Vind je een datum belangrijk? Want als je voor Explorer / Ranger gaat en je houd bv je Halios en je Speedy dan heb je geen enkele met een datum.
Bracelet of leer? Een Explorer (en de meeste Rolexen) op leer vind ik persoonlijk geen zicht. Ben zelf minder een fan van stalen banden, dus dat kan ook meespelen.
Ik merk bij mezelf dat ik voor het werk graag een datum heb. Daarom draag ik meestal mijn IWC pilot op het werk.
Als het allemaal niet uitmaakt:
speedy behouden
ranger indien leer, explorer indien staal en indien budget.
Nomos dresser, overweeg zeker meer dan enkel de Orion! Passen is de boodschap.
En dan de SKX als vakantieklok apart houden. Eventueel inruilen voor een 009, geeft wat kleur aan je collectie. Ofwel gewoon yolo en de Seaforth als beater. Maar dan vliegt het budget wel weer omhoog
Als je horloges zoals de Breitling wil houden dan geraak je er niet met een 3-piece collection. Ofwel gewoon 2 kisten: drie stuks voor dagelijkse rotatie en een aparte voor de rest (breitling voor de liefhebberij, skx vakantieklok). Geeft ook wat meer rust
Ik zou beginnen de Breitling te verkopen en als dat gebeurt is de Nomos aan te schaffen. Als die bevalt heb je al wat meer rust en kan je altijd nog de Halios verkopen of toch de volgende stap zetten naar bv een Rolex. Maar goed dan zou ik eerst eens wat modellen gaan passen als je in die prijsklasse gaat shoppen.
De SKX en de Halios zitten teveel in elkaars vaarwater, dus daartussen zou ik een keuze maken. Verder de Speedmaster houden en het geld dat de Breitling opbrengt tegen de Explorer aanleggen.
Net zoals meer hier, heb ik niet zo veel met die Breitling. Die en de SKX zou ik weg doen. Als nieuwe klokjes zou ik de Tudor Heritage en de Seiko MM300 terugkopen.
Wat je stelt over de Seamaster 300 Master heb je gelijk in. Ik heb m tot twee keer toe gekocht en om de door jou genoemde reden ook weer verkocht!
Heb hier een beetje wat ik ook zei over de Grand Seiko … Zoveel geld uitgeven voor een Seiko? Hij is wel prachtig! En de perfecte maat voor een duiker met 40mm
Heel mooi … maar als de Halios blijft dan heb ik 2 horloges met een blauw plaat …
Ik geef niks om een datum. Eigenlijk zelfs onhandig als je veel wisselt. Leer en NATO voeren wel de boventoon bij me. Staal is niet gelijk mijn ding … Al ben ik met je eens dat dit wel op een Explorer hoort …
Dit spreekt me wel aan … mezelf gewoon voor de gek houden!
Had je me dit niet van de week kunnen zeggen??!! Dan had ik deze topic achterwege kunnen laten!
Een three piece collection, wow wat een voornemen! Het zou mij niet lukken!
Ik zou de Halios en Speedmaster houden en er òf die Nomos als dresser ernaast zetten of een Vostok Amphibia (de keuze is reuze) als beater/go anywhere
Simpel: Halios eruit!! ;). Die nomos gaat echt niet vervelen. Anders is er nog een Nomos Orion volgens mij met speelsere goudkleurige indexen en witte wijzerplaat, ook heul mooi
*Zeker de Speedy houden idd😍
*de BB is super maar als het financieel mogelijk is de Explorer meteen aanschaffen😉
*de skx moet idd in de standaarduitrusting van een horlogeliefhebber zitten…
Maar… ik ‘hàd’ dan de Batman in dat ‘gat’ laten zitten:heart_eyes:
Leuk topic en natuurlijk weer heerlijk herkenbaar!
Mooi! Dat is al een zorg minder! En als je in Q1 5.5k op een Explorer kan stukslaan kun je die Peion vermoedelijk nu al (bijna) kopen. Dan heb je in ieder geval een top dresswatch (en je eerste lichte plaat), die je eventueel makkelijk kan flippen.
Vervolgens kun je rustig kijken wat er moet vertrekken. Een beater heb je gewoon nodig dus die SKX zou ik houden, Speedy zoals je aangeeft ook en de Halios begint een soort cultstatus te krijgen onder liefhebbers dus doe ook die vooral niet weg. Als er dan een moet gaan: de Breitling.
EDIT:
Nee; hij doet me niks en ik vind hem op de meeste polsen veel te klein ogen voor een fieldwatch.