Teruggaan of niet.

Ik heb gister bij S&C in Eindhoven een prachtige Longines Heritage Flagship gekocht. Echter nu ik hem thuis uit de doos haal en wat foto’s wil maken is er vanuit een bepaalde hoek een klein krasje ofzo iets te zien op de metalen rand ( zie foto iets boven 7 uur). Niet groot en ook niet altijd te zien maarja als je het eenmaal gezien hebt ga je er toch op letten. Het horloge kwam niet compleet in stickers er zat alleen een sticker op de achterkant.

Is dit reden om terug te gaan ? En zo ja, wat zou een redelijke oplossingen kunnen zijn om om te vragen.

Teruggaan en bespreken. Nieuw is nieuw.

1 like

Terug gaan en een nieuwe vragen.
Ben benieuwd hoe ze reageren :sunglasses::sunglasses:

1 like

Ja ik ook, ik zal zo ie zo hier een update geven.

Kost zat toch en ik heb van S&C geen hoge pet op.

2 likes

Tuurlijk altijd terug, dit is natuurlijk niet ok.

Heb ik ook gehad met mijn Pelagos destijds. Toen reed ik 260 km voor niets… Is toen wel netjes opgelost.

1 like

Als het mijn horloge was zou het geen reet uitmaken omdat die drie stipjes over drie weken toch verdwijnen in een oceaan van krassen en mogelijk zelfs butsen. :slight_smile:

Maar als ik jou was zou ik terug gaan. Want nieuw is nieuw, en blijkbaar stoort het je genoeg om een topic aan te maken.

19 likes

Misschien een onverwachte verrassende korting gehad…? Anders terug gaan en een nieuwe vragen. Niet akkoord gaan met ff polijsten ofzo… Succes!

1 like

Butsen is me nog niet gelukt, maar een gepolijste rand trekt krasjes erg snel aan. Misschien komt de venter met een andere oplossing dan vervangen waar je over een paar weken meer plezier van hebt dan een paar dagen krasvrij rond lopen.

2 likes

Beetje rare opmerking: ze kunnen jou dus wel een gebruikt horloge voor nieuw aansmeren?
Het wordt toch wel lelijk door het dragen.

Nieuw is nieuw

1 like

Ik zou ook teruggaan, natuurlijk komen er straks ook als je heel voorzichtig bent nog meer krasjes maargoed…voor een nieuw horloge is dit niet ok!

Alleen al goed voor je eigen gemoedsrust! :+1:t2:

Ja, ik zou gewoon proberen om een paar cent extra korting te pakken ivm kras op bezel. Die kras komt er toch wel, doekoe is altijd goed.

11 likes

Niet iedereen hier verzamelt "een oceaan van krassen". :upside_down_face:

Mijn horloges inclusief de SKX zijn zo goed als mint en ik doe véél moeite dat zo te houden! :slightly_smiling_face:

3 likes

Ik heb wel een zeer bescheiden korting gekregen, maar niet omdat hij bekrast of gebruikt zou zijn. Ik vroeg om iets aan de prijs te doen omdat hij elders ( internet ) goedkoper te krijgen is maar ik persoonlijk de voorkeur geef aan lokaal ophalen. Dit lijkt me geen vrijbrief voor evt. mankementen.

6 likes

Mee eens. Punt. :+1:t2:

Juustem. Dat gezeur… :sob:

2 likes

Sja, daarom kan ik ook alleen zeggen wat ik zou doen. Ik kan niet in de huid van een ander kruipen.

Maar moeite doen voor m’n horloges? In Soviet Russia, watches work for you.

Vandaag maar weer eens om gedaan, die ouwe trouwe.

1 like

Ben benieuwd hoe ze hiermee omgaan aangezien je niet kan bewijzen dat jij de krassen niet hebt veroorzaakt.

Precies dit, thanks voor het typen Chris

3 likes

Exact de reden waarom je volgende keer WEL via interwebs zou moeten kopen.
Dan had je namelijk dit topic niet hoeven openen en het horloge linea recta terug kunnen sturen omdat het als nieuw is verkocht maar :

Niet volledig in de stickers zat
Bekrast is

En dat allemaal zonder opgaaf van reden / discussie omdat je beschermd bent door de wet koop op afstand.
(Hier doe ik wel de aanname dat je hem dan niet particulier koopt maar dat lijkt me hoogst onaannemelijk om dat je het over een nieuw horloge hebt).

Kortom dat kopen via interwebs … helemaal zo gek nog niet, want kijk wat je nu gebeurd bij S&C kost je tijd om het op te halen en ookal haal je het persoonlijk op dan nog kom je er pas thuis (in alle rust) achter dat het horloge niet is wat het je er van verwacht (in nieuwstaat).

En dan moet je nu weer tijd investeren om naar die winkel toe te gaan en ook nog eens de venter ervan overtuigen dat jij deze beschadiging niet hebt aangebracht.

Hoop gedoe wat je jezelf in basis had kunnen voorkomen.

MAAR
Als je het gewoon leuk vindt om in een winkel te kopen is dat ook prima hoor, is toch meer een ECHT moment.
Al blijf ik het wel gek vinden waarom je bij S&C in de zaak een nieuw horloge koopt wat als nieuw wordt verkocht en niet geheel in de stickers zit.