like

Heb precies die gehad. plastic dempt wel beter dan staal zullen we maar zeggen. helaas had ik al opwind problemen na 4 jaar… 300€ lichter. Daarom heb ik hem ook verkocht.

Vind de aquaracer overigens wel echt een super mooi horloge.

2 likes

Dat pak kost ook geen 2k, daarom ben ik daar mee akkoord gegaan. Je hebt geluk dat ik vroeg naar bed ga. Dus je keel blijft heel…! :muscle:

3 likes

Dat is probleem is TH niet aan te schrijven maar ETA. Is wel bekend dat de ETA’s daar problemen mee kunnen krijgen.

1 like

Ja dat ontken ik ook niet, ik ben er ook voor gevallen. Echter onder de motorkap en bij service gaat het mis. Hiermee gaan ze de interesse van echte liefhebbers verliezen. Maar dat zal ze aan hun :peach: roesten…ze harken op deze manier genoeg binnen en daar is het ze helaas om te doen in mijn optiek.

1 like

Domme vragen bestaan niet, wat is nou weer een aquaracer? Boot-racer-horloge?

1 like

Aquaracer is gewoon de naam van dit model.

Zie je die plastic ring ook niet meer :slight_smile:

1 like

Aqua is toch water? Geen boot.

Heb je het uurwerk regelmatig (volledig) opgewonden via de kroon? Zoals gezegd wordt is dat een zwak punt van het uurwerk wat erin zit. Gaat om het volgende uurwerk: eta 2824. Als je nog eens een horloge hebt met dit uurwerk raad ik je aan om het alleen op te winden met de kroon als het uurwerk stilstaat. En ook niet elke keer volledig opwinden met de kroon.

Als je dit al deed heb je denk ik pech gehad.

1 like

Ik heb zelf 2 keer problemen gehad met het opwindsysteem van een Tudor 2824, dus het is een zwak punt van die 2824’s vrees ik. Nooit volledig opgewonden.

Moeilijk hé. TH zal dit niet goedkeuren, maar je moet telkens via je AD voor service en als ze daar hun job niet goed doen… Betere AD zoeken in’t vervolg, zit niet anders op. Gelukkig kan elke uurwerkmaker je ETA wel afregelen en dat hoeft de hoofdprijs niet te kosten.

1 like

Een plastic spacer? Deden ze 50 jaar geleden al. De Tissot uit de 70-er jaren heeft er ook een.
(Foto voorafgaand aan de service)

1 like