Teruggaan of niet.

Mee eens. Punt. :+1:t2:

Juustem. Dat gezeur… :sob:

2 likes

Sja, daarom kan ik ook alleen zeggen wat ik zou doen. Ik kan niet in de huid van een ander kruipen.

Maar moeite doen voor m’n horloges? In Soviet Russia, watches work for you.

Vandaag maar weer eens om gedaan, die ouwe trouwe.

1 like

Ben benieuwd hoe ze hiermee omgaan aangezien je niet kan bewijzen dat jij de krassen niet hebt veroorzaakt.

Precies dit, thanks voor het typen Chris

3 likes

Exact de reden waarom je volgende keer WEL via interwebs zou moeten kopen.
Dan had je namelijk dit topic niet hoeven openen en het horloge linea recta terug kunnen sturen omdat het als nieuw is verkocht maar :

Niet volledig in de stickers zat
Bekrast is

En dat allemaal zonder opgaaf van reden / discussie omdat je beschermd bent door de wet koop op afstand.
(Hier doe ik wel de aanname dat je hem dan niet particulier koopt maar dat lijkt me hoogst onaannemelijk om dat je het over een nieuw horloge hebt).

Kortom dat kopen via interwebs … helemaal zo gek nog niet, want kijk wat je nu gebeurd bij S&C kost je tijd om het op te halen en ookal haal je het persoonlijk op dan nog kom je er pas thuis (in alle rust) achter dat het horloge niet is wat het je er van verwacht (in nieuwstaat).

En dan moet je nu weer tijd investeren om naar die winkel toe te gaan en ook nog eens de venter ervan overtuigen dat jij deze beschadiging niet hebt aangebracht.

Hoop gedoe wat je jezelf in basis had kunnen voorkomen.

MAAR
Als je het gewoon leuk vindt om in een winkel te kopen is dat ook prima hoor, is toch meer een ECHT moment.
Al blijf ik het wel gek vinden waarom je bij S&C in de zaak een nieuw horloge koopt wat als nieuw wordt verkocht en niet geheel in de stickers zit.

Niet bij elk merk wordt een horloge helemaal volgeplakt met stickertjes.

2 likes

Dat er toch wel krassen opkomen is tegenwoordig een beetje de standaard reactie van mensen die vinden dat het onzin is dat je zo’n vraag überhaupt stelt. Ach ja.

@Bubble, als het je irriteert: Terug en vragen of ze het voor je willen oplossen! Het kan nog wel lastig worden. want je hebt het horloge kennelijk al thuis, … waar is dat krasje onstaan? Succes.

1 like

Non-conforme producten moet de verkoper in dit geval ook gewoon repareren, wisselen of het geld voor teruggeven. De Europese en Nederlandse wetgevers hebben je niet alleen online beschermd. :slight_smile:

1 like

Aangezien de meeste stickers er al af waren, zal ie wel flink bepoteld zijn, voordat jij hem in je handen kreeg en uiteindelijk kocht. Daar was dan misschien ook de prijs naar

Ik ontving gisteren nog een prachtige SKMEI

helemaal afgeplakt in de stickers anders … en dat voor nog geen 13 euro :slight_smile:

Maar TS gaf dit (Het horloge kwam niet compleet in stickers) aan en daar reageerde ik op dus met dat in gedachten lijkt het horloge dus niet zoals verwacht in de stickers te zitten.

Geheel waar, echter de wet koop op afstand is krachtiger doordat er in is opgenomen :

Zonder opgaaf van reden

Dat is nou juist het krachtige van deze bescherming.
En zover mij bekend (maar corrigeer me s.v.p. als ik het mis heb) is dat hij nu aan moet gaan tonen dat het product non-conform is en dat dit niet door zijn toedoen zo is gekomen.

Ergo daar is ruimte voor verschil van interpretatie en discussie.
En bij de wet koop op afstand is dat er überhaupt niet.

2 likes

Maar er is in dit geval toch geen sprake van koop op afstand?

Naar mijn weten geldt er in dit geval een bewijsvermoeden indien het gebrek zich heeft voorgedaan in een bepaalde tijd na aankoop. Je komt in ieder geval sneller uit op gesteggel, dus wat dat betreft geef ik je groot gelijk dat je beter een aankoop kunt doen in de webshop. Punt met de consumentenregels omtrent non conformiteit is dat het met krassen zoals deze allemaal een beetje anders ligt qua uitleg, omdat het voorwerp haar waarde geniet vanwege het feit dat zij in nieuwstaat verkeert. Het is makkelijker als je wasmachine gewoon kapot gaat, dat is duidelijker.

S&C zal echter niet de moeilijkste zijn als het gaat om een item met duidelijke krasjes en zonder stickers.

Heb je hem al geopend in de winkel?

1 like

psst wel even het HELE draadje lezen :slight_smile:

Gewoon een demo model dus ook demo korting eisen. Afhankelijk van de vestiging zullen ze daar wel of niet moeilijk over gaan doen.

Het viel mij bij een niet nader te noemen S&C vestiging in het zuiden des lands ook op dat er al sporen op de tudor band zaten (los van het feit dat de horloges gewoon smerig waren van het stof etc, waardoor passen nogal een vreemde exercitie was).

Bij de S&C in Utrecht was daarentegen alles goed verzorgd en werden de horloges met handschoenen gehanteerd.

2 likes

Weer niet hoor. Een bijna onzichtbare kras…
Tsja. Draag m een week, dan valt ie niet meer op tussen de zichtbare krassen… :wink:

3 likes

Geen aanval hoor. Maar ik snap niet hoe mensen dat voor elkaar krijgen om een horloge “mint” te houden. Ik ga voorzichtig met mijn horloges om. Maar deskdive sporen, sporen van de mouw van mijn jas, vroeg of laat pak ik toch altijd een deurpost mee met de boodschappen naar binnen brengen. enz, enz, enz. Ze zijn zeker niet afgeleefd en na jaren gebruik zouden ze met een heel licht poetsbeurtje weer als nieuw zijn. Maar die krasjes van TS zijn toch onvermijdelijk op den duur lijkt mij.

6 likes

Volledig mee eens! Als de hobby ‘in een kramp leven’ wordt stop ik er meteen mee.

Bij buitengewone omstandigheden, zoals op de MTB of met zwemmen bv pas ik het horloge aan naar de omstandigheden (veelal naar kwarts dus).

4 likes

Gewoon mee terug gaan en bespreekbaar maken.

Tenzij je er een ‘showmodelprijs’ voor betaald hebt, dan wordt 't een ander verhaal.

1 like