Terugblik 2021: Wat is er afgelopen jaar in jouw horloge collectie veranderd?

Hallo allemaal,

Officieel zijn er nu in de laatste maand van 2021 beland. Tijd om terug te blikken op 2021 als horloge jaar. Wat is er allemaal in jouw collectie veranderd?
Bij mij is er aardig wat veranderd. Ik begon 2021 met deze collectie:

Uiteindelijk is daar een Seiko Marine Master 300 SLA021J bijgekomen (samen met een Seiko Alpinist Mountain Glacier SPB199J) deze zijn toen ingeruild voor een Tudor Black Bay GMT.

Vervolgens is de Tudor Black Bay Black 79230n ingeruild voor een Tudor BB58 Blue.

Vervolgens zijn de IWC Le Petit Prince Chronograph en de Omega Seamaster Professional 300m Ceramic Co-axial eruit gegaan voor een Rolex Explorer II 226570.

Toen is er nog een Hamilton Khaki Field Mechanical en een Casio G-Shock GA-2100 bijgekomen.

Vervolgens zijn de Tudor Black Bay GMT en de BB58 blue eruit gegaan en ben ik in afwachting op een Datejust 41 126300 blue gladde bezel op Oyster band.

Kortom toch best wel wat majeure veranderingen collectie wise. Oh en er kwamen natuurlijk honderd miljoen miljard watchrolls in maar dat terzijde :crazy_face:.

Verdere wensen? Eerst hopelijk spoedig de Datejust 41 in ontvangst mogen kunnen nemen. En verder een Tissot PRX Powermatic 80 in het blauw graag.

Maar genoeg over mij. Hoe was 2021 als horloge jaar voor jou? Wat is er allemaal in jouw collectie veranderd? En wat staat er nog op jouw verlanglijstje op horloge gebied?

MvG Ralph

20 likes

Netjes gedaan. Het valt nog mee, om het zo te zeggen. :wink:

Hier is ook veel veranderd. Van eind 2020 de wens naar 2 horloges, dus afbouwen, juist tegenovergesteld. Nu op 8.
De januari 2021en december 2021 foto zal ik de komende dagen posten.

Mocht je een PRX p80 in net blauw zoeken, doe me gerust een pb. :wink:

2021 was voornamelijk kwantiteit voor mij. Als ik maar veel had (wat voor mij tussen de 10 en 15 horloges was) dan voelde ik mij goed. Ik merk nu dat ik daar vanaf stap en kritischer ben gaan kijken naar horloges. Dus een doel voor mij in 2022 is het vinden en aanschaffen van een echte horloge!

1 like

Dit jaar tot op heden 16 aankopen gedaan …
Het totaal ligt nu nog op 15.

1 like

Heb ik dit topic niet net ook al gezien?

4 likes

2021, redelijk rustig, afscheid van de Alpinist:

En toegevoegd aan de collectie de midsize SMPc en de Datejust 1601:

Overige collectie ligt nog gezellig bij DNK. :slight_smile:

5 likes

Nee, dat was meer wat heb je en wat wil je in 2022 oid.

Lekker belangrijk. Plaatjes!!!

Jan 2021

Dec 2021

29 likes

RLC iig niet. Die leest niks :innocent:

1 like

Blijft een fenomenale collectie!

1 like

Goh interessant allemaal.

Wanneer verwacht je de rolex datejust 126300 gladde bezel oyster?

Mis je niks van je verkopen afgelopen jaar?

Even over mij.

Ik zou in 2021 niks kopen en verkopen.

Dat is niet gelukt. Er is ook meer gekocht dan verkocht. :see_no_evil:

Ik maak geen plan meer voor 2022. :beers:

2 likes

@rlc wel jammer dat je nog een topic aanmaakt nadat @whisky er al 1 had aangemaakt met zelfs jou te taggen.

Voelt toch als een beetje likes zoeken. :+1:

Deze:

Het eind 2021 en 2022 horloge plannen/doelen.

2 likes

Hij heeft er ook gewoon in gereageerd :joy:

3 likes

Welke dan? Dacht dat ik ze allemaal had.

Waarom 2 topics. Deze kan toch gewoon dicht?

5 likes

Deze lekker dicht gooien. Dit is gewoon aandacht zoeken. RLC had de eer en de likes waarschijnlijk willen hebben ipv Whisky. Slechte poging :-1:

Begin er anders één over Watch rolls of standaarden :+1:

Allemaal doorschuiven hierheen:

7 likes

Die andere is horloge plannen 2022. Die van mij is terugblik op 2021 wat is er veranderd in je collectie…

1 like

Gast :man_facepalming:

Lees die berichten dan eens? Wat is er uit en wat komt er mogelijk in? Lijkt mij redelijk hetzelfde als wat jij nu zegt.

Maar goed, deze gaat op negeren :wave:

3 likes

Ehmehm een paar erbij. Wat duurdere

Ik heb een aparte topic nodig voor deze vraag - zucht - :rofl: