Ik heb gister bij S&C in Eindhoven een prachtige Longines Heritage Flagship gekocht. Echter nu ik hem thuis uit de doos haal en wat foto’s wil maken is er vanuit een bepaalde hoek een klein krasje ofzo iets te zien op de metalen rand ( zie foto iets boven 7 uur). Niet groot en ook niet altijd te zien maarja als je het eenmaal gezien hebt ga je er toch op letten. Het horloge kwam niet compleet in stickers er zat alleen een sticker op de achterkant.
Is dit reden om terug te gaan ? En zo ja, wat zou een redelijke oplossingen kunnen zijn om om te vragen.
Als het mijn horloge was zou het geen reet uitmaken omdat die drie stipjes over drie weken toch verdwijnen in een oceaan van krassen en mogelijk zelfs butsen.
Maar als ik jou was zou ik terug gaan. Want nieuw is nieuw, en blijkbaar stoort het je genoeg om een topic aan te maken.
Butsen is me nog niet gelukt, maar een gepolijste rand trekt krasjes erg snel aan. Misschien komt de venter met een andere oplossing dan vervangen waar je over een paar weken meer plezier van hebt dan een paar dagen krasvrij rond lopen.
Ik heb wel een zeer bescheiden korting gekregen, maar niet omdat hij bekrast of gebruikt zou zijn. Ik vroeg om iets aan de prijs te doen omdat hij elders ( internet ) goedkoper te krijgen is maar ik persoonlijk de voorkeur geef aan lokaal ophalen. Dit lijkt me geen vrijbrief voor evt. mankementen.
Exact de reden waarom je volgende keer WEL via interwebs zou moeten kopen.
Dan had je namelijk dit topic niet hoeven openen en het horloge linea recta terug kunnen sturen omdat het als nieuw is verkocht maar :
Niet volledig in de stickers zat
Bekrast is
En dat allemaal zonder opgaaf van reden / discussie omdat je beschermd bent door de wet koop op afstand.
(Hier doe ik wel de aanname dat je hem dan niet particulier koopt maar dat lijkt me hoogst onaannemelijk om dat je het over een nieuw horloge hebt).
Kortom dat kopen via interwebs … helemaal zo gek nog niet, want kijk wat je nu gebeurd bij S&C kost je tijd om het op te halen en ookal haal je het persoonlijk op dan nog kom je er pas thuis (in alle rust) achter dat het horloge niet is wat het je er van verwacht (in nieuwstaat).
En dan moet je nu weer tijd investeren om naar die winkel toe te gaan en ook nog eens de venter ervan overtuigen dat jij deze beschadiging niet hebt aangebracht.
Hoop gedoe wat je jezelf in basis had kunnen voorkomen.
MAAR
Als je het gewoon leuk vindt om in een winkel te kopen is dat ook prima hoor, is toch meer een ECHT moment.
Al blijf ik het wel gek vinden waarom je bij S&C in de zaak een nieuw horloge koopt wat als nieuw wordt verkocht en niet geheel in de stickers zit.