Technomarine

Ik ben erg geinteresseerd in onderstaand horlge. Wie is bekend met onderstaand merk/type?

Ik ben er niet bekend mee, maar heb wel wat informatie over het uurwerkje van Ronda, wat in het horloge zit:
http://www.ronda.ch/en/quartz-movements/quartz-specials/ronda-startech-5000/caliber/5020b/
. Ik ben benieuwd welke versie Technomarine gebruikt in het horloge, de Swiss Made of de Swiss parts versie. Verder vind ik het wel een stoer horloge, maar de lugs zijn wat onhandig, en beperken de keuze van banden enorm.

Prijs €1455,-

De prijs doet mijn wenkbrauwen fronsen.

zo te zien bestaan die horloges voor een deel
uit gekleurde gel onderdelen, die je onderling
kunt uitwisselen,
en daarnaast gebruiken ze diamant als versiersels
voor dergelijke bedragen zou ik ze zeker niet online
kopen, maar dan liever eerst eens van dichtbij bekijken
voor ik een besluit neem.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=wTaLAA22EN4&feature=youtube_gdata_player[/video]

http://www.zodiacwatches.com/store/Zodiac/en_US/shop/collections_watches.html

Wanneer je dit soort design waardeert
kun je beter eens bij “Zodiac” kijken

dat is degelijk Zwitsers spul en qua prijs / kwaliteit
ook veel beter

Een Ronda uurwerkje kost 10 euro. De rest is allemaal marketing en lucht. En dan moet je nog hopen dat het gebakken lucht is. :wink:

ik vind t wel n aardig design hebben en ook wat aparte functies. maar met quartz hebben ik minder klik. en voor het geld denk ik ook dat er uurwerk technisch interessantere en leuke klokjes zijn.

overigens lijkt me dit niet de versie waarbij er n kastcover verwissel kan worden, maar dat weet ik niet zeker.

Deze heeft geen verwisselbare kast ed. Dit is toch een van hun duurdere modellen. Het betreft een quartz uurwerk, saffierglas. Ik zit met de prijs/kwaliteit verhouding. Horloge voelt degelijk en is netjes afgewerkt en vrij zwaar. Maar het blijft toch een quartz uurwerk…

Heeeeel veel geld voor heeeeeel weinig horloge vind ik persoonlijk. Voor dit soort bedragen zijn er genoeg kwalitatieve horloges te vinden.

Gouden regel is echter: trek je niets aan van wat anderen vinden, koop wat je zelf mooi vindt.

Eric

dat van die gouden regel is helemaal juist !

(tu)

Carpe tempus Schreef:

(tu)

Dat is de belangrijkste, ik zie het echter ook als onze taak om een stalen horloge van € 1.455,00 met een simpel Quartz uurwerk van een merk zonder historie af te raden aan een beginnende WIS…

Eric

EricPP Schreef:

Carpe tempus Schreef:

(tu)

Dat is de belangrijkste, ik zie het echter ook als
onze taak om een stalen horloge van € 1.455,00 met
een simpel Quartz uurwerk van een merk zonder
historie af te raden aan een beginnende
WIS…

Eric

ik kwam laatst nog een Jaques Lemans klokje tegen
die een beetje dezelfde “sfeer” uitademde, ik kan me vergissen maar ze zouden afgezien van wat kunststof details
wel eens dezelfde oorsprong kunnen hebben.

EricPP Schreef:

Carpe tempus Schreef:

(tu)

Dat is de belangrijkste, ik zie het echter ook als
onze taak om een stalen horloge van € 1.455,00 met
een simpel Quartz uurwerk van een merk zonder
historie af te raden aan een beginnende
WIS…

Eric

vind ik ook n goeie, omdat n beginnende wis vaak nog zoekende is wat nu mooi/bijzonder is in horlogeland. dan kan ik me voorstellen dat t behoedt worden v zo n dure aankoop voor n dergelijk horloge wel fijn kan zijn.

als t n klokje is tot n paar honderd euro, zou ik nog denken dat t wel beetje bij de fase/ontwikkeling kan passen om bij wijze v n armani klokje te kopen v 200 euro ofzo omdat t n mooi design heeft. maar 1500 vind ik al n serieuzer budget waar je zoveel mogelijkheden bij hebt dat ik die technomarine voorbij zou laten gaan.

