Te klein of niet? Cartier Tank Française

Ik overweeg de aanschaf van een Cartier Tank Française maar ik weet niet of het te klein is of niet. Ik ga nog een keer passen maar voor nu heb ik een plaatje van de koper (op zijn pols van 17,5cm - die van mij is 17).

Ref 2302, 28mm breed, 32mm hoog (lug to lug) en er gaan 20mm banden aan. @Colnago jij hebt er ook een gehad of overwogen toch?

Te klein of kan dit denken jullie? En wie heeft er ervaring met dit horloge?

• Prima!
  • Kan net
  • Te klein

0 stemmers

8 likes

Ossenbloed rode krokodillensloffen eronder en gaan!

10 likes

Het horloge is niet te klein, er zit een band op die de aandacht te veel opeist. Ga voor een meer ingetogen band en het horloge zal zelf meer sprekend dragen

24 likes

Heeft iemand de clichématige waarheid al verteld dat je dat vooral zelf moet bepalen en dat het oordeel van HF leden totaal ondergeschikt is aan je eigen geluksgevoel?
:sweat_smile:

al moet ik dat zelf ook nog regelmatig leren

16 likes

Echt niks mis met de maat

2 likes

Lastig! Vind het op de foto te klein ogen. Maar ja, foto, andermans pols, opvallend leer… Als je hem voor een nette prijs kan kopen gaat er niets boven zelf proberen en even wennen. Over het algemeen vind ik kleiner wel tijdloos en mooier. Te groot stoort enorm, te klein staat me minder tegen.

Ben benieuwd naar je besluit!

4 likes

Persoonlijk zou ik hem te klein vinden.

Maarruh… wat is dat voor een youtube plack daarachter?? :slightly_smiling_face:

2 likes

Ik sluit mij hier bij aan. Slinger 'm op een nette ingetogen ‘periode correcte’ beads of rice en je bent good to go.

(Zoals deze van Forstner:)
20ea371fc24c2a63b997d9dcc294b3c74ee3c4e8_2_500x500

2 likes

Thanks allemaal! Er zit naast de leren CF band ook de stalen band bij dus die kan er ook nog op - en uiteraard heb ik als goed HF lid betaamt een hele schoenendoos vol 20mm banden dus daar valt nog wel wat te kiezen

5 likes

Ja een groot horloge zal het nooit worden, natuurlijk. Maar is dat een probleem? Zeker een andere, rustiger band eraan en dan staat ie wel heel goed met wat nettere kleding, denk ik.

1 like

Nog niet gehad. Maar wel serieus overwogen. Ik probeer nu even niks te kopen en me deze te gunnen eind dit jaar, maar dan wel op de stalen band. Die hoort bij het ontwerp imho. En op staal toont ie ook nog wat robuuster. Mezelf kennende ga ik die ook wel eens op leer dragen. De foto toont hem op het polsbeentje gedragen, ik draag hem altijd na het polsbeentje, ook dat vertekend.

5 likes

afbeelding

8 likes

Maat van een horloge is ook heel erg wat je gewend bent. Ik vind deze maat prima.

1 like

Ja klopt hij draagt em een beetje raar. De stalen band zit erbij dus wisselen kan!

1 like

Het horloge is gewoon aan de kleine kant. De relatief korte L2L zorgt dat de band, verhoudingsgewijs, veel meer in het zicht springt en daardoor meer prominent aanwezig is.

Een meer neutrale band gaat het effect verminderen en misschien wegnemen maar lost het fysieke “probleem” van de korte L2L niet op.

Soms vraagt een horloge gewenning maar als je nu zelf al twijfelt over de afmeting, is mijn advies: niet doen!

Anders heb je een horloge van een mooi merk, maar voor altijd het gevoel dat het net-niet-je-van-het-is,.

Dat zou pas zonde zijn😉

1 like

Volgens mij is het een kwestie van eigen gevoel, ik heb 22,5 cm polsen en draag gewoon 33mm horloges. Vandaag een 36mm, vind het prima.

5 likes

Het horloge oogt niet te klein, alleen vind ik het minder mooi dat hier een (lederen) band op past van 22mm. Oogt te breed. Er klopt precies iets niet. (Dit in tegenstelling tot de stalen band die als het ware dan weer versmelt met het ontwerp)

4 likes

Ik denk zelfs 22mm banden

(foto C24)

1 like

Je toont de 2564, die is xl en nog groter. Thijs toont een 2302.

1 like

Ik vind hem mooi staan. Ook met die band :+1:t3:

1 like