Terug naar een 3-piece collection, advies graag

Erg mooi, die 14270 op zo’n vintage strap.

Toch is de beste optie van allemaal nog niet langsgekomen:

Groetjes en slaap lekker,
Han

5 likes

:fearful:

Die gedachte alleen al! Account op Hf opzeggen, afscheid nemen van al je horlogevriendjes en NOOIT meer wat mogen kopen of naar verlangen…

3 likes

Advies

4 likes

Allemachtig wat zijn die Panerai’s toch onmeunig en onnodig lomp!

6 likes

[unquotable picture]

Neeeejjjj

1 like

Heerlijk!

Eigenlijk moet de speedy nog ingewisseld voor een Zenith tricolore.

1 like

Vandaar 2 kistjes. Een kleine kerncollectie die je nooit weg doet en daarnaast 1 tot misschien een handvol om te wisselen.

1 like

Inderdaad! Maar dan zou ik ook gaan voor de Luminor Submersible 1950 3 Days Automatic Acciaio 42mm (jemig wat een mond vol). Past net misschien met z’n 42 mm …

https://hodinkee.imgix.net/uploads/images/1508766447316-47iek33uvb7-67b6be476464fee78da45e0bd702bfa1/Panerai-Luminor-Submersible-1950-42mm-19.jpg?ixlib=rails-1.1.0&auto=format&ch=Width%2CDPR%2CSave-Data&fit=crop&fm=jpg&q=55&usm=12&w=820&s=55733046ff2e97b3e885a359297c7cf2

2 likes

Ik vind dat de Explorer en Speedy binnen een kleine collectie veel te veel overlap hebben. Ik zou als je een Rolex wil eerder voor de vintage datejust gaan (lichte, grijze of blauwe plaat). Met de speedy heb je al een alles kunner dus zou twee andere meer uitgesproken klokjes nemen.

3 likes

Ik vind dat je nu ook al een erg mooie collectie hebt

3 likes

ik zou zelf de omega en seiko houden, en dan om ook iets in de richting van dress watch te hebben een grand seiko uitzoeken, dat maakt de verzameling wel lekker divers. maar uiteraard zijn alle horloges die je opnoemt het overwegen waad en snap ik dat het daardoor een lastige keuze is :joy:

bedenk wel, als je voor iedere gelegenheid maar 1 horloge hebt hoef je ook niet te kiezen :wink:

Maak er een 4 piece van. Ik zou gelet op mijn eigen voorkeuren:

1: De speedy houden, behoeft geen uitleg, is en blijft een topper! Hier de mijne:

2: Sparen voor de explorer, ik zou zoeken naar een 14270 of een 114270, die zijn nog 36mm (de oudere zelfs met tritium) en weergaloos mooi, in mijn optiek overigens mooi op zowel leer als op staal. De mijne, een 14270 uit 1996 met tritium plaat:


3: Sparen voor een vintage dresser, een vintage Omega constellation is mijn favoriet, pie pan of c case. De c case connies kun je nog redelijk voordelig vinden:

4: Sparen voor de squale 1521 als zijnde een robuust horloge en topduiker. Top ding, prachtige kast, eta2824, vintage looks, 500m waterdicht, laat weinig te wensen over.

Op deze manier heb je na wat sparen een collectie die gevarieerd is en een upgrade is t.o.v. jouw huidige collectie. Breitling, halios en skx zou ik allen weg doen om de explorer te financieren en vervolgens doorsparen voor nummer 3 en 4.

Of nog beter, maak er een gevarieerde 8 piece van! :wink:

6 likes

Goede ideeën (én horloges), maar ik denk dat je Svennos onrustig maakt :smile:

2 likes

Grappig, zo had ik het nog niet bekeken. Ik begrijp het wel een beetje. Maar ik vind ze allbei geweldig en ik zie ze als heel verschillende horloges, en zou ze beiden graag in een kleine kerncollectie zien. En ook de Speedmaster in zwart/wit. Daarnaast iets met wat kleur: prima.

Als je een 3 piece collectie wil hebben en de Speedy en SKX wil behouden, blijft er volgens mij niet veel keuze over. Persoonlijk zou ik dan eerder een collectie met vier stuks overwegen met daarin de SKX die de rol van beater vertolkt.

Misschien is het ook nuttig voor jezelf om te identificeren welke types je wil. De meeste collecties van drie stuks bestaan uit een alleskunner, sportief horloge en chique horloge. Voor de laatste lijkt de Nomos Orion me uitermate geschikt. De Speedy is imo zowel een alleskunner als sportief en ik zie inderdaad wel de overlap met de Explorer. Als derde horloge zou ik het bij een Rolex houden, maar dan een ander model. In die situatie zou ik persoonlijk dan eerder voor een Milgauss opteren.

Die is dan misschien in verhouding weer te hoog. Tot 44 mm vind ik Panerai ech heel makkelijk draagbaar. Met de 47 mm versies maak je wel echt indruk! En ook die kunnen eigenlijk best.

Je laat wel een indruk achter, of je er eentje maakt valt over te discussiëren.

Maar zoals telkens is het leuk om de verschillende opvattingen te zien. Ik denk niet dat Sven met een 47mm om de pols rond gaat lopen :smile:

Als ik er al aan denk dan moet ik in therapie! :laughing: (4 stuks kan nog wel …) Maar ik kan me vinden in je suggesties, mijn dank! :beers:
Een Omega Constellation zou zeker niet misstaan. Binnenkort maar eens wat vintage modellen ervaren, en de Rolex Explorer, DayDate en Omega Constellation bekijken.

Zeker leuk om de verschillende inzichten te zien. Maar 47mm … Nee , gaat hem niet worden :scream:

2 likes

Die 4 piece suggestie is om van te smullen Vincent ! Kan ik me helemaal in vinden.

1 like

Goed topic, Sven. Hier lopen wij allemaal wel eens (vroeg of laat) tegen aan. Groepstherapie helpt…

Mijn mening? Direct voor de vintage DJ36mm gaan. Al heb je die niet al te lang geleden voor je neus gehad. Kan me niet heugen dat je hier heel erg warm voor liep.

Als goede tweede de Explorer 14720, met zijn 36mm de ideale kandidaat.
Vergeet die verguisde jubilee van @HanDavinci Vintage leren strap kan ie heel goed hebben.

3 likes