Mooi horloge en geweldig project.
Hoop dat we een paar mooie plaatjes van dit gebeuren mogen gaan zien.
Zeer benieuwd!
Gaaf zeg, ik ven heel benieuwd!!
Gewoon kast strippen en opnieuw beplaten. Dan heb je een schitterende kast.
Ben benieuwd naar het resultaat. Wel leuk bedacht
Die oude goud laag moet er af inderdaad. Ik ben benieuwd wat daar van overblijft na het hardsolderen.
Naar mijn ervaring kun je een verchroomde kast gewoon harsolderen, maar ik heb ook een keer een vergulde kast geprobeerd, de goudlaag ging helemaal bobbelen. Dus die laag zal er helemaal af moeten.
Ik had niet anders verwacht inderdaad. Er zijn wel wat oplossingen die daar wel raad mee weten.
Iemand heeft het zelfde gedaan met een dresser. Maar dan een bol acryl glaasje.
Er erg slim en leuk gedaan.
Mooi! Uurwerk fraai zichtbaar.
Zou het kwetsbaar zijn, in de zin van afdichting?
Geeft mij wel een beetje het gevoel van een display stuk van een horlogemuseum.
Dan komt hij wel wat “wobbly” op je pols te staan. Langs je arm kijkend waarschijnlijk ook onder het horloge door kunnen kijken. Hmmmm…
Ik denk het ook. Daarom doen we het anders. Dit is de snelle oplossing. Maar wel cool.
@Omega_73 waarschijnlijk voor waterdicht een slecht plan. Het ziet er ook niet echt vlak uit langs het glaasje.
Er zijn ook plattere acryl glaasjes. Maar goed, het moet er wel onder passen natuurlijk is door andere HF sleutelaars ook al gedaan, eerder - @basvg dacht ik? Of vergis ik me?
Het plaatsen van een acrylglaasje heb ik ook wel eens gedaan bij een kast waar geen deksel bij zat.
Je kan beter een wat vlakker glaasje kiezen maar een bol glaasje is geen enkel probleem.
Ik zie het als een noodoplossing om een oud horloge toch nog te kunnen dragen.
Maar in het geval dat er een bijzonder interessant uurwerk in zit dan heeft het ook toegevoegde waarde.

een bol glaasje is geen enkel probleem.
Inderdaad, het valt keurig weg in je pols.
Voor waterdichtheid: Ik zou het niet doen bij dure horloges, maar mijn vintage- items kunnen het prima hebben.
Check dit eens. Nog 1 gescoord. Maar die kast he. Peperkoek is steviger lijkt wel.
Tja, je koopt één duur horloge en draagt hem tot het echt niet meer kan. Komt misschien uit een warm en vochtig land, waar ze de horloges lekker strak dragen. Zweet en hitte bijt dat chroom lekker snel weg en de kast er onder is een soort messing legering waar chroom goed op “plakt” maar ook lekker zacht is.
Dit zijn JDM horloges, met een 100micron wit goud plating. Begin jaren 60 kwamen deze op de markt. Echt geval opa’s horloge.
Dus ja wat je zegt klopt. Dit specifieke model is gemaakt in 63 en vervangen in 65 voor een iets ander model. Welke weer in 66/67 is vervangen voor 1 met een stalen kast.

100micron wit goud
En dan toch zo verrot zijn? Dat is wel erg knap
Misschien wat dunner
En de finish
De laatste stem die ik had gebruikt met een mooie originele kroon. Deze uurwerken
@Arie_Kabaalstra die verdient gewoon een zichtbodem.