Terug van WATCH 2008

Vandaag afgereisd naar het altijd zonnige Limburg om eens te kijken op WATCH 2008.

Had helaas geen fotocamera meegenomen want er lag genoeg moois!! Horloge’s die mij vooral aanspraken (persoonlijke smaak dus) waren de horloge’s van:

Hentschel-
mooie klassiek ogende horloge’s. Deed me op de een of andere manier denken aan Minerva, kwa afwerking en looks althans. Zagen er ook erg duur uit dus maar gauw verder gelopen. :wink: Model dat mij erg aansprak was de H1 handwinder in Witgoud

Limes -
wel eerder van het merk gehoord maar verder weinig ervaring mee. Een model dat er voor mij uitsprong was de Limes Pharo:

STOWA -
de voornaamste reden dat ik ben gegaan. De Airman en Antea KS vond ik echt schitterend. Al vond ik de Antea KS in mijn ogen toch wat klein ogen… en dat heb ik niet gauw, dat iets te klein is. Andere Anteas die er lagen vond ik weer te groot, die zijn geloof ik met automatisch uurwerk ipv handwind. Volgens mij lag er ook een 38mm Airman, kan iemand dit bevestigen? Of is dit gewoon de 40mm die klein oogt (een bezitter die hier wat over kan zeggen?) Heb ze enkel in de vitrine zien liggen dus helaas niet kunnen passen om de pols, had ik wel graag gewild eigenlijk, vooral omdat ze alleen maar op internet te koop zijn.

Meer mensen die geweest zijn? Plaats hier je foto’s en ervaringen! (tu)

leuk verslag Jaap-Wim, ik ga morgen dus ben benieuwd bij welke vitrine ik snel moet doorlopen(:smiley:

Bedankt voor je verslag Jaap-Willem, kon helaas zelf niet en moet het dus doen met verslagen van mede-forum leden.

mvg, Frans

Tobias Schreef:

leuk verslag Jaap-Wim, ik ga morgen dus ben
benieuwd bij welke vitrine ik snel moet
doorlopen(:smiley:

Je zal er nu al wel zijn denk ik, maar ik had nergens het idee dat ik snel door moest lopen. Het is denk ik meer een kwestie van smaak.

Veel plezier in elk geval vandaag en ben benieuwd naar de overige verslagen en foto’s!!

Ben net terug en het was wel de moeite waard. Jaap-Wim, met snel doorlopen doel ik meer op het “risico” iets moois te zien dat eigenlijk buiten het budget valt, niet omdat het niet mooi o.i.d. is.
Vooral prettig dat de Archimede en limes horloges gewoon op tafel lagen, om aan te raken dus! Heb ook nog even de Stowa Seatime gepast, is toch wel erg mooi hoor!

Net terug van een dagje Maastricht. Om 6 uur op, om 7 uur staat Bojo voor de deur en klokslag 10 uur op plaats van bestemming:) We hadden het er graag voor over.

Veel horloges bekeken, uitgeprobeerd, bewonderd en soms vlug aan een vitrine voorbij gelopen. Daarnaast natuurlijk enkele bekenden tegengekomen, waaronder Jürgen en kennis gemaakt met Hans Mennink. Verder een bijzonder prettig gesprek kunnen voeren met Jörg Schauer en daardoor gelukkig bijtijds tot de conclusie gekomen dat de Stowa Marine automatic (helaas) te klein is voor mijn pols. Helaas kon hij mij niet de belofte doen dat er dit jaar nog een grotere versie op de markt komt;)

Horloge’s die mij zijn bijgebleven zijn oa

de Glycine Incursore, tussen al die enorme horloges van Glycine was deze (met 44mm) nog een kleintje

de Nienaber Retrograde van Rainer Nienaber uit Bünde, een bijzonder vriendelijke man uit noord Duitsland

de Archimede Flieger

Daarnaast met de vertegenwoordiger van Habring (Oostenrijk) gesproken, helaas geen foto’s, maar zeer bijzondere horloges. Verder nog met de heren van Kasimon, Kremke en Korsbek gesproken, hun verhaal was misschien wel beter dan hun waar;)

Per saldo een geslaagde dag.

