Teruggaan of niet.

Wilt creeëren is wat anders. Ik ontkom er niet aan tenminste en ik snap niet hoe mensen het wel doen.

Tja als je het nauwelijks ziet, zou ik em gewoon houden.

Maar ik ben geloof ik wat minder precies dan de meeste leden hier.

Ik heb de vraag niet gelezen maar het antwoord is sowieso ‘ja’.

3 likes

Bedankt voor de input iedereen, krassen zullen er vaak inderdaad uiteindelijk toch op komen. Maar als dat gebeurt dan ben ik er tenminste zelf verantwoordelijk voor.

Hier een update: Terug geweest naar de S&C, uiteraard waren de eerst reacties zo van tsja het eerste krasje doet altijd pijn, ga lekker genieten van het horloge, we kunnen er niks aan doen en deze kras zat er gister niet op etc. Maar na wat aandringen wouden ze uiteindelijk toch een nieuwe voor mij bestellen, dus netjes opgelost. Toen duidelijk werd dat ik hem echt liet inruilen kwam nog wel even het idee ter spraken of ze mij niet konden compenseren door extra korting te geven. Maar had toen weinig zin om daar nog over te gaan onderhandelen en er gewoon voor gekozen om een nieuw horloge te laten bestellen. En nu kan ik hopelijk binnenkort genieten van een “mint” horloge!

6 likes

Fijn dat het zo wordt opgelost! Ik denk dat je daar op de langere termijn een beter gevoel op na houdt dan een paar procent korting. Enig idee hoe lang je nu moet wachten? Is er voorraad bij de importeur?

Wellicht heeft S&C hier meegelezen :shushing_face:

1 like

Vind ik moeilijk in te schatten, aangezien ze me eerst nog probeerde te overtuigen om het horloge niet in te ruilen door te zeggen dat een nieuwe bestellen lang zou kunnen duren. Dus ik weet niet zeker of dat waarheid was of een poging om mij te overtuigen. In iedergeval gaan ze dinsdag de importeur/ longines bellen dus dan hoor ik meer.

Persoonlijk zou ik een enkel krasje wel jammer vinden, maar niet in die mate, dat ik ermee terug zou gaan. Mezelf kennende zou ik er diezelfde week nog 'n dikke kras bij zetten.

Meerdere krassen of een krasje op het glas daarentegen…

Terug gaan. Maar ik verwacht niet anders dan dat de kras er binnen 10 seconden uit gepoetst wordt door hun horloge maker. Maar prima, laat S&C dat maar doen. Ik weet overigens niet of je horloge in meer stickers geleverd had moeten worden.

gewoon lekker dragen, er komen toch zowiezo draagkrasjes op en het wordt alleen maar een negatieve gevoel als je er zoveel onnodige aandacht aan besteed…

Dit is overigens het zoveelste topic in de categorie “ik heb iets ontdekt op mijn nieuwe horloge, je ziet het wel niet als je er niet met een vergrootglas naar kijkt, maar…”.

Ik vraag me serieus af of men elkaar hier niet mee besmet. Dat het daarom vaak voorkomt en S&C denkt “oh nee, daar komt er weer eentje aanlopen van het Horlogeforum”.

7 likes

Klopt maar de vraag is hoe groot moet de kras zijn voordat je er iets van mag zeggen ? Hoeveel iemand zich aan een krasje stoort zal per persoon verschillen. Uiteindelijk zijn het luxe producten waar je een premium betaald voor de kleinste details en afwerking etc. Dus dan mag je ook het een en ander verwachten. Mensen die deze details kunnen waarderen zijn uiteindelijk ook de klanten van S&C of luxe merken in het algemeen.
De mensen die elkaar besmetten op Horlogeforum zij uiteindelijk ook een deel van de mensen die “gek” genoeg zijn om duizende euros uitgeven bij juweliers aan luxe klokjes.
De discussie wat de grens is van mankementen die je moet accepteren of hoe duur een product moet zijn voordat je bepaalde verwachtingen mag hebben is er een zonder einde. In dat opzicht was het een domme vraag van mij waar geen goed antwoord op is en welke alleen maar een discussie zonder eind op levert.

1 like

Ik veroordeel je ook niet. Voor mij is dit een beetje een ver-van-mijn-bed show omdat ik dat soort krasjes zelf nooit opmerk en horloges ook zie als gebruiksvoorwerpen.
Het viel me gewoon op dat dit soort vragen de laatste tijd steeds vaker voorkomen.

en ik heb de indruk dat die grens steeds dichterbij komt te liggen.

Maar nogmaals: ik veroordeel je er niet voor. Zoals je gelezen hebt vindt de meerderheid dat je er absoluut mee terug moet.
Zelf zou ik me er in het geheel niet druk over maken.

1 like

Je betaalt er alleen zoveel geld voor.

Wat de …

4 likes

We hebben voor dit soort gevallen een taalnazitopic, Jaap.:joy::tumbler_glass:

1 like

Zorry

4 likes

Ik zou er nog wel een zijn die alle nummers fotografeer en de stand waarin de caseback is dicht geschroefd om te controleren dat ik echt een andere krijg.

2 likes

Als het goed is, zit een ‘nieuwe’ volledig in de stickers toch?

Ik weet niet hoe elk merk zijn horloges bestickerd.