Ter land, ter zee en in de lucht … Show your Tool watches collectie !!

Ik ben nu al een paar jaar actief hier op het forum en heb toen in het begin mijn eerste “echte” horloge gekocht … een Stowa Flieger 90th Limited Edition.
Daarvoor kwam ik niet verder dan een Festina (2x) of een Calvin Klein.

Mijn Stowa is nu mijn enige horloge maar omdat ik op mijn werk ook wel eens bij een klant ET installatewerk moet doen stond ik laatst met mijn horloge in een schakelkast tegen diverse delen aan te kletsen om net dat ene schroefje of draadje te kunnen bereiken.
Voor mij is een > € 1.000 horloge toch wel iets waar ik voorzichtig mee wil zijn en om deze netjes te houden.

Tot ik een paar weken een erg goedkope aanbieding voorbij zag komen (Kickstarter early-bird) voor een horloge wat mij meteen aansprak, de Wolbrook Skindiver WT.
Voor 129 Euro kan ik daar amper een buil aan vallen en voor dat geld mag het wel een echte beater worden.
Nog wachten tot mei voordat die geleverd wordt.

Ook al wordt de Wolbrook gepromoot als Pilot omdat Neil Armstrong voordat hij naar de maan ging in zijn tijd als NASA test piloot een Douglas horloge droeg (is identiek aan de Wolbrook, waren zuster merken) maar voor mij is het genoeg toolwatch om op een expeditie of iets dergelijks om als “Ter land” gebruikt e kunnen worden.

Toch merk ik dat ik steeds bleef kijken naar een duiker … had natuurlijk al gekeken naar Citizen ProMaster, Tissot Seastar, Certina DS Action en de TWCO Sea Rescue Diver vind ik ook wel erg interessant (als ik die 2e hands z.g.a.n. voor een gereduceerde prijs kon vinden).
Ik hou toch het meeste van de echte “tool-watches” dus de meer chique divers zoals bijv. een Longines Hydroconquest vallen af.

Voor mij is een duiker pas echt een duiker als die minimaal 20 bar kan hebben dus Seiko 5 valt af en de Prospex spreekt mij minder aan dan de hierboven genoemde alternatieven.

Toen kwam ik de Scurfa Diver One (D1-500) tegen met de gele wijzers … die screeuwt aan alle kanten “TOOL” en nog leuk geprijsd ook, dus die moet het gaan worden.
Ook het verhaal erachter vind ik wel geinig.

Dat de Wolbrook en Scurfa dan Quartz zijn maakt mij niet uit … de Stowa is al mechanisch en waardeer het zeker wel maar voor budget horloges voor erbij ben ik daar niet echt gevoelig voor.
Met de echte Pilot (Stowa), duiker (Scurfa) heb ik mijn titel verder compleet … een leuke en functionele 3-piece collectie welke ik maar snel compleet moet maken.

Zij er anderen met vergelijkbare collecties if ben ik de enige met deze afwijking ??

Laat je Tool watch collectie zien … ben benieuwd

11 likes

Deze drie gebruik ik als toolwatch.

Voor mij deze ultieme toolwatch

1 like

Geen eigen plaatjes?

Ik heb nu ook een g-shock 5600 gekocht voor 127 euro en ben er erg tevreden over. Door de tijdssynchronisatie loopt hij altijd gelijk (handig bij mijn sport) indien nodig te bedienen via de app , door de solar power heb je er de komende 10 jaar geen omkijken naar en de band met clasp draagt erg fijn.

Deze toolwatches gebruik ik het meest.

2 likes

Hopla

2 likes

Voor het ruigere werk deze:

2 likes

IMG_20200122_170700_677

6 likes

Die duiker is gaaf.

1 like

:kissing_smiling_eyes:

1 like

Ik heb nu alleen nog maar de Stowa.

Van de Wolbrook komen de eerste leveringen pas in mei en de Scurfa heb ik van de week op mijn definitieve “binnenkort nog te kopen” lijst gezet dus zal niet lang meer duren.

Dus zo’n mooi familie portret zoals @Zulu heb ik nog niet … maar komt dan van de zomer wel :grin:

Hier dan de Stowa in real life:

2 likes

Ook een hele mooie (in de juiste volgorde) In de lucht, ter zee en ter land collectie.

Dat ze allemaal eenzelfde model strap hebben maakt het plaatje wel af :star_struck:

1 like

Ja die had ik ook maar ik kreeg vandaag een appje:

Het lijkt erop dat deze niet meer van mij is…

1 like

Lijkt erg op een vrouwen hand …

Ik zag kort geleden nog jouw advertentie voorbij komen dus wist al dat die het nest ging verlaten :neutral_face:

Mijn betere helft wil hem hebben. Dilemma: weggeven en er af en toe zelf ervan genieten en nog langer sparen… Of verkopen en een mooie NA verwelkomen :thinking:

Wat wil je betere helft ?

Nu haar een horloge gunnen is beter om straks jouw grail te kunnen (mogen) kopen ??

Happy wife … happy life … of zoiets … :rofl:

1 like

Ik ben erg zuinig op m’n horloges, dus voor het ruigere werk heb ik inderdaad speciaal twee horloges gereserveerd. Overigens heb ik een kantoorbaan, dus zelfs een gouden vintage chrono dragen naar m’n werk is geen enkel probleem. :innocent:

Voor de wat sportievere activiteiten met iets meer risico op schade heb ik een Tissot T-Touch trekking. Ding heb ik gebruikt gekocht en zat al vol krassen, dus een krasje meer of minder maakt niet echt uit. Verder een lekkere toolwatch met kompas en hoogtemeter die soms handig zijn.

Waterdichtheid valt wat tegen, maar ik heb nogal een hekel aan water dus echt een probleem is dat niet. :rofl:

Voor het echt lompe werk heb ik een goedkope Chinese automaat. Mocht ie ergens onder een betonblok belanden zit ik daar niet zo mee. :sunglasses:

1 like

Is de Chinees wel goed waterdicht ? Ziet er uit alsof die wel een sopje kon gebruiken :rofl:

1 like

De Citizen jp2000 voor op vakantie en om mee te sporten:

image

En de Doxa voor het keiharde bubbelwerk:

4 likes