Niks maar aan doen! Prima maat. Denk dat 39/40/41 altijd wel een goede sweetspot is met die polsmaat.
Ik zelf heb 20 cm polsen en draag ook horloges van 39 mm, ook vaak mensen die zeggen het kan en mag groter, vooral de medewerkers bij de juweliers hebben daar nog wel eens een handje van, maar ieder zn mening en gevoel is weer anders. Lekker dragen wat goed voelt voor jezelf!
Ik vind hem je perfect staan. Prachtig naar verhouding.
Pin jezelf niet vast op getallen, maar probeer horloges uit, voel en pas, en daar zit dan de waarheid in. Wat anderen vinden of zelf zouden doen is irrelevant.
Ik denk dat 39-41 mm je sweet spot is maar ieder horloge heeft een andere look and feel dus altijd checken.
Gewoon doen wat jij het beste vind. Ik heb een 18,5cm pols en draag als kleinste 39mm (Heuer Monaco) en als grootste 46,5mm (IWC Big Pilot). Niemand die mij hoeft te vertellen wat ik moet doen. Dat bepaal ik lekker zelf
Vooralsnog houden (of had je belangstelling? )
Heb ook nog een Ranger in dezelfde maat, hoewel die wel weer groter oogt…
Maar het heeft me wel aan het denken gezet. Misschien moet ik de 38mm Aqua Terra maar laten voor wat het is en de 41 kiezen… en dan gaat deur naar een OP 41 ook weer op een kier open.
Leuke hobby toch
1 Staat perfect
2 Je hebt grote polsen, dus de 41 zou je ook goed kunnen hebben
Wat vond je tot nu toe van de maat van je horloge? Triggeren je vrienden een twijfel die je zelf al had?
Ik had zelf een prachtige Nomos die iedereen schitterend vond, maar vanuit mijn perspectief bleef het met 39 mm een soepbord. Zo kan ik me ook voorstellen dat een duiker van 39 mm vanuit je eigen perspectief toch wat klein oogt. Kortom: iedereen kan je adviseren, maar jij bent de enige die kan bepalen of je hem goed vindt.
Heb al eens eerder een Black Bay 41 gehad. Maar dat was een zogenaamde heritage, wat staat voor dik denk ik. Ik heb daar een paar maanden mee rondgelopen en verkocht omdat ik hem toch te groot vond. Ik denk nu met voortschrijdend inzicht dat het de dikte was .
Maar goed, het heeft me naar de gedachten geleid dat 39mm een heel goede maat is voor mij. En alle hartverwarmende reacties hier steunen me daarin. Dank allen
Maar de interesse naar 41mm voor een volgende aanschaf is nu wel groter dan naar 38mm!
Dat kan ook zeker n factor zijn. Soms kan t ook aan te ontwerp liggen. N horloge kan dik zijn, maar als dat in ‘laagjes’ is, dan vind ik t minder storend als n vlakke muur zoals op de Black Bay waar je visueel tegen aan knalt.
Daarnaast is voor mij persoonlijk ook de lengte vd de lugs en hoe die over de pols valt n factor voor me of ik n horloge mooi vind staan. Of dat t achterdeksel hoog uitsteekt, waardoor n horloge als de Rolex Seadweller op je pols lijkt te zweven, wat ik ook niet mooi vind.