Wel tof man dit merk was mij nog helemaal niet bekend. Ze worden ook op Bol verkocht, een automaat voor 499
Toch leuk als je er iets bij wilt wat niet te duur is idd…
Wel tof man dit merk was mij nog helemaal niet bekend. Ze worden ook op Bol verkocht, een automaat voor 499
Toch leuk als je er iets bij wilt wat niet te duur is idd…
En saffier lees ik op hun officiële website (Churchill T26 Automatique).
Helaas niet in geelgoud.
Rotary Cambridge misschien? 28,5x42. Vond ik een heel fijn horloge.
Voor mij was de datum te klein om goed te lezen, en hij kreeg te weinig draagtijd. Wel een beetje spijt dat ik 'm heb weggedaan.
En saffier glas, ook mooi in deze prijsklasse. Ondergewaardeerd horloge.
Echo/Neutra Rivanera.
Die Echo/Neutra twijfel ik dus enorm over. Elke keer als ik em zie denk oké TOF en vervolgens WAT voor prijs?
In dezelfde stijl maar nog iets verder doorgevoerd (en voor zelfde prijs) heb je ook nog de Serica Parade:
Ik vind die Rivanero echt heel gaaf.
Die is toch niet zo gek? 6mm dik, grade 5 titanium, eigen smoel, waar vind je 'm uit de pas lopen qua prijs?
Volgens mij kunnen ze qua stijl niet verder uit elkaar liggen. De E/C is het gelukkige huwelijk tussen Brutalisme en Art Deco. De Serica is vooral het ongelukkige product van een horlogemaker die graag een opvallend avant-garde horloge wilde maken.
Ik hik een beetje aan tegen 1500 voor een microbrand denk ik, maar ik snap zeker waar de prijs vandaan komt. Ik vind de Serica niet mooi, wel bijzonder
Ik draag deze topper altijd naar festivals/op avonden wanneer ik even niet wel stressen over een mogelijk krasje: De Seiko SWR052P1
Als je bij ING zit, is hij met rentepunten te koop voor iets meer dan 100 piek geloof ik! En anders is ie rond de 200 geloof ik. Mijn vriendin ziet pas sinds kort het verschil tussen dit en mijn Tank Américaine haha, precies wat je zoekt dus
Wat een prachtige Cartier heb je!
Herkenbaar wat je zegt, alleen jammer dat je deze dan niet draagt met gelegenheden.
Heel mooi.
Maar wel prijzig.
@Seumpie2 Soms wel hoor, maar soms ga ik de stad in met regen, bieren, en al wat dan nog. De club schuw ik ook niet. Voor die gelegenheden zoek ik wat. Meer dan een paar honderd euro wil ik niet uitgeven hiervoor.
Als je vintage wil is misschien de seiko 2220-3030 een idee? Highbeat 28800bh uurwerk en hand gewonden.
Qua afschrijving en doorverkoop snap ik dat wel. Naar mijn idee is dit wel het prijspunt waarop de designs minder deratief worden en qua uurwerk er vaker gebruikt wordt gemaakt van een standaard SW200.
Hoewel het huidige LIP volgens mij niet veel meer te maken heeft met originele merk, is het een merk(naam) met een belangrijke positie in de Franse (horloge) geschiedenis.
Jawel, maar zoek dus verguld. Paar keer genoemd maar ik kan de initiele post niet aanpassen. beetje onhandig.
Aangezien ik nog geen Tank model heb, ben ik mij aan het oriënteren in de tanks.
De Zweedse micro brand Soner heeft mijn aandacht flink te pakken.
In retro stijl ( art deco ) in zowel automatic als quartz verkrijgbaar .
Case Thickness: 10 mm
Case Diameter: 28 × 40 mm
Power Reserve: 42h
Accuracy: -20 ~ +40 sec/day
Functions: Hr, Min, Sec & Date
Index & Hands: Polished stainless steel
Case Back: Arched, screw-down, sealed
Glass: Sapphire with anti-reflective coating
Movement: Swiss Sellita SW100A automatic
Water Resistance: 5 ATM, snorkelling approved
Case Material: Hardened (800HV) stainless steel
Strap Size: Large and Medium, 20 mm width