Te traditioneel?

Denk ik, of ben ik te traditioneel, maar hier zijn toch geen afnemers voor te vinden?



1 like

Overal zal wel iemand voor te vinden zijn maar ik houd het liever op een mooi horloge :grinning:

Ze zullen ze wel niet alleen voor de etalage maken. Niet mijn smaak, en als het dat wel was ziet het er uit alsof het ver boven mijn budget is.

VERSCHRIKKELIJK!, maar dat is mijn mening.

De techniek is ongekend gaaf, maar esthetisch is het natuurlijk (?) om te huilen…

1 like

t’is es wat anders-)

Heel erg gaaf!

Ik vind @jib wel wat behoudend. Niks mis mee, toch? :wink:
Maar ik weet zeker als je er meer dan $ 30.000 (en bij voorkeur meer dan $ 100.000) voor vraagt, dat er altijd wel een paar oliesjeiks, topvoetballers en nazaten van hotelketeneigenaren, e.d. te vinden zijn die dit gaan aanschaffen. Die gaan natuurlijk niet met zo’n cheapo Rolex lopen! Da’s voor sloebers! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Voor elk gedrocht is wel een liefhebber… :smile:
zou ik het budget voor een dergelijk horloge (over) hebben… dan keek ik toch eerder naar Urwerk…

MB&F heeft echter ook wel horloges die wat “traditioneler” vormgegeven zijn… maar dan met een complicatie die je niet veel ziet… zoals de balans boven de wijzerplaat…

Zijn dat werkelijk de prijzen voor deze horloges?

Ik vind ze geweldig en zou ze zo allemaal kopen … alleen mijn bank rekening is het daar niet mee eens maar verder prachtig !!

1 like

Dan koop ik wel een auto… daar zit ook een klokje in

ga je dan ook lekker naar een auto forum ? :wink:

Waarschijnlijk wel, want voor die prijs zit er waarschijnlijk ook WIFI in die auto

1 like

deze 3 kosten 92, 160 en 230.000 (zal wel ex btw zijn ook)

@Richard1973
Dat dus. En ik hoefde de prijzen niet eens op te zoeken om hierbovengenoemde prijsschatting te maken. Weet inmiddels dat als het écht beyond horrible is, € 50.000 niets is. Ach, alleen heel bijzondere mensen zien de oogverblindende schoonheid van dit soort modellen. :confused: :laughing:

We zijn gewend aan een bepaalde vormgeving en alles wat daar (veel) van afwijkt, wordt door de bank genomen als ‘esthetisch verschrikkelijk’ gekwalificeerd. Zouden we altijd met dit soort klokkies rondlopen en ons ‘traditionele’ klokkie op een forum geïntroduceerd worden, dan zou dat klokkie door het gros van ons hoogstwaarschijnlijk betiteld worden als een gedrocht.

Ja, dat lijkt me duidelijk. Zelfde geldt voor zaken als de Fiat Multipla, Jocelyn Wildenstein (Google maar eens) en jaren '70-architectuur. In een parallel universe zouden we dat misschien allemaal esthetische hoogtepunten vinden. Maar niet in deze realiteit helaas. :wink:

Sneu gedrocht, nog los van het prijskaartje.