Teaser van de Baltic Aquascaphe GMT

In navolging op de Aquascaphe uit 2018 lanceert het Franse merk volgende maand de BALTIC AQUASCAPHE GMT. Er zijn als ik het goed heb best een aantal leden die een Aquascaphe hebben of hebben gehad (@Cheesert, @R0bert, @Veblen) en is het een merk wat mijn aandacht wel heeft en daarom heb ik er wat informatie over opgezocht.


Foto: De originele Baltic Aquascaphe

Design
Qua design heeft Baltic nog weinig details prijs gegeven over de nieuwe GMT, maar op technisch vlak is er al wat informatie naar buiten gekomen. Zo zal de GMT gehuisd worden in dezelfde case als de originele Aquascaphe, wat op zichzelf geen straf is vanwege de perfecte dimensies. Zo meet het horloge 38mm in diameter en 12mm dik.

Movement
De huidige Aquascaphe maakt gebruik van een MIYOTA 9039, maar omdat er geen Japans GMT movement bestaat heeft Baltic gekozen voor een Zwitsers uurwerk van het model Soprod c125. Voor mij een volledig onbekend uurwerk en ik vind het jammer dat er niet voor iets gevestigds als Sellita is gekozen.

Enkele andere details die naar buiten zijn gekomen: verschillende kleuren, bi-directional 24-clicks bezel, date window op 6 uur en een solid-caseback.

Release
Ongetwijfeld dat er de komende weken nog meer teasers naar buiten komen, maar de exacte details gaan we zien op vrijdag 27 november om 16.00 uur. Tegen die tijd is er ook weer een mogelijkheid om te pre-orderen voor de limited first run. :beers:

4 likes

Spannend hoor. Mooie maat voor een GMT.
En volgens mij is Soprod wel ok hoor. Zit volgens mij in de Subdelta Periscope

1 like

Soprod kan je vergelijken met selita. Verschil ga je niet merken.

Ben benieuwd hoor!

1 like

Soprod is over het algemeen duurder dan Sellita!
Ben benieuwd.

Ik ben erg benieuwd hoe deze in zijn gehele eruit gaat zien.

De acquascape is in elk geval een heel mooi horloge.

Archief.

1 like

Blijft mooi de originele Aquascaphe! Ik vind de case en plaat erg mooi. Hopelijk brengen ze daar ook weer meer variaties in uit om hem actueel te houden.

1 like

Inmiddels is de Aquascaphe een ex van me maar ben zeker fan geworden van het merk. De kwaliteit is dik in orde voor de prijs range waarin ze zitten.

1 like

Moet je even corrigeren :wink:Geen Soprod maar een Russich Petrodvorets 2624 uurwerk zit in de Subdelta Periscope. Ter info :blush:

1 like

Ah, ok. Thx.

1 like

"First batch will be 600pcs numbered."

3 likes

24-Hour bi-directional bezel
The AQUASCPAHE GMT is equipped with a new 24 clicks bi-directional rotating bezel.

It rotates over the 24 time zones in both directions.

It features a sapphire insert, a resistant material that provides increased protection against shocks and scratches.

Vandaag weer update gekregen via de mail met wat meer foto’s/GIFs en info.

Mooi, maar ik vind het wel heel erg “ik wil er vintage uitzien”, denk dat ik dan liever echt vintage ga…

5 likes

Kennelijk 1mm méér:
afbeelding

Dat ziet er wel mooi uit. Baltic maakt mooie horloges. Ik ben ook redelijk fan van Lorier die binnenkort ook een GMT gaat uitbrengen. De teasers lijken op een Neptune met Pepsi dial in Tudor GMT kleurstelling. Enige jammere is dat die 800USD gaat kosten en dat die geen jumping-hour-hand heeft. Ik ben daarom extra benieuwd naar de Baltic.

1 like

Ik denk dat dit zinnetje bij de beschrijving van de Aquascaphe Ă©Ă©n en ander verheldert:

“The diameter is 38mm at the case and 39mm with the bezel”

Dat zal bij de GMT wel hetzelfde zijn.

2 likes

Ik vind dit echt een hele grote plus, persoonlijk; hoeveel GMTs je wel niet ziet met een (nutteloze) 60/120 clicks… #petpeeve

1 like

En toen verscheen 'ie opeens in een video…zet vooral je geluid uit om niet naar dat verschrikkelijke verhaal te hoeven luisteren.

4 likes

Holy smokes. Ik was wel fan van watchfinder maar ze draven nu wel erg door met de analogieën.

Wel een interessante optie die Baltic. Ik zoek al tijden latent naar een GMT met klassieke looks.
Een GMT Master is qua design wat mij betreft onovertroffen maar niet haalbaar. De Tudor zou perfect zijn ware het niet voor mijn smalle polsen, ik heb hem een paar keer geprobeerd maar hij is mij te groot. De Zodiac GMT leek perfect maar is niet te krijgen. Dit lijkt een winnaar. Lekker bezig Baltic!

1 like

Er zijn net wel 2 niet-gelimiteerde GMTs door Zodiac uitgebracht…

image

Haha en ik ben het helemaal met je eens!

2 likes

Grappig, de Zodiac en de Baltic gebruiken hetzelfde uurwerk!

1 like