Ook de erg noordelijke afvaardiging is net terug uit het mooie zuiden; prima locatie, goede parkeerfaciliteiten, keurig verzorgde catering, niets dan lof voor de organisatie behalve… de lezing ging in de bovenzaal om onduidelijke redenen om 11.00 uur niet door en dat hadden ondergetekende en Marten P nu wel even zien en horen.

Uitschieter vond ik het merk Habring (kende ik niet); Regatta uitvoering in handen gehad, mooie donkerblauwe wijzerplaat en Valjoux 7733 uurwerk als ik het goed onthouden heb. Bij AWCO kunnen genieten van de Van der Klaauw horloges; Bram droeg by the way een Astrea (zou ik maar erg zuinig op zijn) en kennisgemaakt met Dale Vito.

Kadloo; echte plakker met wel erg opzichtige ‘omega ocean planet’ achtige stijl. Alles leek wel verdacht veel bekenden merken en uitvoeringen, snle doorlopen dus.

Nienaber uit Bünde; erg originele horloges en complicaties. Glycine, ik schrok mij een hoedje bij een exemplaar van 53,5 mm met 3 verschillende tijdzones. Stowa, ik was nooit een flieger fan maar nu ik het ‘live’ heb gezien ben ik een wat andere mening toegedaan.

Voor de fotos moeten jullie geduld hebben totdat Nivelacuso zijn verslag aanlevert; zijn camera was niet uit zijn handen te slaan B)-

Kortom van de 720 km geen spijt en met Marten P een prima horlogedag beleefd.

Groet,

Bojo

Net terug vanuit Maastricht. Het was een mooie locatie en het weer hielp goed mee. Binnen was er veel moois om te zien.

Wat mij het meeste bij is gebleven is onder andere de Dornblüth 99.4. De Dornblüth’s lichte wijzerplaat is echt zéér mooi, als je het mij vraagt is het sprankelend zilver / wit.

Verder vond ik de Habring2 Chronograph een heel bijzonder mooi horloge. De chronograaf functies worden bediend door de kroon, waardoor er dus geen pushers nodig zijn. Verder was de wijzerplaat een echte eye-catcher door de manier van polijsten. De onderstaande foto van de eigen website doet het horloge geen goed, maar geeft wel een goed idee.

Ook heb ik de presentatie van Lottermann en Soehne nog gevolgd. Het lijkt me best leuk om een keer mijn eigen horloge in elkaar te zetten met mijn eigen naam op de wijzerplaat.

Verder nog een aantal bekenden gezien, maar eignelijk alleen maar even met Henrik en Dale staan praten.

Bojo Schreef:
Bij AWCO kunnen

genieten van de Van der Klaauw horloges; Bram
droeg by the way een Astrea (zou ik maar erg
zuinig op zijn) en kennisgemaakt met Dale Vito.

Bojo

Ik was er vandaag met Roel, we wisselden Farid & Toesja af en bram had een lekkere vrije zondag.

Bedankt allemaal voor de gezelligheid.

Jij ook bedankt Dale, die Klauw’s zijn erg kunstig&fraai, en ik heb nu een boekje om ze nog eens uitgebreid te kunnen bestuderen.

Groeten,

Martin

Ook ik heb genoten.

Heerlijk kunnen kletsen op een ontspannen manier met allerlei horlogebouwers, en mede-enthousiasten, de mooiste klokken kunnen zien, zelfs een Cornelius onder de microscoop bekeken.
Ik ben denk ik wel vier keer langs iedere stand gewandeld, en steeds zag ik weer wat moois :slight_smile:

Wat ik ook zo leuk vind is dat er voor elk wat wils was, van goedkoop tot erg duur.

Groeten,

Martin

Zo, nog even met Krabong & Mrs en Lucien & Mrs een hapje geGriekt. Was wel genoeg moet ik zeggen :slight_smile:

Veel mooie ‘kleine merken’ gezien op Watch 2008. Absoluut de moeite waard. ook als je het kaartje gewoon betaald hebt :slight_smile:

Verder.

