Terug naar een 3-piece collection, advies graag

ben niet zo van de Panerai, maar vind dit toch echt wel een heel erg gave klok. Niet te groot, de blauwe secondewijzer geeft hem iets speels. Echt enorm mooi.

Zou 10 keer liever voor deze gaan, dan voor een Rolex Sub.

En de ambiance van een biercafe.

2 likes

Ik prefereer wel een Explorer boven een OP ā€¦ net wat ā€œsportieverā€? Die OP is erg ā€œnetjesā€. Maar ook hier, wil ze eerst op de pols zien.

3 likes

Voor mij de ā€œrondeā€ bezel in vergelijking met de Explorer en het gemis van de easy link. Verder heel mooi under the radar Rolex

1 like

Hangt er inderdaad van wat je mooi vindt natuurlijk. Objectief gezien is het een meer verschillend horloge, maar of dat jouw stijl is. Ik kom zelf altijd terug bij matzwarte geprinte wijzerplatenā€¦ hoeveel ik ook mijn best doe om meer diversiteit in mijn collectie te steken :sweat_smile:
Zeker de Tudor Ranger niet afschrijven dan, die blijft indruk op mij maken elke keer ik 'm om doe. Die geverfde uurmarkeringen en die geborstelde kast blijven een eyecatcher. Heb ik al het meeste complimenten op gehad ook (collectie: Tudor Ranger, IWC Pilot, Nomos Tangente en Oris 65)

1 like

3 pieces zie ik niet zitten
Heb een Celini als dresser maar zou dat zeker niet als enige dresser willen.
Ook de SMP en de SKX007 zijn voor verschillende gelegenheden.
Daarnaast heerlijk om met verschillende vintages te wisselen.
En tot slot: wat is het leven zonder een Breitling achter de hand ?

Kijk, ik wil het niet nodeloos ingewikkeld maken maar de smp300 draagt ook erg lekker op leerā€¦
Daar hoef je het vrees ik niet voor te laten. Of je koopt die Peter Blake waar ene @charlesb52 volgens mij best graag vanaf wil. Heb je het beste van 2 werelden. Mooie band maar toch een smp300.

Maar nogmaals, ik wil het niet moeilijker maken dan het al is. :blush:

1 like

Tja ā€¦ Thomas ā€¦ neem je de volgende keer je leren band dan mee? :wink:

3 likes

Prachtig

Allemaal hartelijk dank voor de input! :pray: De plannen zijn nu als volgt :

  • Breitling Aerospace is/wordt verkocht
  • Speedy en Seaforth blijven
  • Er komt een Nomos Orion nog dit jaar in de collectie (Nieuw of liefst een net gebruikt exemplaar)
  • Een 3-piece Rainer kistje incoming
  • De SKX gaat naar een aparte plek, en hou ik buiten de reguliere collectie samen met een G-Shock en nog een sporthorloge

Verder neem ik de tijd de komende maanden wat ik verder doe zoals een upgrade naar een Rolex Explorer of een DJ.

8 likes

:heart_eyes:

Je snapt dat ik je dan meteen app om een koffie-date in te plannen.

2 likes

Het mooie is dan ook dat je aan beide geen buil kan vallen. Die ben je zo weer kwijt, normaal gesproken.

2 likes

Just curiousā€¦ hoe is het afgelopen jaar gegaan met terug naar 3 piece collection. Speel met de gedachten (nou ja 5 dan, past in 1 kist. Misschien met zesde om de pols), maar het zweet breekt mij al uit.

Volgens mij heeft @Svennos gedaan wat hij aangekondigd heeft, waarvoor lof en hulde.

1 like

Haha, dat is natuurlijk heel persoonlijk, maar het heeft me absoluut meer rust gegeven! Altijd die keus maken, waar ik eigenlijk 9 van de 10 keer altijd dezelfde stukken om deed ā€¦

Enkele stukken die kwalitatief wat beter zijn dan gemiddeld werkt prima voor me.

2 likes

Ik kan mij voorstellen dat het meer rust geeft. Minder keuzestress en knagende gevoel als je andere stukken minder polstijd geeft.

1 like