Te laat voor 'woensdag'

Maar ja… gisteren stond ik op Gatwick Airport in Engeland te wachten op de verkoper van dit horloge. Je moet er wel wat voor over hebben hoor, dat horloges verzamelen !
Ik heb hem in ieder geval gisteren en vandaag de hele dag gedragen, en ik hoop hem nog vele jaren te mogen dragen !. nummer 9 van 50 stuks ooit gemaakt, in 18K ‘rose goud’ . Nooit geweten dat goud zo mooi kan zijn :slight_smile:

Ik heb je bericht stiekum aangepast anders was de foto niet te zien, ik hoop dat je dat niet erg vindt.
Ben je daar helemaal voor naar Engeland gevlogen om 'm op te haeln of woon je in Engeland?

Bedankt Henrik (ik had inmiddels in de FAQ gezien wat ik fout deed :slight_smile:

Ik ben naar engeland gevlogen (9:30 heen, 14:30 retour) om de verkoper te ontmoeten en het horloge eerst in eigen handen te hebben voordat ik het geld heb overhandigd , het ging toch om een ‘zeer aanzienlijk’ bedrag en wilde ik absoluut zeker zijn dat het ‘OK’ was

-Rene

Echt een mooi apparaat!

Goud is wel iets voor oude mannen…

Whow wat een klok… mooi hoor!!!

je bent niet voor niets geweest zo te zien!!
En je moet er zeker wat voor over hebben wil je iets moois bezitten… ik weet er alles van!!!

Hartelijk gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!

Roger

:smiley: Jullie kennen elkaar zeker :smiley:

Tsja… Ik had ook liever platina gehad :slight_smile: , maar die heb ik ook nog nooit aangeboden zien worden , deze had ik ook alleen maar op plaatjes gezien voordat hij op ‘de veiling site’ voorbij kwam en niemand er op bood . Dus de stoute schoenen maar eens aangetrokken en de verkoper gebeld … met bovenstaand resultaat !!

-Rene

Henrik Schreef:

Jullie kennen elkaar zeker

Nog niet … over beter gezegd… nu weet ik niet meer of ik hem wel wil leren kennen !! :slight_smile: :slight_smile:

Dat is nog eens een mooie breitling. Echt een mooie exemplaar (en niet alleen omdat ie van goud is en breilting erop staat).

Veel plezier ermee en van harte met je nieuwste aanwinst. :smiley:

Oh, schitterend! Deze is het reisje vast wel waard geweest.

Blijft mooi, hè, zo’n Navitimer :smiley:

Pracht horloge, veel draagplezier. Vind deze in goud het mooist.

Ik hoop dat hij goed gaat, want een nazicht van deze caliebers kost veel geld.

Tsja, je moet er wat voor over hebben.
Spendeerde Hans onlangs als een avond om een Van Der Klaauw op te halen, Dracha vliegt effe UK vice-versa.

Hoe gek moet je zijn. Hmmm, ik herken het wel een beetje.

Apart, mooie Navitimer trouwens, wel waard om wat tijd in te steken !! (tu)

Op het “oude forum” hebben we het eens gehad over gebruikte materialen waaronder goud, wellicht is dit een mooie gelegenheid om weer eens…
doe ik alvast mijn helm op :D:D:D

Zo hey, wat een prachtding!
En het getuigd wel van echte horlogeliefde om helemaal naar UK te vliegen om hem te halen.
Veel plezier ermee!

Lucien Schreef:

Tsja, je moet er wat voor over hebben.
Spendeerde Hans onlangs als een avond om een Van
Der Klaauw op te halen, Dracha vliegt effe UK
vice-versa.

Hoe gek moet je zijn. Hmmm, ik herken het wel een
beetje.

Apart, mooie Navitimer trouwens, wel waard om wat
tijd in te steken !!

