Als ik hier op het forum lees hoeveel horloges sommige mensen hebben vraag ik me af wanneer ze gedragen worden.
Zelf heb ik nu 3 horloges die ik echt draag.
En zelfs tussen mijn 2 reguliere horloges ga ik al twijfelen welke ik om doe.
Binnenkort komt er weer eentje binnen, dan wordt het nog lastiger::o
Ik denk dat ik nooit optijd op school/werk kwam als ik meer dan 10 horloges had.
dressy horloge
zomers horloge (en EK, WK alleen heeft ie dat nog niet meegemaakt :D)
Wel een prachtig horloge die Edox.
Maar stel je voor dat je ook nog een ML, Breguet en perrelet hebt liggen.
Dan weet je toch niet welk he om moet doen…
Ik heb er zo’n 40, waarvan ik er toch minstens 25 regelmatig draag, 10 wat minder, en 5 zelden, gok ik zo.
Maar ook al draag ik sommige zelden, ze zijn te leuk om weg te doen.
Geheel een kwestie van wat je wil. Ik heb er liever 10 van 100 euro dan 1 van 1000. Raak ik veel te snel op uitgekeken, bovendien wil ik de ene dag iets compleet anders dan de andere. Zoveel mensen…
Geheel een kwestie van wat je wil. Ik heb er
liever 10 van 100 euro dan 1 van 1000. Raak ik
veel te snel op uitgekeken, bovendien wil ik de
ene dag iets compleet anders dan de andere. Zoveel
mensen…
Dit is nou precies wat ik ook zeg tegen vrienden als ik mijn horlogetic probeer uit te leggen. "Wil je dan niet liever doorsparen voor één dure?; vragen ze dan.
Iets moois hoeft niet al te duur te zijn.
Geheel een kwestie van wat je wil. Ik heb er
liever 10 van 100 euro dan 1 van 1000. Raak ik
veel te snel op uitgekeken, bovendien wil ik de
ene dag iets compleet anders dan de andere.
Zoveel
mensen…
Dit is nou precies wat ik ook zeg tegen vrienden
als ik mijn horlogetic probeer uit te leggen. "Wil
je dan niet liever doorsparen voor één dure?;
vragen ze dan.
Iets moois hoeft niet al te duur te zijn.
Helemaal met je eens! Sterker nog, als het verboden zou zijn om een merknaam/teken te tonen op je horloge zouden veel dure merken direct hun deuren kunnen sluiten.
Ben ik met je eens Martin. Bovendien, een ‘goedkoop’ horloge (wat is trouwens goedkoop??), kan zeker ook heel mooi zijn. Ik ben bijv. erg tevreden over mijn Parnis’en. Bovendien kunnen er bij dure horloges ook wel eens miskleunen tussenzitten, vooral als er veel complicaties ingebouwd zijn.
Bovendien houd ik er van om te kunnen kiezen (afstemmen op gelegenheid, stemming, kleding, weer etc… ), hoewel dat soms moeilijk is met zoveel horloges :#
Ik heb er nu twee, en misschien dat het er ooit 3 of 4 zijn.
Het kijken naar, en eeuwig uitzoeken wat ik zou willen levert me al zoveel hobby plezier op. Ik zit nu nog in de fase dat ik nog niet eens weet wat er allemaal bestaat/te koop is. En dan vooral op modding en vintage duikers gebied.
Een beetje ongelukkig geformuleerd. Wat ik bedoelde te zeggen is;
Mooi is idd een subjectief begrip en er bestaat in het algemeen geen causaal verband tussen mooi en duur. Helaas vind ik persoonlijk dingen mooier (dus ook horloges) die vaker toch iets duurder blijken te zijn ( en echt niet vanwege het feit dat ze duurder zijn).
Ik heb wel eens een horloge gekocht dat ik niet echt 100.00% mooi vond, puur alleen omdat het betaalbaarder was dan het horloge dat ik eigenlijk zou willen aanschaffen maar minder betaalbaarder was/bleek. Dit resulteert, in mijn persoonlijke geval, in een verzameling van horloges die ik eigenlijk niet vaak omdeed en waarvan ik dus niet geniet.
Dus liever enkele horloges die ik ECHT mooi vind, dan heel veel die ik minder mooi vind.
Een beetje ongelukkig geformuleerd. Wat ik
bedoelde te zeggen is;
Mooi is idd een subjectief begrip en er bestaat in
het algemeen geen causaal verband tussen mooi en
duur. Helaas vind ik persoonlijk dingen mooier
(dus ook horloges) die vaker toch iets duurder
blijken te zijn ( en echt niet vanwege het feit
dat ze duurder zijn).
Ik heb wel eens een horloge gekocht dat ik niet
echt 100.00% mooi vond, puur alleen omdat het
betaalbaarder was dan het horloge dat ik eigenlijk
zou willen aanschaffen maar minder betaalbaarder
was/bleek. Dit resulteert, in mijn persoonlijke
geval, in een verzameling van horloges die ik
eigenlijk niet vaak omdeed en waarvan ik dus niet
geniet.
Dus liever enkele horloges die ik ECHT mooi vind,
dan heel veel die ik minder mooi vind.
That’s all
Ik snap het volledig hoor, no offence taken
Mijn smaak is alleen dusdanig dat de horloges die ik écht mooi vind beginnen bij vele duizenden euro’s. En dat zit er voorlopig gewoon niet in, qua prioriteiten. Vrijwel alles wat daat onder zit (zeg €200-€2000) vind ik best aardig, maar het geld meestal niet waard, omdat ik voor €50 tot €200 betere alternatieven, qua prijs/mooiheid verhouding (weer geheel persoonlijk) vind.
Teveel horloges bestaan niet vind ik. Mijn vrouw is een andere mening aangedaan.
Maar het is pas erg als je naar je collectie kijkt en er een horloge in tegenkomt die je niet herkent en denk “hé wat een mooi horloge is dat, hoe kom ik daar nou weer aan”. Heb ik wel eens
Ik ben dan wel benieuwd naar wat jij dan mooie
horloges vindt tussen de €50-€100
Ik vind het namelijk erg lastig om iets moois &
kwalitatief goed te vinden voor die prijs.
Ben al weken op zoek.
Qualitatief goed is een relatief begrip. De kans dat je CQ issues hebt en dus retour moet zenden is groter. Maar met geen van mijn horloges heb ik tot nu toe een probleem gehad.
Zomaar een paar voorbeeldjes voor onder de 100 euro, uit eigen verzameling, die ík mooi vind:
Zo die eerste alpha is echt mooi (op dat klokje
bij de 8 en 10 na)!!
Ik houd van Pilot watches maar de meeste
goedkope(parnis) zijn te groot.
En die van steinhart etc. zijn te duur.
Heb je dat model ook met een stalen kast? Vindt
hem echt prachtig!
Nog in de verkoop?
De Alpha is er nog (wie zei dat ze alleen imitaties maken?) Zie http://www.alpha-watch.com/details.php?myid=475
Ze zijn alleen in volledig Titanium te krijgen. Wel met diverse wijzerplaat kleuren.
Als je Steinhart te duur vind, zou je ook eens naar Ticino kunnen kijken. Vrijwel identiek, alleen de uurwerken zijn Japans (auto) of Chinees (Handwind). Kasten schijnen bij de zelfde leverancier vandaan te komen, alleen heb ik daar geen bewijs voor gezien. Op het moment alleen 47mm, maar er zouden weer 44mm’s komen. Met een juist bod, of “make offer” onder de €100 te scoren.