Te klein, of ...nix mis mee

Maarniksmoed :wink:

Ik vind t iets heel persoonlijks. Iets kleiner staat wat netter meer sophisticated.
Te klein voelt weer als een dames of kinder horloge.
Ik hou persoonlijk v wat wrist presence.
Dus volg gewoon wat je zelf mooi vind staan. Ik zou zeggen probeer te gewoon uit als t kan.

2 likes

Kan prima. Op de foto valt deze precies zoals mijn GS sbgx261 in 37mm.

Wat ook kan kloppen want mijn polsmaat is 17,5cm

Sweet spot is hier 39mm zou bij jou dan 41mm zijn.

Maar goed draag dagelijks een Breitling 42mm :rofl:

Dus eigenlijk maakt het niets uit. Draag wat je wil.
Lug to lug doet ook wel heel veel…

1 like

Staat prachtig, niks aan doen.

1 like

Grappig, ik zit er over te denken om mijn 39mm Serica 5303 in de verkoop te zetten omdat ik op mijn 18,5cm pols dat ding tegenwoordig echt te groot en te lomp vind. Ik draag vrijwel alleen nog maar 35-38mm horloges, waarbij m’n Seiko Marinemaster een svelte 38mm is.

Als je mij dus vraagt of een 38mm duikertje wat vrij plat is een goed idee is op een 19,5cm pols zeg ik juist dat het een verlichte keuze is.

M’n favoriete horloges zijn op dit moment deze twee:

26mm breed:

36,5mm breed:

Nu zul je zeggen dat een duiker kleiner oogt, dus daar sta ik 38mm oogluikend toe.

Tja, het is best een tof horloge, maar allemachtig zeg, 7300 Euro? Terwijl een Rolex OP goedkoper is? Als ik tussen deze AT en de goedkopere Breitling Top Time B31 moest kiezen? Dan zou het nog steeds 38mm blijven, maar wel een Breitling worden.

Ik weet dat het geen co-axiaal uurwerk is, maar vind de Breitling honderd keer mooier. Overigens mijn eigen SBGW303 ook. Maar dat is een smaakzaak. Voor de maat hoef je het niet te laten. :slight_smile:

5 likes
  • die indexen van de AT moeten ze bij wet verbieden
  • de prijs van een OP ligt in de markt hoger; terecht, want toffer; daarentegen niet direct te verkrijgen
  • de Top Time is op foto’s behoorlijk goed, maar op de pols een tegenvaller

In deze categorie prevaleert de GS van

3 likes

2 likes

Staat perfect man! Ben ik wel benieuwd wat ze zelf droegen :wink:

1 like

Meningen van anderen, tja?
Ben je daar gevoelig voor en ga je nu een groter horloge kopen, of draag je gewoon wat je ZELF fijn vind dragen?

Mij boeit het namelijk helemaal niks wat een ander van mijn horloge vind, ik ben er blij mee en daar gaat het om.

3 likes

Op zich is 38 of 39 mm een hele normale maat voor een herenhorloge. Bij eentje met een duikbezel zou je daar minimaal een paar millimeter bij kunnen doen, anders wordt de wijzerplaat duidelijk kleiner dan het horloge van die redelijk normale maat.

3 likes

Ieder zijn eigen smaak en laat je niet doen twijfelen aan jouw keuze. Dat gezegd hebbende, deze maat staat je prima. Zelf zou ik niet groter gaan. Zelf denk ik erover om iets kleiner te gaan. Tussen 37 en 39 terwijl ik eerst op 39 tot max 41 zat. Jouw keuze was perfect in mijn ogen. Maar ach, wie ben ik :grin:

1 like

Ach, ik had ook geen ‘moet’ moeten schrijven. Het werd mij min of meer geadviseerd. En dat twee keer in een week :wink:.
Vandaar de twijfel of 38 wel een goede keuze is.

Mooi zeg die Breitling, kende hem niet. En de AT, als je een beetje op het web rondneust kom je wel eens wat aanbiedingen tegen uit het oosten :wink:

1 like

Speedy en een Santos :smirk:

Hartverwarmende reacties overigens :grin:

1 like

Tja, de mijne is maar 35mm, want medium. Ik had ook goed een neo vintage 29mm Galbee kunnen dragen.

Iedereen die ik ken hier op het forum die juist een grote Santos kocht heeft hem uiteindelijk door geschoven. De Santos moet niet groot zijn, want dan wordt hij vulgair.

Wat de Speedy betreft, dat is geen 38mm El Primero. Maar ook daar zou ik liever een Top Time pakken. Of een TAG Heuer Glassbox.

1 like

Een trouwring is geen sieraad, maar kleine handboeien.

8 likes

:rofl:

Ziet er uit als een perfecte fit

1 like

Water drinken?

Ik vind sommige horloges van vrienden van mij ook te klein en zij vinden de mijne te groot. Gewoon lekker dragen wat je zelf fijn vindt.

2 likes