Teruggaan of niet.

Niet bij elk merk wordt een horloge helemaal volgeplakt met stickertjes.

2 likes

Dat er toch wel krassen opkomen is tegenwoordig een beetje de standaard reactie van mensen die vinden dat het onzin is dat je zo’n vraag überhaupt stelt. Ach ja.

@Bubble, als het je irriteert: Terug en vragen of ze het voor je willen oplossen! Het kan nog wel lastig worden. want je hebt het horloge kennelijk al thuis, … waar is dat krasje onstaan? Succes.

1 like

Non-conforme producten moet de verkoper in dit geval ook gewoon repareren, wisselen of het geld voor teruggeven. De Europese en Nederlandse wetgevers hebben je niet alleen online beschermd. :slight_smile:

1 like

Aangezien de meeste stickers er al af waren, zal ie wel flink bepoteld zijn, voordat jij hem in je handen kreeg en uiteindelijk kocht. Daar was dan misschien ook de prijs naar

Ik ontving gisteren nog een prachtige SKMEI

helemaal afgeplakt in de stickers anders … en dat voor nog geen 13 euro :slight_smile:

Maar TS gaf dit (Het horloge kwam niet compleet in stickers) aan en daar reageerde ik op dus met dat in gedachten lijkt het horloge dus niet zoals verwacht in de stickers te zitten.

Geheel waar, echter de wet koop op afstand is krachtiger doordat er in is opgenomen :

Zonder opgaaf van reden

Dat is nou juist het krachtige van deze bescherming.
En zover mij bekend (maar corrigeer me s.v.p. als ik het mis heb) is dat hij nu aan moet gaan tonen dat het product non-conform is en dat dit niet door zijn toedoen zo is gekomen.

Ergo daar is ruimte voor verschil van interpretatie en discussie.
En bij de wet koop op afstand is dat er überhaupt niet.

2 likes

Maar er is in dit geval toch geen sprake van koop op afstand?

Naar mijn weten geldt er in dit geval een bewijsvermoeden indien het gebrek zich heeft voorgedaan in een bepaalde tijd na aankoop. Je komt in ieder geval sneller uit op gesteggel, dus wat dat betreft geef ik je groot gelijk dat je beter een aankoop kunt doen in de webshop. Punt met de consumentenregels omtrent non conformiteit is dat het met krassen zoals deze allemaal een beetje anders ligt qua uitleg, omdat het voorwerp haar waarde geniet vanwege het feit dat zij in nieuwstaat verkeert. Het is makkelijker als je wasmachine gewoon kapot gaat, dat is duidelijker.

S&C zal echter niet de moeilijkste zijn als het gaat om een item met duidelijke krasjes en zonder stickers.

Heb je hem al geopend in de winkel?

1 like

psst wel even het HELE draadje lezen :slight_smile:

Gewoon een demo model dus ook demo korting eisen. Afhankelijk van de vestiging zullen ze daar wel of niet moeilijk over gaan doen.

Het viel mij bij een niet nader te noemen S&C vestiging in het zuiden des lands ook op dat er al sporen op de tudor band zaten (los van het feit dat de horloges gewoon smerig waren van het stof etc, waardoor passen nogal een vreemde exercitie was).

Bij de S&C in Utrecht was daarentegen alles goed verzorgd en werden de horloges met handschoenen gehanteerd.

2 likes

Weer niet hoor. Een bijna onzichtbare kras…
Tsja. Draag m een week, dan valt ie niet meer op tussen de zichtbare krassen… :wink:

3 likes

Geen aanval hoor. Maar ik snap niet hoe mensen dat voor elkaar krijgen om een horloge “mint” te houden. Ik ga voorzichtig met mijn horloges om. Maar deskdive sporen, sporen van de mouw van mijn jas, vroeg of laat pak ik toch altijd een deurpost mee met de boodschappen naar binnen brengen. enz, enz, enz. Ze zijn zeker niet afgeleefd en na jaren gebruik zouden ze met een heel licht poetsbeurtje weer als nieuw zijn. Maar die krasjes van TS zijn toch onvermijdelijk op den duur lijkt mij.

6 likes

Volledig mee eens! Als de hobby ‘in een kramp leven’ wordt stop ik er meteen mee.

Bij buitengewone omstandigheden, zoals op de MTB of met zwemmen bv pas ik het horloge aan naar de omstandigheden (veelal naar kwarts dus).

4 likes

Gewoon mee terug gaan en bespreekbaar maken.

Tenzij je er een ‘showmodelprijs’ voor betaald hebt, dan wordt 't een ander verhaal.

1 like

Dan doen die krasjes nog veel meer pijn :wink:

OT: Nieuw is nieuw en zonder sporen m.i. maar wat @Fate_Amenable_To_Change al zegt komen die krasjes uiteindelijk toch wel. Dus wat is wijs, idd zien of je iets korting kunt krijgen maar hoe kun je aantonen dat dit al was? Dat lijkt mij een lastige, je hebt het opgehaald en dus bekeken. Ik ben benieuwd wat de verkoper zal doen.

1 like

Misschien krijgt hij wel een pen cadeau !

TS koopt een nieuw horloge met wat krassen maar moet niét zeuren want die krassen komen tóch wel?

1 like

Ja dat is onzin.

Nieuw is nieuw, dit hoef je niet te accepteren. Dat je daarna een miepend mietje bent die alles krasvrij wil houden is weer een ander verhaal :sunglasses:

4 likes

…of dat je als een idioot een OCEAAN van krassen wilt creëren natuurlijk! :smiley:

2 likes

Nee, dat zeg ik niet. Wat ik zeg, en dat is geen aanval op jou. Maar dat ik het verwonderlijk vind dat mensen hun horloge smetteloos weten te houden. Als TS het stoort moet hij teruggaan, maar ik zou eerder korting bedingen dan een smetteloos nieuwe eisen. Omdat die krasjes er inderdaad toch wel op komen. Maar is allemaal wel relatief to hoe groot / diep de krasjes zijn. Te groot en te diep zou ik ook een nieuwe eisen.