Terug naar een 3-piece collection, advies graag

3 Piece of 3 modellen. Ik heb eens een verzamelaar ontmoet welke 4 AP royal oak had met verschillende wijzerplaten om bij zij kleren aan te passen. Dat is toch eigenlijk maar 1 Piece toch?

3 is te weinig voor je denk ik.

Succes met dit dillema.

Je wil wat afwisseling he ā€¦ En 3 piece kunnen we oprekken naar 4! 3 in de doos, 1 op de pols :slight_smile:

1 like

Hahahaā€¦ je bent ook niet standvastig Sven

:blush: :blush: :blush:

Als je streeft naar meer is dat gevoed door ontevredenheid lol :stuck_out_tongue_winking_eye:

Inhoudelijk zou ik al ben ik geen fan zelf de moonwatch houden, die is zeker kwa maat en uitstraling misschien wel de beste van de 4, voor de rest moeilijk, een tudor er bij?

Onrustā€¦ leg dat eens uit.
Ik kan geen afscheid nemen van horloges en zeker niet als ze gebonden zijn aan een gebeurtenis qua aanschafmoment of dat hij bij een gedenkwaardig iets om de pols hing.
Vind het juist heerlijk om lekker af te wisselen.
Qua upgraden snap ik het wel maar dan nog.

Overigens voel ik gewoon aan dat alles eigenlijk een heel lang gerekt excuus is naar die Explorer toe :slight_smile:

En dat snap ik maar al te goed!

2 likes

:point_up: Dit. [quote=ā€œSvennos, post:1, topic:131528ā€]
ik zou de aankoop hierdoor moeten uitstellen tot Q1 volgend jaar.
[/quote]

Watā€¦eenā€¦straf. Wij hebben maar een zwaar leven Sven :stuck_out_tongue_winking_eye:

@SwedishChef zei toevallig hetzelfde gisteren, toen ik mijn nieuwe mod in de pauze op werk op de foto wilde zetten en langs alle kantoorruimtes ben gelopen met een geimproveerde fototent van aan elkaar geplakte A4ā€™tjes voor het juiste licht.

Het leven van een WIS gaat niet over rozen :rose:

6 likes

Breitling en Halios exit, that simple :+1:

1 like

Die Sinn UTC is prima beater, nog een meer dressy watch voor erbij (zoals die Nomos) en dan je Omega houden om af te wisselen met de 2 anderen. :grin: Dit helpt ook om voeling te houden met je vorige collectie.
Kortom: Sinn er in, Nomos er bovenop, Omega houden en de rest er uit.

1 like

Expl. op leer is niks mis mee:

6 likes

Zeker! Afgaand op de lijstje en de Emergency houd je wel van een wat technische look. De Sinn 856 die je noemt is dan een mooie optie, een van de EZM modellen evt ook afhankelijk het formaat. Tudor North Flag? Bremont Solo? IWC Ingenieur? Of een Speedy X33 als echte upgrade van de Breitling. Wel weer wat duurder maar jij wilde upgraden! :wink:

Haha, ben ik zo doorzichtig :stuck_out_tongue_winking_eye:? Maar serieus hier ben ik nog niet over uit ā€¦
Binnenkort maar eens met de vrouw des huizes het Twentse landschap verlaten en een dagje Amsterdam doen en wat horloges passen/bekijken. O.a. naar Amsterdam Vintage Watches en Ace. Helaas niet zulke winkels hier in de buurt ā€¦

1 like

Jaa, zoiets als dit en dan nog de explorer 1 erbij.

En dan ben je voor altijd klaar.

5 likes

Tudor North Flag is niet mijn ding, De Bremont Solo en de Speedy X33 zijn wel erg gaaf, maar helaas te groot ā€¦ heb niet zulke grote polsen ā€¦ De Sinnā€™s blijven cool, daarom ook zoā€™n flinke lijst, en daar zou ook een EZM 3F bij kunnen :slight_smile:

1 like

Op zich niet, maar ik vind het afbreuk doen aan het horloge, waar ik het bv bij een Speedy een upgrade vind.

Tov

Als je een goeie 5k voor een horloge legt, moet je een perfecte band combo hebben ook vind ik. Uiteraard is dit geheel subjectief :zipper_mouth_face::wink:

Ben benieuwd hoe het uitdraait!

2 likes

Eens. Explorer op staal. Perfecte band, perfecte afwerking, hoog draagcomfort.

Als je over je Grand Seiko schaduw been kan stappen


Dressy en Quartz en kost niet de wereld

1 like

Eerst therapie denk ik :stuck_out_tongue_winking_eye: Mooi is die zeker!

1 like

Ok dan nog een bommetjeā€¦

Wat dacht je van een SBGE009? Laatst nog 1 aangeboden voor onder de 4K in Duitsland:

3 likes

Ik zou in elk geval de Speedmaster en de SKX houden.

Dan: 2 kisten, volgens illewoareā€™s redenatie. (Waarbij aangetekend dat ik en velen de Explorer wel een dagje leder gunnen).

Koop onmiddelijk een Datejust 36. (Leuk om te schrijven en leuk om te doen, ja toch)
Later inruilen op een Explorer, of houden en doorsparen.
Indien ingeruild: Je mist de DJ en je spaart voor DJ en je sorteert voor op de uitvoering die je de eerste keer niet kon vinden.
Dan zoals GMTplus1 zegt: GS quartz. Als je liever de Orion hebt: overweeg de 35. (Zoek de vergelijkingsdraden 35/38 bij dikkere polsen op WUS).

Als niet Breitling fanaat denk ik wel eens aan de Aerospace voor 95% van de gevallen dat ik een G Shock draag. (alles behalve sleutelen/klussen zeg maar). Je zegt dat je hem niet veel draagt: weinig dragen is toch geen probleem? Als je hem niet draagt zou ik hem wel weg doen. Geen idee of ik er zelf echt op zou vallen maar daar heb jij dan die 2 kisten voor. :grin:

Ik weet niet wat je echt te veel horloges vind maar ik zou er dan nog wel een of enkele duikers met een kleurtje bij willen, en dat kan heel goed iets betaalbaars zijn, zeker als het voor af en toe of zomer is. Ook zo te flipperen bij ā€œonrustā€.

Een 36er op leder:

3 likes