Op het “oude forum” hebben we het eens gehad over
gebruikte materialen waaronder goud, wellicht is
dit een mooie gelegenheid om weer eens…
doe ik alvast mijn helm op

Een beetje gek ben ik wel, maar dat maakt het leven ook een stuk aangenamer :slight_smile:

Ik vind het inderdaad een zeer mooie en aparte Navitimer en ik kan me ook zeer goed voorstellen dat het gebruikte materiaal (Rose Goud) een hele hoop mensen niet aanspreekt (vooral in dit formaat! 41.8 mm zonder kroon en behoorlijk dikker dan een ‘normale’ Navitimer)

Zelf heb ik ook altijd gedacht dat ik absoluut geen gouden horloge wilde hebben … totdat ik deze zag. Rose Goud zoals deze Navitimer heeft een heel mooie ‘gloed’ .

De redenen dat ik precies dit horloge heb gekocht zijn :
-: Breitling Navitimer , Ik heb er al diverse gehad en vind ze er fantastisch uitzien
-: 4 jaren calender, bijna het summum van het mechanische horloge (valt over te discusieeren :slight_smile: , de rattrapante spreekt me minder aan, de perpetual komt er nog wel een keer
-: zeer gelimiteerde serie van 50 stuks wereldwijd
-: De prijs :slight_smile: hij was even duur als een huidige , geheel stalen navitimer met het ‘gewone alledaagse’ 7750 uurwerk

Wauw…Wat een mooie Breitling…

Heel erg gefeliciteerd met deze sublieme aanwinst.

Je hebt er goed aan gedaan er een tripje aan te wagen, better safe than sorry, toch??

Gr,
Hans Mennink

Prachtige QP Breitling ! Dracha , gefeliciteerd
is dit model uit 1993 ?

De discussie over goud versus staal versus platina vind ik nogal onzinnig onder horloge freaks,
kan me nog wel voorstellen dat iemand met één of twee horloges een bewuste keuze maakt voor goud of staal.
maar boven een bepaald aantal kun je toch niet volhouden dat je alleen maar goud of staal wilt hebben ?
bij mij ligt de verhouding goud 20% - doublé 30% - staal/zilver/platina 50%
ik laat het gewoon afhangen van merk-model-kleur wijzerplaat-band etc.

Deze Breitling QP ziet er wat mij betreft gewoon fantastisch uit in 18k , heb zelf een Chronomat in 18K en die vind ik gewoon mooier als hetzelfde model in staal.

Groet, Andre

Deze is gelimiteerd op 1000 st.
Maar calender moet wel bijgesteld worden bij de korte maanden.

Freddy en Dracha, het valt mij op dat jullie horloges beiden een Franse aanduiding hebben voor dag-van-de-week en de maand. Zijn deze horloges voor de Franse markt gemaakt of was er een periode dat deze aanduiding in het Frans ‘mode’ was?

Gerwin

Freddy Schreef:

Deze is gelimiteerd op 1000 st.
Maar calender moet wel bijgesteld worden bij de
korte maanden.

Mijn horloge is een verlengstuk van mezelf.
Groetjes,
Freddy

Hoi Freddy, dat is een hele mooie Navitimer ! , Ik denk dat dat een 1461/52 is ? , Die moet toch ook gewoon de korte maanden goed aangeven, dmv de week aanduiding ‘weet hij’ hoeveel dagen er in de maand zitten en ook van 30 naar 1 verspringen (met een kleine tussen stop op 31 om 11 uur 's avonds)

Ik kan me natuurlijk vergissen , maar als je me het type nummer geeft (A38022 ?) dan kan ik dat eenvoudig nazien

Gershwin Schreef:

Freddy en Dracha, het valt mij op dat jullie
horloges beiden een Franse aanduiding hebben voor
dag-van-de-week en de maand. Zijn deze horloges
voor de Franse markt gemaakt of was er een periode
dat deze aanduiding in het Frans ‘mode’ was?

Gerwin

Ik heb altijd gedacht dat dit komt omdat ze in het franstalige deel van switzerland gemaakt worden, de nieuwere Breitling horloges met complicaties hebben echter alle aanduidingen weer in het engels (zal wel door druk van de internationale markt komen)