Terug naar een 3-piece collection, advies graag

Ik liep er zeker niet mee weg, is een horloge (casemodel) waar ik warm voor moest lopen … Echter hoe meer ik er over lees en zie, hoe enthousiaster ik word! Komt mede door jou @SwedishChef en @HanDavinci :slight_smile:

De Explorer (die ik wel prefereer boven de DJ) gaan we ook ervaren. De oude en jonge generatie. Ik verwacht eigenlijk dat de 36mm me beter zal staan dan ik denk … al moet ik aan die maat wel wennen waar ik vroeger vaak >41mm heb gedragen.

2 likes

In dat geval; graag gedaan. Ik ben verzot op mijn Speedy, vind hem echt fantastisch. Maar de DJ heeft de favorieten status snel overgenomen.

36mm is ook beter te betalen, uit mijn hoofd. Volgens mij heeft @AmsterdamVintageWatches er een aantal staan voor ongeveer 4k.
Ik wissel vrij makkelijk van Speedy naar DJ, scheelt toch 6mm, volgens de specs. Verschil is verwaarloosbaar in het echt leven.

4 likes

Heerlijke discussie dit. Ondanks dat ik ook niet heel erg warm werd van de DJ36 merk ik dat ik er ook steeds meer naar aan het kijken ben. En dat terwijl ik hem toch echt veel te klein vond.
Nou ja, soms moeten dingen ook groeien.

Dus DJ of Explorer
Speedy
Halios, laat iedereen maar roepen dat ie weg moet, jij en ik weten wel beter, die dail is zo mooi. :heart_eyes:
Nomos, wordt ik niet zo warm van, maar als jij dat wel wordt, vooral kopen

O ja, en de Skx vooral houden en niet meetellen maar in je gereedschapskist neerleggen.

2 likes

De Datejust hoort 36mm te zijn. Een Datejust is klassiek, zo hoort hij ook gedragen te worden.

Op zijn jubilee of een vintage strap:

Maar als je hem er piekfijn uit wil laten zien, moet je even bij @Logie zijn

4 likes

Hahahaha

1 like

Te kleurrijk!

Dat vond ik ook! Speedy, met wat omwegen ,ingeruild voor een Zenith El primero tricolore. Sub vervangen voor een rode blackbay.

Wel nog wat extra horloges , 3 piece lijkt nog niet te lukken

Alles verkopen en opnieuw beginnen.

Beter voor je. Want `s morgen geen onrust meer, want er valt niks te kiezen.

Dan eens rustig kijken naar 2 horloges. Wat wil je op kantoor dragen en wat als je thuis bent?

1 like

Zoals @anon50762135EV, @GMTplus1 of @Number4 bijvoorbeeld? Ik weet niet of dat per definitie méér rust geeft.

1 like

Ik zoek geen rust… vind het kopen en verkopen leuk

4 likes

Nee geloof ik ook niet :grimacing: maar wel weer erg leuk :wink: succes met de keuzes :+1:t2:

1 like

Candide en gmtplus komen altijd weer terug op hetzelfde horloge. Die moeten zich gewoon afmelden hier van het forum :joy:

Wil je rust?.. Tip: wegblijven van HF

7 likes

Haha, echt?

1 like

Ben je meteen de helft van de horlogemarkt kwijt…:fearful:

Edit: en ik mijn eigen parkeerplek bij het Postkantoor

3 likes

Hummmm … :thinking: daar zit wel wat in … :upside_down:

2 likes

Die blijft ook voorlopig, daar ben ik wel over uit :wink: Een week, een maand, een jaar? Who knows …

1 like

Jouw Halios, mijn pols :sunglasses:

1 like

Mijn lukt dat prima zo’n 3-Piece Collection
snap de uitdaging niet?

Hier mijn 3-Piece Collection
Flieger - Duiker- Dresser

Hier mijn tweede 3-Piece collection :wink:
Beach to Boardroom - Vintage - Dresser

ON TOPIC
Seiko behouden
Speedmaster behouden
Rest er uit
Terug
SMP 300 Blue
DJ

2 likes

Als sportieve dresser is onderstaand model toch ook echt wel een mooie of niet dan? Heb deze suggestie nog niet voorbij zien komen trouwens. Zijn we minder fan van dit model? En zo ja, why?

2 likes

Mooie suggestie en eigenlijk misschien wel een betere aanvulling op de Speedy dan de Explorer… En iets goedkoper zelfs! Ik corrigeer:
Speedy
Rolex OP
Nomos Orion 35mm later en gewoon de Halios voorlopig in de plaats houden

SKX in de toolbox :smiley:

1 like