Teruggaan of niet.

Vertrouwen is goed.

Controleren is beter.

2 likes

DUS:

Voor een ieder herkenbaar, deze problematiek. Wat mij opvalt is de reacties van leden in de trant van ‘ach, wat zou t, er komen toch altijd krassen op, so what, niet zeuren’

Betekend dit dat ik mijn van de Eiffeltoren afgesodemieterde Omega of Rolex of Seiko alhier mint kan adverteren en na verkoop een positieve feedback krijg? Dacht t niet :facepunch:t2:

Of je nu in een winkel of hier op het forum een horloge koopt: het hoort gewoon in de STAAT TE ZIJN ZOALS BESCHREVEN! In geval van TS dus in volledige NIEUWSTAAT want het betreft een nieuw horloge.

Persoonlijk neem ik een vergrootglas mee als ik in een winkel een horloge koop, want voorkomen is beter dan genezen. Bespaart mij het aanmaken van een topic als dit en een kotsgevoel.

Ten slotte: dat de staat en het item ‘krassen’ een voor de overgrote meerderheid alhier uitermate belangrijk zijn behoeft nauwelijks betoog; zie het blauwe gedeelte, waar men zich uitput in superlatieven om de staat te beschrijven onderbouwd met zeer duidelijk foto’s!

BTW: heeft iemand nog interesse in mijn mint Rolex?

image

1 like

Ik snap de gedachte, maar ook bij aankoop via een webshop kun je dit gesteggel krijgen. Want wie kan bewijzen dat die 3 puntjes er al op zaten, toen jij hem ontving?

Bij koop op afstand mag je inderdaad zonder opgaaf van reden retourneren en krijg je jouw aankoopbedrag terug. Maar dat geldt uiteraard niet als er gebruikssporen zijn ontstaan.

Imho net zo lastig dus.

2 likes

Een laatste update voor de mensen die het interesseert:

Ik ben dus afgelopen zaterdag terug geweest en zoals ik al eerder schreef heeft S&C uiteindelijk toegezegd een nieuw horloge voor mij te bestellen. Op dat moment konden ze mij niet precies vertellen hoe lang dit zou duren, maar omdat dit model ook niet meer bij een ander S&C filiaal aanwezig was kon dit best wat tijd in beslag nemen. Tot mijn grote verassing werd ik dinsdag al gebeld dat er bij een nieuwe levering van Longines ook een heritage flagship zat. Gistermiddag kon ik “eindelijk” tijd vrijmaken om lang te gaan bij S&C en het horloge op te halen.
In de winkel werden zowel het ingeruilde als nieuwe horloge tevoorschijn gehaald zodat er geen twijfel bestond of het misschien stiekem toch niet hetzelfde horloge was met het krasje weg gewerkt. Het nieuwe horloge zat in stickers en ik heb deze natuurlijk deze keer extra zorgvuldig bekeken.

Al met al concludeer ik dat S&C dit netjes en snel heeft afgehandeld. Gelukkig kan ik nu minder dan een week na de oorspronkelijke aankoop alsnog genieten van mijn nieuwe horloge. Mocht dit gebeurd zijn met een horloge gekocht via internet ben ik bang dat dit proces nog wat complexer maar ook langer geduurd zou hebben.

15 likes

Netjes opgelost,:+1:

1 like

Er is overal wel wat zei mijn opa vroeger altijd. Ik denk dat S&C dingen over het algemeen wel goed oplost :+1: prima zaak.

2 likes

Keurig initiatief zeg. :slight_smile: Fijn dat het euvel naar tevredenheid is opgelost. :+1:

1 like

Prachtig horloge, mooi dat het is opgelost!

1 like

Prachtig opgelost !
Nu snel in de kluis leggen.

2 likes

Jazeker en alleen er uit met handschoentjes aan :wink:

1 like

Mooi geregeld hoor! :+1:t2: :slightly_smiling_face:

Of een kras storend is en of je daar mee terug moet is heel persoonlijk en dat kun je alléén zelf bepalen!

Zoveel mensen zoveel meningen hier; als je heel precies bent zoals jij en ik dan is zo’n kras gewoon storend! :face_with_monocle:

1 like

Of niet. Gewoon bestellen en terugsturen onder het commentaar dat hij toch niet bevalt. Grote kans dat ze niet beginnen over die krasjes en je gewoon je geld terug had gekregen. En vervolgens naar de winkel gaan en er daar een bestellen en vragen om een nieuwe in de stickers.

Reken maar van YES ! Bewijstechnisch kon je anders wel een dik probleem hebben.
Extra bril mee en goed kijken.
Zeker als er geen stickers op zitten en hij mogelijk door Jan en Alleman is gepast in de winkel.
Maar dus nog beter:
Buy the seller !!!

Hulde voor S+C

2 likes