Blauwe Schreef:

Deze heeft geen verwisselbare kast ed. Dit is toch
een van hun duurdere modellen. Het betreft een
quartz uurwerk, saffierglas. Ik zit met de
prijs/kwaliteit verhouding. Horloge voelt degelijk
en is netjes afgewerkt en vrij zwaar. Maar het
blijft toch een quartz uurwerk…

duurdere model betekent niet perse dat sommigen hier em dan ook meer waarderen. het is wat t horloge biedt vh geld. ik vind em t niet waard.

maar smaken verschillen. wat ik mooi/leuk/belangrijk vind aan n klok, hoef jij natuurlijk niet te vinden.
ik kan hoog en laag springen dat ik n archimede horloge veel ‘meer’ horloge is, maar als iemand ze maar niks vind en n grote tw steel de bom vind, dan kan ik dr weinig aan doen.

ik zou zeggen dat je vh budget v die technomarine misschien n occasion speedmaster kunt vinden of n mooie legend diver, dat meer liefhebbers zo n klok meer waarderen dan n technomarine, dat t beter zn waarde behoudt, en misschien dat je die ook over n paar jaar beter kunt waarderen. maar dat zegt weinig hoe je dr nu naar kijkt.

als ik je opmerking lees over de prijs/kwaliteit verhouding, heb je zo je twijfels. maar ook daar is moeilijk wat over te zeggen. zo zit dat rhonda uurwerk mogelijk in n klok ve paar honderd euro. maar n eta 2824/92 zit ook in n breitling ve paar duizend euro en n tissot ve paar honderd euro. dat laatste weliswaar met gradatie verschil, maar over het die duizenden euro’s meer waard is, lijkt me voor n groot deel n emotionele keuze.

en saffierglas is tegenwoordig niet meer zo exclusief/duur als dat t vroeger was. zelfs mijn casio v 200€ heeft t. en gewicht zegt ook niet alles, chinese hommage kasten v n flinke duiker zijn ook best zwaar. om maar even aan te geven dat deze elementen op zich niet doorslaggevend hoeven te zijn. het totaalplaatje moet bij mij kloppen om n klok te waarderen en te kopen. soms kan dat n poos zijn. soms zelfs zo lang dat n model intussen niet meer gemaakt wordt. maar zo lang hoef je dr natuurlijk.niet over te doen :+
maar ik zou wel even rustig de tijd nemen om er goed over na te denken als 1500 geen peanuts voor je is. zet even voor jezelf op n rij wat voor jou belangrijk is aan n klok en beslis dan of je de technomarine t waard vind.

Wat een belachelijke antwoorden krijg je hier! Ik vraag niet naar een aankoopadvies. Ik hoef al helemaalniet beschermd te worden door jullie!!! Ik vroeg naar ervaringenmet het merkTechnomarine, 15 antwoorden waarvan slechts 1 met een antwoordwaar ik naar vroeg. Schijnbaar begint het hier een oude wijven forum te worden waar je uitsluiten mag aankopen wat anderen graag willen zien. Dit gebeurd gier meerdere mLen wanneer een forumlid om een mening vraagt. Koopvooral wat anders, NEE, koop wat jezelf wilt en mooi vindt. Wanneer iemand blij is met een klokje van 25 euro dan is dat voor hem/haar zo. Wanneeriemand een quarts koopt dan wil hij waarschijnlijk geen mechanisch horloge!
Jammer!

Doe eens rustig joh. Maak je niet zo druk.

Blauwe Schreef:

Wat een belachelijke antwoorden krijg je hier! Ik
vraag niet naar een aankoopadvies. Ik hoef al
helemaalniet beschermd te worden door jullie!!! Ik
vroeg naar ervaringenmet het merkTechnomarine, 15
antwoorden waarvan slechts 1 met een antwoordwaar
ik naar vroeg. Schijnbaar begint het hier een oude
wijven forum te worden waar je uitsluiten mag
aankopen wat anderen graag willen zien. Dit
gebeurd gier meerdere mLen wanneer een forumlid om
een mening vraagt. Koopvooral wat anders, NEE,
koop wat jezelf wilt en mooi vindt. Wanneer iemand
blij is met een klokje van 25 euro dan is dat voor
hem/haar zo. Wanneeriemand een quarts koopt dan
wil hij waarschijnlijk geen mechanisch horloge!
Jammer!

Volgens mij zegt helemaal niemand wat je “moet” doen. Iedereen geeft gewoon zijn mening. Als je dat niet bevalt is dit misschien niet het juiste forum voor je. Kijk eens op. www.ikbetaalgraagteveelvoorlucht.nl. :stuck_out_tongue:

Ik zie toch echt helemaal niemand die zijn ervaringen met Technomarine deelt. Jij geeft aan dat je interesse hebt in een bepaald horloge, wij geven onze mening, niet meer niet minder. Nogmaals, koop wat jij wilt niet wat deze oude wijven jou allemaal aanraden.

Zolang je achteraf maar geen spijt krijgt, mocht je hem gekocht hebben.

Eric

Wat betekend WIS ?>X:S