AadD
Nivalecuso
Henrik
Lunar
Krabong
Lucien
Steef
Ryan
Dennisf (net te laat…)
Dale
etc.
etc.

jullie vallen best mee irl. :slight_smile:

Da’s prettig om te horen:)
Ook ik vond het zeer de moeite waard.
een gevarieerd aanbod van horloges,de een prachtig de ander niet om aan te zien.
Wat mij in het bijzonder is bijgebleven zijn de horloges van Nienaber en Dornbluth.
Het meest tot de verbeelding sprekend was voor mij toch de presentatie van de horloges uit Ijsland.
Heb verschillend malen een gezellig praatje gemaakt met die en gene en zelfs nog iets vaags over een Vlaamse meeting uitgesproken met een mede horlogeliefhebber maar dat moet nog even sudderen en komt in het nieuwe jaar vast wel in het nieuws.

Aad A Schreef:

Heb verschillend malen een gezellig praatje
gemaakt met die en gene en zelfs nog iets vaags
over een Vlaamse meeting uitgesproken met een mede
horlogeliefhebber maar dat moet nog even sudderen
en komt in het nieuwe jaar vast wel in het nieuws.

Vaag? Jij en Tombeur gaan toch een weekend BE meeting organiseren met veel drank, vrouwen en klokjes??? Volgens mij was het allemaal heel concreet en moeten alleende details nog uitgewerkt worden… :wink:

Het was een top dag met leuke mensen en mooie (bijzondere en soms waanzinnige) horloges.

Bedankt allemaal!

@Henrik: leuk om je eindelijk eens irl te ontmoeten (tu)

Ok OK jij je zin veel vrouwen en drank dat zal nog wel lukken maar om na zo’n dag als vandaag nog met bijzondere klokkies te voorschijn te komen dat wordt effe moeilijk.
Moet is kijken of ik nog contacten heb in de buurt van Parijs daar schijnt nog wel iets circuleren.B)-

Een bericht van Ernie (ontvangen via mail met het verzoek tot plaatsing) voor de forum mannen (en vrouwen):

Hartelijk dank voor jullie enthousiaste reacties en voor de publicaties over Watch2008 op de fora. Fijn om te weten dat jullie het naar je zin hebben gehad.

Gisteren tijdens de slot bijeenkomst met de exposanten hebben Marcel en ik aangekondigd dat Watch2009 in de steigers staat!
Hopelijk zijn jullie er dan ook weer bij!!

Groet, Ernie

MBT de Stowaverloting ontving ik dit (voor mij droeve :slight_smile: ) bericht:

Ha Hans,

We weten het al, maar degene die het heeft gewonnen heeft nog niet opd e mail gereageerd van gisteren avond (jammer genoeg). We willen zijn naam daarna pas publiceren. Ik zet het wel al op de site nu (anoniem). Ik moiet je voorlopig teleurstellen (het is iemand uit Duitsland), maar mocht hij niet reageren op de mail, dan trekken we nogmaals!

groet,

Marcel

hcptdg Schreef:

MBT de Stowaverloting ontving ik dit (voor mij
droeve :slight_smile: ) bericht:

… Ik moiet je voorlopig
teleurstellen (het is iemand uit Duitsland),

Het is Duitsland van harte gegund! Dan komen onze Duitse vrienden misschien de klap een beetje te boven bij het verlies van de Sub 16800 aan Nederland bij een verloting begin dit jaar. Op R-L-X.de waren toen redelijke onthutste berichten te lezen.

En ik, ik ben er nog steeds erg blij mee:):

:slight_smile: Dat was inderdaad een killerdeal! OK laat ze blij zijn met die Stowa :slight_smile: :slight_smile:

Hopelijk is de mail wat laat in Duitsland… Heb ik misschien nog een kansje… Maar zonder gekheid ik vond het erg leuk, een zooi leuke nieuwe merken gezien interessante mensen gesproken en dan ook nog zo’n mooie locatie! Op naar Watch2009!