Tank modellen

Gegroet, :wave:

Zelf ben ik eigenaar van een prachtige Cartier.
Deze is handgewonden en in de maat 28x30mm.

Graag zou ik een soortgelijk horloge met romeinse cijfers hebben die minder kostbaar is, voor bijvoorbeeld feestjes. Bijvoorbeeld de Seiko SWR054. Nu zou ik alleen graag niet nog wat milimeters inleveren, mijn Cartier is klein zat. Weet iemand wellicht een model van een ander merk die 28x30mm (+/-) is?

Iets groter kan misschien, maar de SWR052 vind ik bijvoorbeeld echt niet meer mooi. :slightly_smiling_face:

Fotootje van mijn huidige horloge:

19 likes

Misschien is een oude Seiko Dolce wel wat. Mijn exemplaar (7331-5060) is meen ik rond de 30 x 36 mm. Er zijn heel veel modellen te vinden, ook wat meer rechthoekige met Romeinse cijfers, en ze kosten weinig. Met name versies met wolfraamcarbide kast (“NSAG” op de kastbodem) en saffierglas blijven lang mooi. :ok_hand:t2:

Dit zit mogelijk iets meer in de richting van wat je zoekt:

15 likes

Longines Dolcevita hebben ze in 28,2 x 47,0 en in 27,7 x 43,8. Hamilton Bolton is 34 x 38, Frederique constant Carre is 42,3 x 30, Carre Small seconds is 36 x 25,2 (dit is wel Quartz i.p.v. automaat).

Wellicht zit hier iets voor je tussen?

Mvg
BJ

2 likes

ik zag er laatst in een serie weer een (pressumed innocent) maar ik zou ook wel zo’n model willen maar dan een zachtere prijs. Vroeger had seiko zo’n klein model. Jammer dat ze die niet meer verkopen.

Wat vind je van de Festina dames tank, 29mm. Hij is er ook als heren maar die vind ik te beefy

2 likes

Mooi! :slightly_smiling_face:

@coffeecup Die Festina is inderdaad mooi maar de wijzers zijn wel heel blauw. :smiley:
@SwissToni Goede suggestie. Die met datum en Romeinse numerals is erg mooi, maar die bovenste van jou triggert mij ook wel eigenlijk, net wat anders maar toch klassiek.

De Dolcevita is 3x zo duur als mijn Cartier. :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb een oogje op deze, maar die heeft geen Romeinse cijfers.

4 likes
1 like

Nice, maar alleen in staal? Niet plated? Kan hem niet vinden

Dank U voor de link die hebben mooie dingen
voor een mooie prijs :ok_hand:

2 likes

Omega ref. 511.0404

4 likes

3 likes

Heel fraai, misschien ga ik deze 2e hands proberen te scoren.

Minder kostbaar :white_check_mark:

4 likes

Zit er dan misschien iets in het assortiment van Lip? Betaalbaar en hebben al kweeniehoelang Tanks in het assortiment. Dus historisch gezien sla je ook geen flater.

1 like

21 x 39 mm

7 likes

Lip heeft nieuwe wijzerplaten aan die Churchill-lijn toegevoegd. Zien er op foto’s leuk uit! Ik heb even terug deze gekocht, om te testen:

Leuk genoeg voor wat het kost. Wijzerplaat is aardig uitgevoerd met wisselende brush, maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik wel voor die nieuwe variant in goudkleur gaan :ok_hand::

Zitten gave modellen bij, vlijmscherpe kasten. Volgens mij heeft Rado ook wat hoekige modellen in dat materiaal…

11 likes

@David_Gee nice, ja ben sowieso opzoek naar verguld!

@Abbiflap hoe heten die?

Dit is de Sanda tank watch verkrijgbaar voor een habbekrats bij de betere Chinese grootventer

1 like