Terug naar een 3-piece collection, advies graag

Done. Nou, zo lastig vond ik het niet Sven :sunglasses:

16 likes

Han, je bent een Genie…:evergreen_tree:

1 like

Dan ben je dus ontevreden.

Breitling een kans geven als het een titanium is, koop een titanium bracelet en je doet 'm nooit meer af…

Eens!

Waarbij de Datejust ook een Nomos mag zijn
Zoiets: of een Orion

2 likes

Die Nomos! :slight_smile:

Heb hier een beetje wat ik ook zei over de Grand Seiko … Zoveel geld uitgeven voor een Seiko? Hij is wel prachtig! En de perfecte maat voor een duiker met 40mm

Heel mooi … maar als de Halios blijft dan heb ik 2 horloges met een blauw plaat …

Ik geef niks om een datum. Eigenlijk zelfs onhandig als je veel wisselt. Leer en NATO voeren wel de boventoon bij me. Staal is niet gelijk mijn ding … Al ben ik met je eens dat dit wel op een Explorer hoort …

Dit spreekt me wel aan … mezelf gewoon voor de gek houden! :laughing:

Had je me dit niet van de week kunnen zeggen??!! Dan had ik deze topic achterwege kunnen laten! :joy:

2 likes

Ik heb de titanium bracelet bij de Breitling… maar leer en nato liggen me beter.

1 like

Ik hoor niemand over de Tudor Heritage Black Bay 36 … vinden we dit niks? :thinking:

Ok, dan zou ik beginnen met wat je allergrootste wens is, en dan kijken welke je daarvoor wel zou willen opofferen :wink:

Succes en onthoud: bezit van de zaak is 't eind van het vermaak… #opaswijsheid de zoektocht maakt het interessant

1 like

Een three piece collection, wow wat een voornemen! Het zou mij niet lukken!
Ik zou de Halios en Speedmaster houden en er òf die Nomos als dresser ernaast zetten of een Vostok Amphibia (de keuze is reuze) als beater/go anywhere

Simpel: Halios eruit!! ;). Die nomos gaat echt niet vervelen. Anders is er nog een Nomos Orion volgens mij met speelsere goudkleurige indexen en witte wijzerplaat, ook heul mooi :slight_smile:

1 like

Die Breitling hè; vreemde eend in de groep…

Ik weet niet of het dat is … laat ik zeggen dat ik altijd beter wil … het is meer een streven naar meer.

1 like

*Zeker de Speedy houden idd😍
*de BB is super maar als het financieel mogelijk is de Explorer meteen aanschaffen😉
*de skx moet idd in de standaarduitrusting van een horlogeliefhebber zitten…
Maar… ik ‘hàd’ dan :weary: de Batman in dat ‘gat’ laten zitten​:heart_eyes:

1 like

Shhhhh … wil ik het niet meer over hebben :rolling_eyes:

3 likes

Leuk topic en natuurlijk weer heerlijk herkenbaar!

Mooi! Dat is al een zorg minder! En als je in Q1 5.5k op een Explorer kan stukslaan kun je die Peion vermoedelijk nu al (bijna) kopen. Dan heb je in ieder geval een top dresswatch (en je eerste lichte plaat), die je eventueel makkelijk kan flippen.

Vervolgens kun je rustig kijken wat er moet vertrekken. Een beater heb je gewoon nodig dus die SKX zou ik houden, Speedy zoals je aangeeft ook en de Halios begint een soort cultstatus te krijgen onder liefhebbers dus doe ook die vooral niet weg. Als er dan een moet gaan: de Breitling.

EDIT:

Nee; hij doet me niks en ik vind hem op de meeste polsen veel te klein ogen voor een fieldwatch.

Jawel, die kopen. Speedmaster, Black Bay 36 en SKX, klaar.

Ja ik zou die Nomos inderdaad nu kunnen kopen, de pot is vol genoeg (een oproep al geplaatst van de week onder gezocht). Dan even bezinken wat de volgende stap zal zijn… wellicht kijken wat een replacement duiker/fieldwatch van een betere klasse zou zijn …

1 like

Mijn advies is, kijk niet naar wat je moet laten gaan maar naar wat gaat komen :wink::+1:

1 like

Lijkt me dan dat een 3 piece collection nog een stap te ver is Sven🤔.
De Speedy is toch dressy voldoende?